«زیکر» برند برقی خودروهای جیلی، با «سی‌ای‌تی‌ال» (CATL)، کمپانی سازنده باتری‌های چینی برای ساخت یک نسخه فوق دوربرد از شوتینگ بریک (نوعی بدنه خودرو) ساخته است که در نتیجه این همکاری یک خودروی برقی تولید خواهد شد که با یک بار شارژ قادر است بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را طی کند.

زیکر 001

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیواطلس، در نتیجه این همکاری برای اولین بار در تیراژ بسیار بالا از نسخه‌های باتری‌های «کیلین» (Qilin) با مایع خنک ‌شونده و بسیار یکپارچه ساخته کمپانی «سی‌ای‌تی‌ال» (CATL) در خودورهای برقی استفاده خواهد شد که انرژی ویژه ۲۵۵ وات ساعت بر کیلوگرم را ارائه می‌کند.
CATL ادعا می‌کند که بسته باتری «کیلین» می‌تواند ۱۳ درصد بیشتر از باتری‌های جدید ۴۶۸۰ تسلا که مواد شیمیایی مشابه در آن به کار رفته و اندازه بسته مشابهی نیز دارد، انرژی تولید کند. این شرکت ظرفیت بسته باتری را بر حسب کیلووات ساعت مشخص نکرده است، اما به این اشاره کرده که باتری‌های «کیلین» قابلیت شارژ سریع را دارند و قادرند در  ۱۰ دقیقه ظرفیت شارژ باتری را از ۱۰ به ۸۰ درصد برساند.
ایستگاه‌های شارژ پرقدرت نیز برای شارژ این باتری در دسترس خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های این باتری قابلیت گرم کردن خود است. CATL اعلام کرده این باتری قادر است در دمای سرد زمستان ظرف پنج دقیقه گرم شود.

بیشتر بخوانید: 
 


باتری «کیلین» با برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر و زمان شارژ سریع ۱۰ دقیقه‌ای تقریبا انتظار مردم از باتری خودروی الکتریکی را برآورده خواهد کرد. به گفته کمپانی زیکر نسخه باتری‌های «کیلین» ۰۰۱، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ رونمایی خواهد شد، بنابراین هنوز این شانس وجود دارد که شخص یا کمپانی دیگری بتواند اولین خودروی برقی را که قادر است هزار کیلومتر بدون شارژ را بپیماید، تولید کند. اما در هر صورت، ثبت این دستاورد در فهرست دستاوردهای دنیای خودرو، امری است که نمی‌توان نسبت به آن بی اعتنا بود.

کد خبر 703730

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha