جانوران کوچک گوشت‌خوار حشره‌مانند معروف به «کوسه کوچک» با آزار و گاز گرفتن ساکنان خط ساحلی کالیفرنیا سر و صدای آنها را درآورده‌اند، این گونه از جانوران کوچک روی پای ساحل‌نشینان می‌نشینند و شکمی از عزا در می‌آورند و باعث درد و خونریزی در بدن میزبان خود می‌شوند.

ایزوپود

به گزارش همشهری و به نقل از دیلی میل، تارا سواوج ساکن شهر سن دیگو در این باره می‌گوید: خیلی دردناک بود. حشره‌ای یک‌باره از آب بیرون پرید و خیلی حس شوکه کننده‌ای به من دست داد. پس از گاز گرفتن این حشره پایم را به طور سراسیمه از آب بیرون کشیدم، اما دیگر دیر شده و خون در سراسر پایم جاری شده بود. به نظرم اینطور آمد که یک پیرانیای کوچک (ماهی‌های گوشتخوار و درنده در ناحیه آمازون) من را گاز گرفته است.
سواوج در ادامه گفت‌وگوی خود با شبکه محلی سن‌دیگو، گفت: ۱۵ دقیقه پس از خشک کردن کردن پای خود دیگر دردی احساس نمی‌کردم.

با این حال زمانی که او دست خود را دوباره داخل آب کرد یکی دیگر از این جانوران ریز دوباره دست او را گاز گرفت!
لایو ساینس گزارش می‌دهد که  جانوران حشره‌مانند گوشت‌خوار در واقع از گونه ایزوپودهای (از دسته جانوران سخت پوست آبزی) خط ساحلی هستند که «اکسیرولانا چیلتونی» (excirolana chiltoni) نام دارند و طول آنها به ۰.۳ اینچ می‌رسد. این جانوران حشره‌مانند اغلب در گروه‌هایی همراه با حداکثر هزار جانور حرکت می‌کنند.

 

حمله کوسه‌های کوچک به مردم | علاقه وافر به گوشت تازه انسان!



این «ایزوپودها» نوعی جانداران حشره مانند سخت‌پوست هستند که از همین نوع یا انواع مشابه آن بیش از ۱۰ هزار گونه دریایی دیگر از جانداران در آب‌های شیرین و کرانه‌های ساحل و خشکی نیز دیده می‌شوند. این حشرات از نظر اندازه چیزی بین موجودات کوچکی مانند «ای چیلتونی» (E. chiltoni) تا موجودات ۱۰ اینچی که در کف دریا پرسه می‌زنند، هستند.

رایان هچینگر، استاد موسسه اقیانوس شناسی اسکریپس، به شبکه سی بی اس ۸ گفت: آنها را «اکسیرولانا چیلتونی»  می‌نامند. این سخت‌پوستان در تمام طول سال اینجا هستند.

بیشتر بخوانید:


این  استاد موسسه اقیانوس شناسی در ادامه سخنان خود در این باره افزود: این یک ایزوپود است، از خویشاوندان جاندارانی به نام  «رولی پلی»؛ که در اقیانوس‌ها و در آب‌های بسیار کم عمق مناطقی نظیر آلاسکا و ژاپن زندگی می‌کنند. آنها به گاز گرفتن مردم معروف هستند. آنها دوست دارند گوشت حیوانات در حال مرگ یا حیواناتی که بر اثر حمله حیوانات دیگر نیمه جان شده‌اند را بخورند. در واقع آنها به گوشت تازه بیشتر علاقه دارند تا گوشت یک حیوان مرده.

کد خبر 703635

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha