معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد از افزایش دو برابری تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی صوتی در مشهد خبر داد و گفت: آلودگی صوتی در این کلانشهر بالاتر از حد استاندارد است.

آلودگی صوتی

به گزارش همشهری آنلاین، علی نجفی با اعلام این خبر اظهار کرد: آلودگی صوتی، یکی از آلودگی‌های شایع در محیط‌های شهری است که علاوه بر آسیب رساندن به سیستم شنوایی، اثرات نامطلوبی بر سلامت انسان نظیر افزایش ابتلا به بیماری‌های عصبی، قلبی و عروقی و... دارد.

او ادامه داد: در سال جاری با هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سطح پوشش و تعداد ایستگاه‌های آنلاین اندازه‌گیری صدا دو برابر افزایش داشته و در حال حاضر با استفاده از ۱۰ ایستگاه سنجش صوت آنلاین و ۱۰ عدد دستگاه پرتابل سنجش صوت، میزان آلودگی صوتی در نقاط مختلف شهر رصد و پایش می‌شود.

نجفی افزود: داده‌های ارسالی از این ایستگاه‌ها نشان می‌دهد، تراز شدت صوت در معابر شهری مشهد در روز ۷۵ دسی بل بوده که این مقدار ۲۰ دسی بل از حد مجاز (۵۵ دسی بل ) بالاتر است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: با توجه به اهمیت مراکز درمانی و آموزشی و رصد میدانی بیش از ۸۵۰ مرکز درمانی و آموزشی در شهر مشهد، شدت تراز صوت در این نقاط ۲۷ درصد بالاتر از استانداردها است.

کد خبر 705283
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha