زرافه‌ها گونه‌های منقرض‌شده ایران محسوب می‌شوند. اما شما این شانس را دارید که یک زرافه ۶ متری را در تهران ببینید.

موزه حیات وحش

همشهری آنلاین - سمیرا باباجانپور: دیدن حیوانات از نزدیک یکی از جذاب‌ترین تفریح‌های خانوادگی به‌ ویژه برای کودکان محسوب می‌شود. باغ‌وحش‌ها و موزه‌های حیات‌وحش این امکان را به شهروندان می‌دهند تا از نزدیک با گونه‌های مختلف جانوری آشنا شوند. در این میان، دیدن زرافه به‌عنوان بلندترین علفخوار جهان می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. البته باغ‌وحش ارم به‌عنوان تنها باغ‌وحش حیوانات زنده در پایتخت زرافه ندارد. چون شرایط نگهداری از این حیوان بلندبالا خاص و ویژه است و برای نگهداری از آن باید شرایطی مشابه سکونتگاه اصلی این حیوان آماده شود. هرچند، به گفته مدیر روابط عمومی باغ‌وحش ارم، خرید این حیوان جذاب در دستور کار مدیران باغ‌وحش قرارداد، ولی هنوز خبری از حضور این جانور در پایتخت نیست.

خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

تهران زرافه دارد | بلندترین علفخوار جهان را در پایتخت ببینید

زرافه ۶متری

اما تهران زرافه دارد. سال ۱۳۹۵ مرحوم دکتر هدایت تاج‌بخش، پدر علم تاکسیدرمی ایران، یک زرافه ۶متری را تاکسیدرمی کرد. تاکسیدرمی زرافه به دلیل جثه بزرگش کار ساده‌ای نیست. مرحوم تاج‌بخش به همراه ۵ نفر، بیش از سه ماه با بهره‌گیری از ۱۵۰ کیلوگرم فوم، ۱۰۰ کیلوگرم فایبرگلاس و ۱۰۰ کیلوگرم گل تمامی مراحل نمک‌سود کردن، مجسمه‌سازی، دباغی پوست، عضله‌سازی و مونتاژ را انجام داد تا این زرافه آفریقایی برای همیشه در تهران ساکن شود.

دیورامای آفریقا در تهران

موزه حیات‌وحش دارآباد هم خلاقیت به خرج داده و یک دیورامایی از حیوانات آفریقایی گردهم آورده و زرافه ۶ متری را هم در کنار آن‌ها جای ‌داده است. دیوراما در تاکسیدرمی، صحنه‌سازی یا ساخت مصنوعی زیستگاه حیوان است به‌گونه‌ای که ضمن کمک به نمایش طبیعی نمونه تاکسیدرمی‌ شده، بیننده با ویژگی‌های زیستگاه حیوان آشنا می‌شود. تنها زرافه پایتخت به‌عنوان نخستین زرافه تاکسیدرمی‌شده خاورمیانه و سومین در جهان رکورددار است.

چطور برویم؟

علاقه‌مندان به حیات‌وحش با پرداخت ۴ هزار تومان می‌توانند این زرافه منحصربه‌فرد را در موزه حیات‌وحش دارآباد ببینند. موزه حیات‌وحش دارآباد هر روز به‌غیراز شنبه‌ها میزبان علاقه‌مندان به طبیعت و حیوانات است. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۹۶۰۲۷۰۱۱ تماس بگیرید.

کد خبر 705323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha