مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه شهردار تهران از بنده وعده گرفت که طی چهارسال بتوانیم یک متر به سرانه فضای سبز مناطق کم برخوردار اضافه کنیم، گفت: در حال حاضر ۲۱ باغ در دست تملک و ۲۳ پارک محله و فرامنطقه‌ای در دست احداث است.

علي محمد مختاري

به گزارش همشهری آنلاین، علی محمد مختاری در ابتدای آیین افتتاح بوستان فرامنطقه‌ای ایرانیان گفت: موضوع کیفیت علاوه بر استحکام سازه‌ها و عناصر محیطی و مبلمان شهری، بیشتر روی بهبود وضعیت گونه‌های گیاهی و افزایش مقاومت آن‌ها در تنش‌های محیطی متمرکز شده است.

مختاری درباره تعهد وزارت نیرو مبنی بر تأمین حجم قابل توجهی آب مورد نیاز از پساب برای آبیاری فضای سبز، گفت: در حال حاضر برای آبرسانی فضای سبز شهر تهران به صورت صد در صد از آب غیرشرب استفاده می‌شود. طبق این قرارداد باید تا افق ۱۴۱۰ از آب غیرشرب یا پساب تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز شهر تهران استفاده شود.

کاهش برداشت از آب زیرزمینی برای آبیاری

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درحال حاضر برای آبیاری ۱۳۵ میلیون متر مکعب از چاه‌ها، ۱۷ میلیون متر مکعب از قنوات، ۱۱ میلیون متر مکعب از رواناب و ۱۴ میلیون مترمکعب از پساب استفاده می‌شود. سال گذشته ۷ میلیون متر مکعب پساب وجود داشت که امسال از ابتدا تا پایان سال ۴۵ میلیون متر مکعب از پساب استفاده خواهد شد. برهمین اساس برداشت از آب‌های زیرزمینی به طور چشمگیری کاهش داشته است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ضمن اشاره به ممنوعیت کاشت چمن، گفت: در همین بوستان ۳۰۰ هزار درخت، درختچه و گونه گیاهی مقاوم به کم آبی و مقاوم کاشته شده است و همچنین حدود ۱۰۰ هزار گونه گیاهی طی ۱۰ روز گذشته در این بوستان کاشته شد.

مختاری با بیان اینکه ارتباطاتی با شرکت‌های دانش بنیان برقرار شده تا ضمن بهینه سازی بوستان‌ها، هزینه‌های نگهداشت کاهش یابد؛ افزود: باید توجه بیشتری به نگهداشت بوستان‌ها شود.

ایجاد بوستان مادر و کودک باید به صورت جهادی

او درباره بوستان های مادر و کودک توضیح داد: احداث این بوستان‌ها خواسته بانوان شهر تهران است و به منزله تفکیک زنان و مردان نیست. پروژه بوستان مادر و کودک باید به صورت جهادی تحت یک مدیریت واحد انجام شود. برای شهر تهران باید یک نفر و آن هم فقط شهردار تهران تصمیم گیری کند.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه در راستای توسعه متوازن مبتنی بر عدالت اجتماعی، بوستان ایرانیان در منطقه ۱۹ به بهره برداری رسیده است، افزود: شهردار تهران از بنده وعده گرفت که در چهارسال بتوانیم یک متر به سرانه فضای سبز مناطق کم برخوردار اضافه کنیم. در حال حاضر ۲۱ باغ در دست تملک و ۲۳ پارک محله و فرامنطقه‌ای در دست احداث است.

مختاری در بخش پایانی سخنان خود، گفت: بزرگ‌ترین پروژه سازمان در کنار ۳۰ پروژه دیگر در دست اجرا، طرح هزار و ۵۰۰ هکتاری در ۱۱ نقطه شهر تهران است که تا پایان امسال انجام می‌شود. تا پایان آذر بسترسازی این طرح هزار و ۵۰۰ هکتاری انجام می‌شود و در ۱۵ اسفند به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر 704600
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    0 0
    تهران رو ساختن رفت،تموم شد
  • رنجبر IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    0 0
    به کمک برادران سپاهی،انشالله