رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) روز پنجشنبه اعلام کرد که خوش‌بینی محتاطانه‌ای درباره کاهش در رشد موارد جدید آبله میمونی دارد، اما افزود در برخی از مناطق آمریکا هنوز عفونت‌ها در حال افزایش هستند.

monkeypox

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز راشل ولنسکی در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت که این سازمان قدم‌هایی به سوی رفع تبعیض‌های قومی و نژادی در توزیع واکسن‌های آبله میمونی برداشته است.

به گفته ولنسکی تا ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور)، حدود ۲۳۰۰۰ مورد آبله میمونی در سراسر آمریکا شناسایی شده‌اند.

ولنسکی گفت: «در طول چند هفته گذشته ...شاهد کاهش رشد موارد جدید آبله میمونی در آمریکا و کشورهای دیگر جهان بوده‌ایم. اما مناطقی از آمریکا وجود دارند که شمار موارد جدید بیماری هنوز در حال افزایش است. ما به این اخبار با خوش‌بینی محتاطانه‌ای برخورد می‌کنیم.»

به گفته ولنسکی ترکیب نژادی و قومی شیوع بیماری در طول چند هفته گذشته تحول پیدا کرده است.

CDC همچنین در حال اجرای یک برنامه مقدماتی برابری واکسن است که بر اساس آن ۵۰۰۰۰ دوز از واکسن Jynneos شرکت باواراین نوردیک برای حل مشکل نابرابری توزیع واکسن تخصیص داده شده است.

ولنسکی گفت در حالیکه موارد آبله میمونی در ابتدا عمدتا در میان سفیدپوست غیر لاتین‌تبار مشاهده شده بود، شمار موارد بیماری در میان مردان سیاهپوست غیر لاتین‌تبار و مردان لاتین‌تبار یا اسپانیایی‌تبار افزایش یافته است.

اما از ۹۱ درصد از دوزهای واکسن‌های آبله میمونی تزریق‌شده که داده‌های نژادی و قومی دریافت‌کنندگان‌شان معلوم است، مردان سفیدپوست حدود ۴۷ درصد واکسن‌ها را تزریق کرده‌اند و مردان لاتین‌تبار و سیاه‌پوست در رده‌های بعدی قرار دارند.

ولنسکی گفت بیش از ۵۴۰۰۰۰ دوز واکسن آبله میمونی تا به حال در آمریکا تجویز شده است و ۸۰ درصد این واکسن‌ها دوز اول بوده‌اند، اما شما تزریق دوز دوم واکسن در طول چند هفته گذشته افزایش یافته است.

واکسن Jynneos شرکت باوارین نوردیک برای تاثیربخشی کامل در پیشگیری از آبله میمونی باید در دو دوز با فاصله چهار هفته تزریق شود. دو هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن است که ایمنی ناشی از آن به اوج می‌رسد.

افرادی که آبله میمونی دارند باید تا هنگامی که دانه‌های پوستی‌شان بهبود یابد و یک لایه پوستی جدید تشکیل شود، در خانه بمانند. فاصله ایمنی را از دیگر افراد حفظ کنند و  اشیا و اقلام شخصی‌شان را به دیگران ندهند.

کد خبر 706069

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha