علاوه بر هوای آلوده تهران، وضعیت زباله‌ها و کثیفی برخی نقاط شهر سبب شده تا چهره پایتخت کشور نامناسب جلوه دهد. ریختن کاغذ، زباله و ... در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها سبب شده تا از گوشه و کنار و نقطه به نقطه شهر بوی نامطبوعی به مشام برسد.

مخزن زباله

به گزارش همشهری‌آنلاین ،در بسیاری از محله‌های تهران به رغم اینکه سطل‌ها و ظروف بزرگ و کوچک مخصوص زباله پیش بینی شده است اما انباشت آن به ویژه زباله‌هایی که پسماند مواد مصرفی، غذایی و فاسد شدنی هستند به لحاظ گرمی هوا و ماندن ساعت‌های طولانی تا رسیدن خودروهای مخصوص حمل زباله در این فاصله بوی متعفنی از آن بلند می‌شود که هر رهگذری را آزار می‌دهد.

زباله‌ها نه تنها باعث بیماری، تعفن و زشتی چهره شهر می‌شوند بلکه می‌توانند به وسیله آلوده کردن خاک و آب و هوا زیان‌های فراوانی را به بار آورند. خطرات ناشی از مواد تشکیل دهنده آن‌ها نیز می‌توانند متفاوت باشد، بنابراین جمع آوری، حمل و نقل و دفع این مواد باید به طریقی باشد که تاثیر خطرات ناشی از آن‌ها در سلامتی انسان به حداقل ممکن برسد.

شروع طرح ویژه پاکسازی مخازن

معاون امور مناطق سازمان پسماند در این باره گفت: با توجه به نگهداشت شهر و درخواست شهروندان، طرح ویژه‌ای عملیاتی کردیم که از اول شهریور ۱۵۰ نیروی خدمات شهری همراه با ماشین‌های مخصوص به مناطق می‌روند و در هر هفته، ۲ منطقه را پاکسازی می‌کنند.

شادی ملکی افزود: در این طرح شست و شوی مخازن، پاکسازی، کدگذاری مخازن برای شناسایی و ... جزو برنامه هاست. همچنین به جزء طرح ویژه، مناطق نیز موظف هستند در ۶ ماه اول سال، هفته‌ای ۲ بار مخازن را مورد شست و شو قرار دهند. طرحی که سازمان پسماند برنامه ریزی کرد، مضاف بر کارهای اجرایی مناطق است که برای نگهداشت شهر و رضایت شهروندان انجام شده است.

او افزود: همچنین از ساعت ۵ عصر تا ۹ شب با توجه به شناسایی انجام شده در مناطقی که احتمال دارد مخازن سطل زباله مجدد پر شود، نیروی انسانی وجود دارد تا مخازن را به همراه ماشین تخلیه و پاکسازی کنند تا مشکلی به‌وجود نیاید. شست و شوی مخازن نیز باید به صورت مستمر توسط مناطق صورت بگیرد.

 ۳ هزار مخزن جدید در راه محله‌های تهران

معاون امور مناطق سازمان پسماند تصریح کرد: همچنین ۱۶۰۰ مخزن زباله نیز تعمیر و اورهال شده و تا ۳ ماه آینده نیز ۳۰۰۰ مخزن دیگر اضافه خواهد شد. مناطق هر هفته ارزیابی می‌شوند و در صورتی که نتوانند نمره‌های موردنظر را کسب کنند، جریمه و اگر روند کاری خود را اصلاح نکنند، تعلیق خواهند شد.
چندی پیش ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران گفته بود که نگهداشت و رفت و روب در تهران وضعیت خوبی ندارد و مخازن زباله باید شسته شود.
کد خبر 706242
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha