رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: سه تا چهار بوستان به زودی تملک می‌شود و در چند ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار گرفته و نقاطی هم برای بوستان‌های جدید در حال بررسی است. این را هم بگویم که هزینه خرید بوستان‌ها از محل جریمه قطع درختان است.

پارک

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی پیرهادی با بیان اینکه توسعه فضای سبز به خصوص در مناطق کم‌برخوردار (مناطق جنوبی) در دستورکار است، گفت: در این دوره بوستان ایرانیان افتتاح شد و به زودی چند بوستان دیگر هم احداث خواهد شد.

او ادامه داد: خرید چند بوستان در دستور کار و شناسایی بیش از ۲۰ نقطه برای تملک بوستان هم در حال انجام است تا فضای سبز در مناطق کم‌برخوردار توسعه یابد.

این عضو شورای شهر تهران نقش تلطیف فضای محیطی را در جامعه مهم دانست و افزود: برخی از بوستان‌ها در محدوده مسکونی نیستند و باید برای آنها پیوست گردشگری در نظر گرفت. بوستان‌هایی که پیوست ندارند، خلأهایی دارند.

پیرهادی گفت: شهروندان از برخی از بوستان‌ها و پارک‌های جنگلی استفاده نمی‌کنند و علت آن هم دور بودن از محل زندگی‌شان است. اما اگر جاذبه گردشگری ایجاد شود قطعا از آنها استفاده می‌کنند، مثل بوستان ایرانیان که پیوست دارد و قرار است که در قسمت‌های مختلف آن کارهایی صورت گیرد. این بوستان در دو قسمت فضای سبز و ابنیه است که قرار است که بخش ابنیه به آن اضافه شود و در این بخش از الگوی ایرانی - اسلامی استفاده می شود. همچنین تنوع در طراحی هم در آن زیاد است و موضوعات آموزشی هم مدنظر است. 

این عضو شورای شهر ادامه داد:‌ سه تا چهار بوستان به زودی تملک می‌شود و در چند ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار گرفته و نقاطی هم برای بوستان‌های جدید در حال بررسی است. این را هم بگویم که هزینه خرید بوستان‌ها از محل جریمه قطع درختان است. ما پول قطع درختان را برای توسعه باغات استفاده می‌کنیم.

کد خبر 705166

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    بی تمایلی ؟! بی رغبتی یا بی میلی درست است .
  • احمد IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۱
    0 0
    چرا همه فقط حرف می زنن و شما م به عنوان رسانه فقط حرفا رومنتشر می کنید