مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی گفت: دو مدیر ارشد ایران ایر به دلیل شفاف نبودن نحوه فروش بلیت و همچنین اهمال در نحوه توزیع بلیت‌های اربعین برکناری شدند.

ايران اير

حسین مذنب مدیرکل بازرسی وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با همشهری آنلاین در رابطه با قصور شرکت هواپیمایی ایران ایر در نحوه فروش بلیت برای سفر اربعین حسینی گفت: عدم شفافیت در نحوه و تعداد بلیت‌های توزیع شده، عدم برنامه‌ریزی مناسب برای اعزام زائرین و نارضایتی مردم از نحوه برخورد در مراکز فروش این ایرلاین دلیل اصلی برکناری این دو مسئول بوده است.
 
نماینده تام الاختیار وزیر و دبیر ستاد اجرایی اربعین وزارت راه با اشاره به بررسی عملکرد قبلی مدیران این ایرلاین هوایی توسط بازرسان این وزارتخانه تصریح کرد: دستور عزل یکی از معاونین مدیرعامل و یک مدیر ارشد هواپیمایی هما صادر و به شرکت مذکور ابلاغ شد.

 مذنب با بیان اینکه بازرسان محسوس و نامحسوس ما در همه پایانه های (هوایی- زمینی) مبدا، مرزی و مقصد مستقر هستند، گفت: با هرگونه تخلفی برخورد می شود. به عنوان مثال روز گذشته بلیت یک سر به نجف به یکی از زوار، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته شده بود. خوشبختانه با هوشیاری بازرسان این موضوع برملا و از پرواز جلوگیری شد. در همان لحظه این موضوع صورت جلسه و بلیت زائر با نرخ مصوب محاسبه و الباقی مبلغ به وی عودت داده شد. تا زائر مبلغ اضافی را دریافت نکرد، آن شرکت هواپیمایی اجازه پرواز نگرفت.

وی ادامه داد: در یکی از پایانه های تهران نیز دو شرکت اتوبوسرانی بلیت به مقصد مهران را تا یک و نیم برابر به مسافران فروخته بود. آن شرکت‌ها نیز شناسایی و با آنها برخورد شد.

مذنب با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی برای برخورد با مدیران اهمال کار یا متخلف گفت: اولویت نخست ما رعایت ضوابط و بخشنامه‌ها و تکریم هر چه بیشتر زوار اربعین است.

کد خبر 704059
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • اﻳﺮاﻥ IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
    2 3
    ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯﻩ ﺩﻳﮕﻪ ﺑﺎ ﭘﺴﺖ ﺑﻬﺘﺮﻱ ﺳﺮﻛﺎﺭ ﻫﺴﺖ اﮔﺮ ﻭاﻗﻌﺎ ﺑﺎ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ اﻳﻦ ﻛﺎﺭﻫﺎ ﺭا ﻣﻴﻜﺮﺩﻧﺪ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﺟﺪﻱ و ﺷﺪﻳﺪﻱ ﻣﻴﻜﺮﺩﻧﺪ ﻫﻴﭻ ﻛﺴﻲ ﺟﺮاﺕ ﻧﻤﻴﻜﺮﺩ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﻏﻴﺮ ﻗﺎﻧﻮﻧﻲ ﻛﻨﺪ