همشهری آنلاین: مدیریت بازار شرکت بورس اوراق بهادار، از عرضه عمده سهام شرکت سیمان سپاهان خبر داد.

قرار است سازمان خصوصی‌سازی به وکالت از طرف شرکت شهرک‌های صنعتی ایران ۲.۳۷درصد از سهام سیمان سپاهان را با قیمت پایه ۳ هزار و ۱۵۹ ریال به صورت یکجا و نقد و اقساط (۳۵ درصد نقد و ۶۵ درصد اقساط) واگذار کند.

سهام این شرکت روز ۲۶ آذرماه جاری در بازار اول بورس اوراق بهادار تهران عرضه خواهد شد.

بر اساس گزارش مدیریت بازار شرکت بورس، کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید در سامانه معاملاتی خواهند بود که ۳ درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را به صورت نقدی و یا ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا به این شرکت ارائه کنند.[مفاهیم: کارگزار بورس]

در صورتی که خریدار به تعهدات خود پس از ورود سفارش خرید عمل نکند ابتدا کلیه کارمزدهای معامله (به استثنای کارمزد کارگزار فروشنده) از محل وجه واریزی یا ضمانت‌نامه مذکور تامین و مابقی آن به عنوان وجه التزام به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز خواهد شد. همچنین کارمزد کارگزار فروشنده بر عهده این سازمان خواهد بود.

کارگزارنی که در این‌گونه معاملات بدون دریافت مبلغ مذکور یا ضمانت‌نامه بانکی از مشتری اقدام به ورود سفارش نمایند راسا ملزم به پرداخت کلیه کارمزدهای معامله (به استثنای کارمزد کارگزار فروشنده) به احساب اشخاص مربوطه بوده و مازاد آن تا سقف ۳ درصد ارزش معامله بر اساس قیمت پایه به حساب سازمان خصوصی‌سازی است.

بر اساس این گزارش، سپرده سایر متقاضیان حداکثر ظرف دو روز کاری پس از اعلام برنده مسترد خواهد شد.

مهلت پرداخت حصه نقدی فروس سهام حداکثر ۲۰ روز کاری پس از روز عرضه اعلام شده است.

کد خبر 70644

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز