حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی پیامی در واکنش به مباحث این روزها درباره واگذاری مدیریت کتابخانه‌های کانون به نهاد کتابخانه‌های عمومی بر اهمیت حفظ میراث کانون تاکید کرد.

حامد علامتی

به گزارش همشهری آنلاین،  به دنبال اخبار منتشرشده درباره واگذاری مدیریت کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری، پیامی خطاب به همکاران خود در این نهاد منتشر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

«باسمه تعالی

یاران و همکاران عزیز و پرتلاشم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مربیان ارجمند مراکز فرهنگی هنری و کتابخانه‌های کانون، والدین گرانقدر و همه دوستداران این درخت پرثمر و ارزشمند؛

سلام و ادب

در روزهای اخیر انتشار خبری مبنی بر گردش کار یک پیشنهاد اداری باعث نگرانی علاقمندان به کانون عزیز شد.

لازم است به همه علاقمندان به کانون اطمینان بدهم که طرح و پیشنهاد این موضوع، با ضعف بررسی‌های دقیق و کارشناسی همراه بوده است و در حال پیگیری جهت منتفی نمودن این پیشنهاد هستیم.

علامتی و دیگر مدیران کانون فرزندان این مجموعه هستند. خاطرات نسل‌های مختلف در کتابخانه‌های کانون رقم خورده است به تعبیری آشیانه مرغک کانون، کتابخانه‌های کانون است و پرنده از آشیانه جدا نخواهد شد.

از همه علاقمندان به کانون، نویسندگان، تصویرگران، مربیان، همکاران و فعالان فرهنگی که خودجوش و دغدغه مند در حمایت از کانون به میدان آمدند تشکر می‌کنم.قدر و عظمت علاقه مندان کانون را می دانم و آن را پاس می‌دارم و به یاری خدا و حمایت کادر، مربیان، نخبگان و تولیدکنندگان آثار فرهنگی هنری و والدین عزیز برای اعتلای کانون، به صورت شبانه روزی تلاش خواهم کرد.

بی تردید همه سیاستگذاران، برنامه‌ریزان و متولیان فرهنگی نیز اذعان دارند که نگاه سودآور و زیان‌ده به مقوله کار تربیتی و فرهنگی اساساً دیدگاه خردمندانه‌ای نیست. سودآوری یک مرکز فرهنگی تربیتی نظیر کتابخانه هیچ وقت قابل اندازه‌گیری با معیارها و زاویه دید بازرگانی نیست. برای کار فرهنگی و کتابخانه باید هزینه کرد و سود دهی آن خودش را در ارتقای نسل آینده نشان خواهد داد. با این نگاه، وظیفه همه نهادهای مسئول، این است که از کانون و کتابخانه‌های این مجموعه، به عنوان مرکز خبرگی فعالیت‌های مرتبط با تربیت کودکان و نوجوانان و بخشی اساسی از هویت و مأموریت کانون حمایت کنند. بنابر این کتابخانه‌های کانون تقویت خواهند شد و از همه ظرفیت نهادهای مسئول در این زمینه هم کمک خواهیم گرفت. سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی سرمایه گذاری فرهنگی تربیتی برای نسل آینده انقلاب خواهد بود و به این ترتیب با همراهی و حمایت وزیر محترم آموزش و پرورش، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مسئولین خدوم و بزرگوار، امید آن می‌رود در دولت محبوب و مردمی سیزدهم مراکز فرهنگی هنری کانون بتواند چتر خدمات ارزشمند و بی بدیل خود را بر سراسر ایران اسلامی عزیز و فرزندان این مرز و بوم بگستراند.

با لطف و عنایت الهی و همراهی شما بزرگواران رشد و تعالی روز افزون کانون را پیگیری خواهیم کرد.
سلام بر فردا و سلام بر آینده سازان ایران اسلامی»

در همین زمینه:

کد خبر 705579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha