شما، کارت اهدای عضو دارید؟ اگر ندارید بهتر است این ویدئو را تا انتها ببینید. ممکن است شما، نفر بعدی لیست انتظار ۲۵ هزار نفری دریافت عضو باشید.

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ در حال حاضر هر ۱۰ دقیقه یک نفر به لیست انتظار افرادی که نیازمند پیوند عضو هستند اضافه می‌شود. اما روزانه ۷ تا ۱۰ نفر از افراد این لیست به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‌کنند.

فوتی‌ها بر اثر مرگ مغزی در ایران سالانه ۵ تا ۸ هزار نفر است که شایع‌ترین علت آن بر اثر تصادفات است و این درحالیست که تنها ۳ هزار نفرشان واجد شرایط اهدای عضو هستند و نکته مهم‌تر اینکه از میان آنها تنها خانواده های هزار نفر با اهدای عضو فرد فوت شده موافقت می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین مشکلات پزشکان در مواجه با خانواده فردی که مرگ مغزی شده این است که بسیاری از افراد تفاوت مرگ مغزی را با کما متوجه نمی‌شوند و حتی خود پزشکان هم برای تشخیص این تفاوت نیازمند آزمایشهای دقیق هستند اما در صورتی که اعلام شود فردی مرگ مغزی شده به این معناست که دیگر به زندگی بر نخواهد گشت و در واقع فوت شده‌است اما پذیرفتن مرگ با تصور اینکه قلب فرد مرگ مغزی شده همچنان در حال تپش است همچنان سخت است و خانواده ها اینطور تصور می‌کنند که شاید معجزه‌ای رخ دهد و فرد نجات پیدا کند.

گزارش و تدوین: مهلا داریان

تصویر: مونا فاضلی

کد خبر 705361
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha