سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
۰ نفر

چین لقب نخستین کشور سازنده واکسن استنشاقی کووید-۱۹ را به خود اختصاص داد. در واقع واکسن استنشاقی کووید-۱۹ که از ابتدای شروع همه گیری، در محافل علمی مورد بحث بود و محققان زیادی به سراغ توسعه آن رفته بودند، در چین برای تولید چراغ سبز گرفته است.  

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ این محصول که به نام Convidecia Air شناخته می شود، واکسن را با یک پاف از طریق نبولایزر وارد می کند که سپس از طریق دهان استنشاق می شود.

غیر از این شرکت چینی، تعدادی دیگر از شرکت های دارویی و بیوتکنولوژی در سراسر جهان راه های نوآورانه ای را برای ارائه محافظت از کووید-۱۹ از طریق بینی و دهان به شکل واکسن استنشاقی در دست اقدام دارند.

واکسن Convidecia Air می تواند ایمنی هومورال (نوعی از دفاع اختصاصی دستگاه ایمنی تطبیقی که در آن، پادتن ‌ها به عنوان ریزمولکول‌ های واسطه، وارد عمل می‌شوند)، سلولی و مخاطی قوی ایجاد کند.

پلتفرمی که واکسن استنشاقی Convidecia  بر پایه آن ساخته شده است، مشابه واکسن های جانسون اند جانسون آمریکا و آسترازنکای انگلیس است. این واکسن ها بر پایه یک ویروس بی‌ ضرر به نام آدنوویروس برای انتقال دستورالعمل ‌های ساخت پروتئین ‌های اسپایک ویروس سازنده بیماری کووید به سلول ‌ها استفاده می ‌کند تا بدن آموزش دهد علیه آنها آنتی ‌بادی ایجاد کند.

کد خبر 703771
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha