چهارمین هفته شهریور مصادف با اربعین حسینی و همین موضوع باعث شده تا اغلب گالری‌ها حال و هوای آیینی به خود بگیرند.

گالری

به گزارش همشهری آنلاین، برپایی نمایشگاه بزرگ ترین مجموعه آثار «حسن روح الامین» تحت عنوان «نقش راستان» از مهم‌ترین رویدادهای حوزه هنرهای تجسمی کشور می‌تواند باشد که افتتاحیه آن مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفت. این نمایشگاه که ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۱ در کوشک باغ هنر منطقه فرهنگی هنری عباس آباد افتتاح شده در بردارنده ۲۳ نقاشی از این هنرمند و همچنین پرده‌های عاشورایی از هنرمندان دیگری چون عباس بلوکی فر و محمدرضا محمدحسینی است. این نمایشگاه تا ۵ مهرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ میزبان علاقه مندان است.

 نقش شیدایی در نیاوران

 در نمایشگاه نقاشی نقش شیدایی که  دیروز  ۲۳ شهریور برگزار شد، ۷۲ اثر از سولماز کشاورزی، غزل زارع، دریا دادور، فرشاد رضایی و آرش علیمحمدی با مضمون واقعه‌ عاشورا، در سبک آبستره به نمایش در آمد. در این آثار هنرمندان مذکور با سبکی متفاوت، این رویداد مهم بشری را در قالب هنر انتزاعی به تصویر کشیده‌اند.

نمایشگاه یاد شده به مدت یک هفته هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۹ (و روز جمعه ۲۵ شهریور از ساعت ۱۴ تا ۱۹) در نگارخانه شماره یک فرهنگسرای نیاوران برای بازدید عموم برپا خواهد بود.

عشق و مستی در نیاوران

امروز هم فرهنگسرای نیاوران میزبان برپایی نمایشگاهی از آثار خوشنویسی «محسن گل محمدزاده» با عنوان «عشق و مستی» است.

در این نمایشگاه که از امروز  ۲۴ شهریور ساعت ۱۶ در گالری شماره ۲ این مجموعه بازگشایی می‌شود، تعداد ۳۵ اثر در قالب چلیپا و ترکیب آزاد در معرض دید مخاطبان و هنردوستان قرار خواهد گرفت. این هنرمند در آثار خود اشعار شاعران بزرگی چون حافظ، خیام، مولانا، هوشنگ ابتهاج، احمد شاملو، فریدون مشیری و... را به خط کشیده است.

حال و هوای آیینی در گالری‌های پایتخت
پوستر عشق و مستی 

«محسن گل محمدزاده» متولد سال ۱۳۵۵ شهر سبزوار، از دوران کودکی یادگیری هنر خوشنویسی را آغاز کرده و با گذراندن دوره‌های آموزشی زیر نظر اساتیدی چون علی طوسی‌ثانی و سید علیرضا شرافت، درجه فوق ممتاز را کسب نموده است. همچنین از آموزش‌های استاد محمد علی سبزه‌کار و استاد رسول مرادی نیز بهره برده است.

نمایشگاه آثار خوشنویسی «عشق و مستی» در روزهای ۲۵ و ۲۶ شهریور از ساعت ۱۴ تا ۱۹ و در باقی روزها ۱۰ تا ۱۹ در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقمندان خواهد بود.

سفر پیدایش در گالری ژاله

این روزها نمایشگاه آثار «صفا امیرمقدم» با عنوان «سفر پیدایش» در گالری ژاله برپاست. علاقه مندان می‌توانند تا ۲۸ شهریور در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن‌بست پروانه، پلاک ۴ از آثار این هنرمند بازدید کنند.

حال و هوای آیینی در گالری‌های پایتخت
سفر پیدایش

خانه هنرمندان و دو نمایشگاه

دو نمایشگاه تجسمی در گالری‌های خانه هنرمندان ایران در حال برگزاری است که یکی مربوط به نمایش ۲۱ مجسمه از ساخته‌های» ایران قنواتی» با عنوان «نهست نخل» می‌شود که در گالری تابستان برپا است. نمایشگاه دیگر هم  مربوط می‌شود به ارائه و نمایش پوسترهای تئاتر به همت سهراب حسینی که در گالری بهار این مجموعه فرهنگی در حال برگزاری است.

حال و هوای آیینی در گالری‌های پایتخت
نهست نخل

علقه مندان می‌توانند برای بازدید از این آثار به نشانی تهران، خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر  مراجعه کنند.

فریم‌های خاطره

در نمایشگاه «فریم‌های خاطره» عکس‌های پشت‌صحنه از فیلم‌های کوتاه ۲۱ فیلم‌ساز در معرض دید عموم قرار دارد.

این نمایشگاه تا ۲۵ شهریورماه ۱۴۰۱ در محل موزه سینما برپاست و علاقه‌مندان به سینما می‌توانند ۲۱ فریم عکس خاطره‌انگیز از پشت‌صحنه فیلم‌های کوتاه ۲۱ سینماگر مطرح سینمای ایران را تماشا کنند.

در این نمایشگاه عکس که به همت آژانس عکس ایران برگزار می‌شود، نماهایی از پشت‌صحنه‌ فیلم‌های کوتاه کارگردان هایی چون مهدی جعفری، داریوش یاری، شهرام مکری، وحید موسائیان، رهبر قنبری، ساعد نیک‌ذات، بهرام توکلی، تورج اصلانی، نیما جاویدی، ارسلان امیری، آیدا پناهنده، آرمان فیاض، مسعود امینی تیرانی، کاوه مظاهری، امید شمس، عادل تبریزی، آرین وزیردفتری، سالم صلواتی، بهرام و بهمن ارک، محمدرضا خردمندان و کاظم دانشی در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

انقراض ششم در جاوید

 نمایشگاه گروهی انقراض ششم جمعه ۲۵ شهریور در گالری جاوید به نشانی  تهران،میدان فاطمی،خیابان جویبار،خیابان زرتشت غربی کوچه یزدان،پلاک ۱۷، واحد۱ افتتاح می‌شود و تا  ۱ مهر ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

حال و هوای آیینی در گالری‌های پایتخت
پوستر انقراض ششم

وقفه در شلمان

«وقفه» هم عنوان نمایشگاه انفرادی نقاشی « مهتاب علی آبادی» است که جمعه ۲۵ شهریور  در گالری شلمان افتتاح می شود و تا چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. نشانی گالری: تهران، میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷.

حال و هوای آیینی در گالری‌های پایتخت
پوستر وقفه

در راه در گالری اُ

« در راه» عنوان نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های  «بهرو باقری» است که ۲۵ شهریور در گالری اُ (طبقه ۲)  برگزار می‌شود و تا تا سه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. نشانی : تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه ی دوم.

حال و هوای آیینی در گالری‌های پایتخت
در راه

کد خبر 705852

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha