مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران گفت: کلیات طرح شناور شدن ساعت کاری ادارات، تصویب و کارگروهی برای این امر تشکیل شد.

ترافیک

به گزارش همشهری آنلاین، دومین جلسه ستاد هماهنگی استقبال از مهر با حضور مدیران و نمایندگان شرکت‌ها، سازمان‌ها و نهادهای عضو این ستاد و به ریاست مهدی گلشنی، مدیر کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

مهدی گلشنی با اشاره به مصوبات شورای ترافیک استان تهران در خصوص کنترل ترافیک مهرماه گفت: مقرر شد تردد کامیون‌ها و کامیونت‌ها از ساعت ۶.۳۰ تا ۹ صبح در سطح شهر تهران ممنوع باشد. هم‌چنین کلیات طرح شناور شدن ساعت کاری ادارات، تصویب و کارگروهی برای این امر تشکیل شد و قرار است ساعات کاری ادارات از ۷ تا ۹ صبح به‌صورت شناور باشد.

بخشی از موضوعات مطرح شده در این جلسه را در جدول زیر بخوانید:

مهدی گلشنی، مدیر کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

*اجرای طرح ترافیک تا ساعت ۱۸ افزایش خواهد یافت و دورکاری ۲۰ درصدی کارمندان نیز تصویب شد و ساعت کار کارخانجات نیز تغییر خواهد کرد.

* خانواده‌هایی که خودشان فرزندشان را به مدرسه می‌رسانند از توقف در جلوی مدارس و پارک دوبله و ایجاد راه‌بندان خودداری کنند و در جای مناسب و مجاز نسبت به توقف اقدام کنند و اصرار نداشته باشند که تا جلوی مدرسه با خودرو تردد کنند.

پوریا علیمردانی، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و هدایت سفرهای غیرضروری خود به بعد از ساعات اوج ترافیک، ضروری است و شهروندان باید برای وضعیت ترافیک فوق‌العاده مهرماه خود را آماده و همکاری کنند و تا جایی که امکان دارد از وسایل حمل و نقل عمومی، دوچرخه و پیاده‌روی استفاده کنند.
یحیی صادقی جهانی، معاون اداره کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق برچسب‌های ویژه سرویس مدارس تهیه شده و هفته آینده رونمایی خواهد شد. خودروهای سرویس مدارس حتماً باید دارای برگه معاینه فنی باشند، فهرست اسامی رانندگان و مشخصات تاکسی‌های سرویس مدارس برای پلیس راهور ارسال شده است.
نماینده ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران دو خط ویژه در دو مرکز شقایق و چمران برای پذیرش تاکسی‌های سرویس مدارس اختصاص داده شده است و در سایر مراکز معاینه فنی نیز سرویس‌های مدارس می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه از طریق صف‌های مراجعات مجدد، با سهولت و سرعت کار پذیرش خود را انجام دهند.  پذیرش تاکسی‌ها در مراکز معاینه فنی در مراجعه اول به‌صورت رایگان انجام می‌شود.
نماینده شرکت کنترل ترافیک ۹۳ درصد از دوربین‌های نظارتی و ۸۰ درصد از دوربین‌های ثبت تخلف و بهینه‌سازی چراغ‌های راهنمایی ۱۱۰ تقاطع فعال شده‌اند. تابلوهای خبری به اطلاع‌رسانی درباره وضعیت ترافیک روزانه و پیام‌های ترافیکی خواهند پرداخت و نقشه وضعیت ترافیکی نیز به‌صورت آنلاین در دسترس شهروندان خواهد بود.
نماینده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*در برخی خطوط و مسیرهایی که بیشترین ازدحام دانش‌آموزی یا دانشجویی وجود دارد، اتوبوس‌ها در نزدیکی مدارس و دانشگاه‌ها توقف خواهند داشت و سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها در این مسیرها در ساعات تردد دانش‌آموزان، کاهش پیدا خواهد کرد.

*به کنترل دستی چراغ‌های راهنمایی توسط پلیس راهور در برخی تقاطع‌هایی که در مسیر اتوبوس‌های تندرو هستند، باعث ازدحام اتوبوس‌ها و معطلی بیش از حد شهروندان و کاهش انگیزه آنان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می‌شود و علاوه بر بی‌نظمی در مسیرهای ویژه اتوبوس، ترافیک را به معابر دیگر شهر هدایت می‌کند.

*۲۰ دستگاه ون به سرویس معلولین اضافه خواهند شد و  معلولین می‌توانند از طریق شماره تلفن ۶۳۰۵ از خدمات ویژه شرکت واحد استفاده کنند.

کد خبر 705533
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    2 0
    اصلا اتوبوسی مونده که سر فاصله هاشون کم بشه
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۲
    2 0
    کدام اتوبوس! شما در شهر اتوبوس به تعداد لازم می بینید؟