ماموران پلیس آگاهی تهران در تازه‌ترین عملیات خود، ۲ مجرم حرفه‌ای را دستگیر کردند. یکی از آنها همدست زورگیر بزرگراه نیایش است که چند روز پیش از سوی دادگاه به اعدام محکوم شد و دیگری سارقی است که نقش خریدار را بازی می‌کرد تا دست به سرقت خودروهای شاسی بلند بزند.

سارق

به گزارش همشهری آنلاین،  همدست زورگیر بزرگراه نیایش مدعی است که در ابتدا قصد داشته با سرقت، هزینه جراحی خواهر بیمارش را تامین کند اما همه پول‌های دزدی را خرج تفریح و خوشگذرانی کرده و دومین متهم نیز ادعا می‌کند که پس از سرقت خودروها، در ازای دریافت پول آنها را به صاحبشان برمی‌گردانند. گفت‌وگو با این ۲ متهم را بخوانید.

گفت‌وگو ۱

تخفیف دزد عجیب به مالباخته

دومین متهمی که به دام مأموران پلیس آگاهی تهران گرفتار شده، مجرمی سابقه‌دار است که عشق خودروهای شاسی بلند را دارد. به همین دلیل آنها را سرقت می‌کرد.

از شگرد سرقت‌هایت بگو؟

نقش خریدار ماشین‌های شاسی بلند مانند جک، جیلی، هیوندا و... را بازی می‌کردم. ابتدا در سایت‌های خرید و فروش کالا، افرادی که قصد فروش ماشین‌های شاسی بلند خود را داشتند شناسایی می‌کردم و سپس با شماره فروشندگان تماس می‌گرفتم. بعد در نقش خریدار به سراغ آنها می‌رفتم، کت و شلوار شیک و گران‌قیمت می‌پوشیدم تا آنها تصور کنند که یک تحصیلکرده پولدارم و بعد به بهانه اینکه می‌خواهم ماشین را امتحان کنم و با آن دوری بزنم پشت فرمان می‌نشستم و تا قبل از نشستن فروشنده، فرار می‌کردم. البته گاهی هم با ماشین‌های سرقتی به سراغ فروشندگان گوشی موبایل که در سایت‌ها آگهی می‌دادند می‌رفتم. به‌بهانه اینکه هوا گرم است و می‌خواهم گوشی را بررسی کنم از فروشنده‌ها می‌خواستم سوار ماشینم شوند اما قبل از آنکه سوار شوند فرار می‌کردم و گوشی را می‌دزدیدم.

با ماشین‌های سرقتی چه می‌کردی؟

من عاشق ماشین‌های شاسی بلند هستم. دلم می‌خواست روزی صاحب یک لندکروز مشکی شوم و با آن به همه جای ایران سفر کنم اما خب می‌دانستم این آرزوی محال است و هرگز به آن نمی‌رسم. به همین دلیل خودروهای شاسی بلند را سرقت می‌کردم و با آن در خیابان‌ها دور دور می‌کردم. پس از آنکه گشتی می‌زدم به سراغ نقشه بعدی می‌رفتم.

نقشه بعدی‌ات چه بود؟

به صاحب ماشین‌ها زنگ می‌زدم و می‌گفتم اگر ماشینتان را می‌خواهید پول به حسابم بریزید تا آن را پس بدهم. با این شگرد بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان از مالباخته‌ها اخاذی می‌کردم.

پس هم ماشینشان را سرقت می‌کردی و هم باج می‌گرفتی؟

کسی را نمی‌شناختم که ماشین سرقتی بخرد. در ضمن فروش ماشین سرقتی دردسرداشت، بدون مدارک که نمی‌شود ماشین فروخت. خیلی هم نمی‌شد ماشین سرقتی زیرپایم باشد چون ممکن بود گیر بیفتم. این بهترین شگرد بود که می‌توانستم از افراد اخاذی کنم و به پول برسم. اینطوری با یک تیر ۲ نشان می‌زدم هم با ماشین شاسی بلند دور دور و تفریح می‌کردم و هم به پول می‌رسیدم.

همه مالباخته‌ها پول را پرداخت می‌کردند؟

شاید باورتان نشود اما به یکی از آنها تخفیف دادم! گفتم ۲۰ میلیون می‌خواهم اما طرف دستش خالی بود و التماس کرد تا ۳ میلیون بپردازد و مابقی را بعدا. یک مقدار به او تخفیف دادم و قبول کردم تا پول اخاذی را به‌صورت قسطی بپردازد!

چند مورد سرقت انجام دادی؟

تعدادش را یادم نیست اما حدود یک یا ۲ ماه پیش از زندان آزاد شدم و به محض آزادی سرقت‌ها را شروع کردم. راستش من سابقه‌دارم و قبلا ۴ مرتبه به همین جرم دستگیر شده و به زندان رفته بودم. اما  می‌خواهم توبه کنم  و دور خلاف را خط بکشم. من قبلا آدم حسابی بودم اما مواد زندگیم را تباه کردم. معتاد به هروئین هستم و تزریق می‌کنم اما از این به بعد می‌خواهم درست زندگی کنم. من عاشق هنرپیشگی هستم و همیشه دلم می‌خواست بازیگر شوم. به همین دلیل هر وقت به سراغ طعمه می‌رفتم و کت و شلوار می‌پوشیدم و آنقدر خوب نقش بازی می‌کردم که هیچ‌کس به من مشکوک نمی‌شد.  

گفت‌وگو ۲

درآمد ۳، ۴ میلیونی از هر سرقت

همدست زورگیر خشن بزرگراه نیایش نوجوانی ۱۷ ساله و لاغر اندام است. او می‌گوید که سال‌ها قبل خانواده‌اش به‌صورت قانونی به ایران مهاجرت کردند و او در تهران متولد شده و از ۳ ماه پیش قدم در دنیای سارقان گذاشته است.

چه شد که در این سن کم تبدیل به یک سارق حرفه‌ای شدی؟

من هیچ سرقتی انجام ندادم. تمام سرقت‌ها را همدستم که حالا به اعدام محکوم شده، ‌انجام داده است.

پس شنیده‌ای که او به اعدام محکوم شده است؟

بله شنیده‌ام و می‌ترسم که برای من هم مجازات سنگینی درنظر بگیرند. باور کنید من نقشی در زورگیری‌های خشن نداشتم و همدستم بود که طعمه‌ها را با قمه تهدید می‌کرد. من فقط راننده موتور بودم.

درباره آن سرقت که کلیپش را همه دیدند بگو.

من آن طرف اتوبان منتظر ایستاده بودم تا همدستم سرقت را انجام بدهد و برگردد. به‌شدت مضطرب بودم و استرس داشتم. اطراف را می‌پاییدم که اگر پلیس رسید فرار کنم. به همین دلیل متوجه جزئیات سرقت نشدم. همدستم رفت و دقایقی بعد برگشت، ترک موتور نشست و گفت برو. من هم حرکت کردم و در بین راه متوجه شدم که او با تهدید قمه، گوشی موبایل زنی جوان را سرقت کرده است. روز بعد بود که فیلم سرقت را در فضای مجازی دیدم.

انگیزه‌ات از همدستی با دوستت چه بود؟

خواهرم بیمار بود. پزشکان می‌گفتند که باید عمل شود. هزینه عمل جراحی حدود ۶۰ میلیون تومان بود. یک روز که ناراحت بودم و با دوستانم درباره هزینه عمل خواهرم حرف می‌زدم، دوستم که حالا به اعدام محکوم شده و از بچگی با یکدیگر بزرگ شده‌ایم پیشنهاد داد تا با او به سرقت بروم. او می‌گفت فردی به اسم بصیر حاضر است پول خوبی بابت گوشی‌های مسروقه بدهد. پس از آن قبول کردم که با او به سرقت بروم. پس از هر سرقت بصیر گوشی را می‌خرید. چون کار اصلی را همدستم انجام می‌داد، سهم بیشتری به او می‌داد و سهم کمتری هم به من.

تو چقدر سهم می‌گرفتی؟

بستگی داشت، از هر سرقت ۳ تا ۴ میلیون تومان اما همدستم که با قمه تهدید و زورگیری می‌کرد گاهی تا ۱۰ میلیون تومان هم می‌گرفت.

با گوشی‌های سرقتی چه می‌کردید؟

بصیر همه را می‌خرید، نمی‌دانم آیا از مرز خارج می‌کرد یانه. من به این چیزها فکر نمی‌کردم، فقط سهمم را از سرقت‌ها می‌گرفتم.

چند مورد سرقت انجام دادی؟

حدود ۳ ماه سرقت کردیم و فکر می‌کنم حدود ۳۰ سرقت انجام دادیم. در خیابان‌ها پرسه می‌زدیم و به محض شناسایی فردی که گوشی گران‌قیمتی داشت، همدستم پیاده می‌شد و نقشه سرقت را اجرا می‌کرد.

پول جراحی خواهرت جور شد؟

راستش با پول‌هایی که از راه دزدی به‌دست آوردم به تفریح و خوشگذرانی پرداختم.

مگر نگفتی انگیزه‌ات، تهیه هزینه جراحی خواهرت بود؟

متهم سرش را پایین می‌اندازد و حرفی نمی‌زند.

شغلت چیست؟

من خیاط هستم اما در آمد بالایی ندارم.

بعد از آنکه همدستت دستگیر شد چه کردی؟

ترسیده بودم و با هویت جعلی یک ویلا اجاره کردم و جرأت نداشتم از آنجا خارج شوم تا اینکه پلیس مرا دستگیر کرد.

کد خبر 706035
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 51
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 142
  • سجاد IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    87 1
    ۴بار سابقه مجدد به دزدی روی اورده خب قوانین ابکیه قوانین رو سخت کنید
  • امین نجفی IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۴
    28 69
    این پسر ۱۷ ساله باید ۲ یا ۳ سال زندان بره آدم میشه
    • حسنقلی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      66 1
      این پول دزدی بهش مزه کرده به این راحتی آدم نمیشه،مگه نخوندی طرف چهار بار رفته زندان و برگشته هنوزم دزده،همشون هم حرف از توبه میزنن،مجازات باید بازدارنده باشه،وقتی سارق ۴تا انگشت خودشو از دست بده بصورت اتوماتیک از دور دزدی خارج میشه،دیگه نمیتونه قمه دست بگیره
    • بهروز IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      30 0
      جالبه سارق اصلی چهره اش رونمایی شد اما همدستش چهره اش خط خطی 😂
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    91 10
    تمام سارقین سابقه دار را قطع ید یا اعدام کنید چون آدم نمیشن و آزاد بشن دوباره روز از نو
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    88 15
    چرا صورت روشطرنجی میکنید بزارید مردم ببینن آبروشون بره اعدام کنید اینا رو که استرس به جون مردم میندازن بخدا ازترس زورگیری من یک راننده اسپم همش شیشه روبالشی میدم گرما زدگی پیدا کردم تنگی تفس شدم آرامش وامنیت نداریم تو کشورمون توروخدا دستشونو قطع کنید آخه که دیگه دزدی نکنن همه چیز رو ازعربها تقلید میکنیم لااقل قطع دست دزد رو هم انجام بدید دیگه کسی دزدی نمیکنه
    • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      60 19
      به نطرم آقایون مختلص بزرگ اول باید اعدام بشن
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      49 3
      👌👌👏👏کاملا درسته
  • علی IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    66 24
    فقط و فقط باید اینا رو اعدام کرد .‌‌تمام
    • یوسف IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      55 3
      توبه‌گرگ‌مرگ
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      10 49
      در اسلام هست که آبروی مومن را نباید برد
    • علی شاکرمی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      51 6
      توبه گرگ مرگ است.زور گیر بدون باز جویی در مله عام اعدام شود تا عبرت دیگران باشد
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      27 0
      کاش یکی بود ۹۲ میلیارد را اعدام می کرد دل مردوم خونک می شود
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    55 3
    فقط اعدام چاره این بد بختیهاست فقط اعدام.کسیکه با این کارها رعب و وحشت رو به جون همه حتی بچه های کوچک انداخته فکر میکنید جرمش کمتر از یک قاتله؟ فقط اعدام.
  • رضا IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    58 7
    مملکتی که دم از اسلام میزنید چرا دستای دزدو قطع نمیکنید بار اول بار دوم پا از مچ بار سوم حبس ابد و چهارم اعدام این دین محمد و قانون خداست اگر راست میگید چرا اجراش نمیکنید خدا میدونه دزد چه کثافتیه واسه همین این قانونو گذاشته
  • روحی IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    54 4
    لطفا مال خرها رو هم دستگیر کنید اونا هم جرمشون کمتر از دزد ها نیست، اگر کسی نباشه ک اموال سرقتی رو خریداری کنه دزدا دیگه دزدی نمیکنن
  • ناصر IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    42 2
    اینها اگر صد بار هم دستگیر شوند باز هم آدمه میدهند...فقط اعدام شاید در آینده ما دیگر شاهد دزدی نباشیم مانند عربستان.....‌
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    44 1
    وقتی که تو سیمای کشور خبری پخش میشه که دزد دستگیر شده میگه بیست و یکمین باره که دستگیر میشم، چه انتظاری دارید که سرقت و دزدی کم بشه!!!!!!
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    39 1
    به خدااگه بخوان میتونن مانند کشور چین وعربستان قانون دزدی وجرم وجنایت راسفت ومحکم بگیرن ، دستشون را قطع کنند اونوقت دیگه هیچ کس هیچ غلطی نمیتونه بکنه تمام مجرمین ماست شون راکیسه میکنن ، ولی نمیکنن شل وادادند امنیت روزبه روز داره بدتر وبدتر میشه
  • جمشید IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    32 3
    اعدام
  • جواداسماعیلی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    31 3
    ب نظر بنده این نامرد رو هم باید اعدام کرد
  • زهره IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    28 8
    نه من قبول ندارم که این فرد همدست اعدامیه باشه اینا قراره یارو رو رو اعدام نکنن الکی همدست براش تراشیدن که حکم تقسیم بشه .تا بحال کدوم کار قانون ما دقیق بوده که این دومیش باشه عاقا نترسید با خیال راحت دزدی بفرمایید .که جزایی در کار نیست.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    45 6
    باید اعداااام شوند بخدا خسته شدیم اصلا نمیتونم تاسرکوچه برم تومشهد بخدا از افغانی ها باید دور شویم نمیدونم چرا افغانی ها اجازه زندگی دارند توایران زندگی کنن ما بریم افغانستان میتونیم راحت مثل اونا زندگی کنیم توکشورشون بخدااا ک نمیشه دورشون کنیددددددد توب امام زمان دورکند افغانی هارو شما پول تون میگیرید ما با اینا درگیریم حالمون از اینا بدشده بخدا بدشده بسه دیگه
  • DE ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    29 22
    اول اینکه ریشه های فقر باید از بین بره.دوم قوانین باید سخت باشه.اگه همون بار اول زندان با کار براش،ایجاد می کردن تموم شده بود‌سوم اعدام هیچ وقت راه حل نبوده در ضمن مجازات باید با جرم تناسب داشته باشه.
    • محمد IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      16 39
      سلام مگه افغانی چیکارتون کرده هی افغانی افغانی میکنی اگه افغانی بره کل کشوربهم میریزه اگه افغانی بره کارکردن سخت میشه
    • Mmm IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      15 33
      چون این دونفر افغان بودند دلیل نمیشه همه ی افغان هارو متهم کنید کم ایرانیه دزد نداریم این دوهم از روی جوانی یه شکری خوردند بخدا که بعضی از شما از کافرهم بدترید...
  • حق گو IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    33 2
    اگر مثل عربستان دست سارقین کوچک و بزرگ قطع بشه. دزدی تمام می شود . البته در بین عوام . دزدی مسئولین که جای خود دارد اونجا فقط اعدام جواب می دهد
  • امیر IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    24 1
    دستگیری فایده ندارد باید مجازات سخت شود چرا قانون شرع را در مورد اینها اجراء نمیکنید
  • عبداله IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    16 1
    دست راست این زودگیر باید قطع بشه این بهترین نوع تنبیه است فقط همین زندانی زیاد و اعدام راه حل نیست
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    26 1
    سلام میرن زندان هر چی که بلد نیستن هم یاد می‌گیرند..
  • شادمهر IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    18 3
    این بی شرف باید اعدام بشه
  • علیقلی IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    33 3
    خداییش اینا باید اعدام بشن کثافت افغانی چطوربه خودش جرات داده که در ایران زورگیری کنه یعنی ایران اینقد بی درو پیکره
  • محسن IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    27 6
    فقط اعدام میتونه این مشکل و حل کنه تو کل دزدی ها فقط ۵ درصدشون از فقر بقیه شون کارشون دزدیه
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    15 2
    تو رو خدا اعدامشون کنید . جون عزیزای ما برامون مهمه اگه برا شماها مهم نیست
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    19 2
    بسم الله قاصم الجبارین :دیگر نیاز به محاکمه نیست آنها را سریعا" بدون هیچگونه ا غماضی و گذشتی اعدام اعدام اعدام گنید و بدار مکافات آویزان کنید۰
  • مهرداد IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    9 13
    زورگیرو بیخیال ی فکری به حال این گشت ارشادتون بکنید.مهسا امینی
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    22 1
    جوان های ما در کرمانشاه لرستان تهران شمال کشور سیستان زابل زاهدان و.. بیکارند بعد افغانی سر کار میره باحقق خوب،دست مافیا توکاره مافیای واردات مافیای ساخت و ساز و...
  • ایرانی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    34 2
    در آینده‌ای نزدیک ، تاوان ورود میلیونها تبعه ی افغان رو که توسط دولت های بی تدبیر به کشورمان آمدند رو مردم عادی باید پس بدهند .
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    18 3
    باید دوتاشون اعدام بشن اعدام نصف حقشونه
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    12 4
    در مورد این فرد هم باید حکم اعدام صادر شود تا عدالت بر قرارگردد
    • فرید IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      0 0
      اعدام راه حل نیست فقط دستشو قطع ول کنید تو خیابون هم دیگران عبرت بگیرن هم خودش بدون دست نتونه دزدی کنه این تنها راه حله
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    18 5
    مایه تشکر از پلیس است که به سرعت این تبهکار را بازداشت کردند، اما یک سوال ،چرا پلیس اسید پاشان به روی دختران این مرز و بوم را پیدا نکرده؟؟
  • ستار IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    11 0
    فقط فقط اعدام وسلام
  • عادل IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    2 0
    قطع ید این مجرم و اخراج از ایران به همراه خانواده اش
  • امیر IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
    1 0
    درود بر برادران نیروی انتظامی واطلاعات
  • شهروند IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    1 0
    اقا این چیزا ربطی به قومیت نداره خیلی از افغان ها هستن با شرف و ابرو دارن زندگی میکنن همه رو با یه چوب نزنید ربطی به ایران و افغان نداره قانون شرع اسلام رو درموردش کامل اجرا کنن صد درصد ریشش خشکیده میشه
  • قانون باید اساسی و درست اجرا شود IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    4 0
    با درود. بنده هنرمند در پیشه موسیقی محلی افغانستان هستم به دلیل بحران داخلی افغانستان ۲۵ ساله ایرانی به صورت قانونی زندگی می کنم. چیزی که من با چشم دیدم و حتی خودم انجام‌ دادم. افغانها در ایران کم کاری نکردن با کم ترین پول و بدون هيچ امتیاز انسانی اسلامی و بين المللی به سختی های ایران زندگی آبرومندانه پیش بردن. نمیگم ما همه خوب هستیم. بو هم داریم. هرکی جنایت کرد. باید مجازات‌ شود. خود ایران هم کم دزد نداره. هیچ وقت به یک میلیت توهين نکنیم. چون افغانها و ايرانی ها. در همجای دنیا هستن. قرار نیست یه نفر ايرانی در اروپا و آمریکا جنايت کند. بخاطر اون یه نفر بد. همه را با چشم مجرم ببینن. اونا. چنین فکری ندارن. متاسفانه اکثریت شما. به همين فکر هستید چون بارها شنيدم. بخاطر یه نفر متجاوز افغانی. به خیلی از خانواده‌ بی آزار. آسیب زدن. زورگیری کردن. این راه انسانيت نیست. من میگم متجاوز هر کی باشه. باید و باید مجازات شود.
  • علی IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    3 1
    خب این آقا ۴ بار سابقه داشته ولی بازهم انجام میدادش دولت جمهوری اسلامی بجای اینکه ببره زندان مثل کشور عربستان سری اول دستشو قطع کنه سری دوم اون یکی دستشو قطع کنه دیگه هیچوقت یه دزد دیگه بیرون نمیاد دوباره دزدی کنه ولی متاسفانه میفرستن زندان میرن آموزش بتری میبینن میان پس سیاستمون اشتباه
  • عباس IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    0 0
    اینا یه سری ... تحویل مردم میدن قانون کجا بود منو حدود ۱۵ روز قبل با قمه وچاقو وسط روز توی یکی از جاهای شلوغ این شهر خفت کردن وماشین ومدارک وهر چی داشتم رو بردن ۳ساعت طول کشید تا بتونم اعلام سرقت کنم هر کجا رفتم وبه ۱۱۰‌وچندتا کلانتری ثبت شکایت و اعلام زورگیری کردن ...
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    0 0
    پله را از بالا به پایین باید شست نه بالعکس، دزدا باید از بالا اعدام بشن تا مملکت درست بشه
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
    0 0
    باید یه جزیره درست کنند که دست هیچکس نرسه با نقلیه هوایی رفت وامد بشه همشونو ببرن اونجا تا ابد