همشهری آنلاین: حدود یکصد و ۸۲ میلیون نفر از مردم آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین روز سه‌شنبه ۹ دسامبر ۲۰۰۸، برابر با ۱۹ آذر ۱۳۸۷، ضمن اعلام این مطلب در گزارش سالانه خود افزود ۳۳ درصد جمعیت این منطقه زیر خط فقر زندگی می‌کنند که در مقایسه با پارسال حدود یک درصد کمتر است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری شین هوا اعلام کرد: شمار کسانی که پارسال زیر خط فقر قرار داشتند یکصد و ۸۴ میلیون نفر معادل ۳۴.۱ درصد از جمعیت این منطقه بود.

در مقابل شمار افراد فقیر در آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب افزایش یافته و از ۶۸ میلیون نفر در سال ۲۰۰۷ به ۷۱ میلیون نفر در سال جاری رسیده است.

بر اساس همین گزارش ارقام اعلام شده درباره جمعیت فقیر و زیر خط فقر نشان دهنده تاثیر نرخ متغیر تورم،‌افزایش شدید بهای مواد غذایی و نفت از ابتدای سال ۲۰۰۷ تا کنون است.

به علت کندی رشد اقتصاد جهان، تقاضا برای صادرات و سرمایه‌گذاری در بخش تولید و همچنین میزان ارز ارسالی شهروندان ساکن خارج این منطقه کاهش یافته است.

کمیسیون اقتصادی آمریکای لاتین همچنین پیش‌بینی کرده است در سال ۲۰۰۹ بازار کار با رکود مواجه شود و درآمدها در سطح کنونی باقی بماند و همین مساله افزایش اندک میزان فقر را نیز به همراه داشته باشد.

گزارش این کمیسیون حاکی است: با وجود کاهش میزان فقر در این منطقه هنوز توزیع ثروت ناعادلانه است به‌طوری که درآمد متوسط سرانه خانواده‌های ثروتمند ۱۷ برابر درآمد خانوارهای فقیر است.

کد خبر 70460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز