قهرمان شطرنج جهان از ادامه رقابت‌های سوپرتورنمنت شطرنج انصراف داد.

فیروزجا

به گزارش همشهری‌آنلاین، علیرضا فیروزجا که در سوپرتورنمنت سینکفیلد شرکت کرده است، در دور چهارم این رقابت‌ها به مصاف هانس نیمن شطرنج‌باز آمریکایی رفت و به تساوی رسید. فیروزجا که با ریتینگ ۲۷۷۸ در این مسابقات حضور دارد مقابل حریف آمریکایی خود با ریتینگ ۲۶۸۸ متوقف شد.

همچنین مگنوس کارلسن قهرمان شطرنج جهان در اقدامی عجیب از این مسابقات انصراف داد تا مقابل نام این شطرنج‌باز در دور چهارم شکست ثبت شود! قهرمان شطرنج جهان که در دور سوم این مسابقات مقابل نیمن شکست خورده بود مقابل ممدیاروف بازی نکرد.

کارلسن پس از این اقدام عجیب با انتشار توییتی اعلام کرد: من از مسابقات انصراف دادم. همیشه از حضور در این مسابقات لذت می‌بردم و امیدوارم که در آینده برگردم!

بر اساس این گزارش، فیروزجا با دو تساوی، یک پیروزی و یک شکست از چهار امتیاز ممکن ۲ امتیاز به دست آورده و در رده چهارم قرار گرفته است.

مسابقات سینکفیلد رقابتی است که ۱۰ شطرنج‌باز برتر جهان در آن حضور دارند. این رقابتها در باشگاه سنت لوئیس از ۲ تا ۱۱سپتامبر (۱۱ تا ۲۰ شهریور) برگزار می‌شود. این پنجمین و آخرین دیدار از رقابت‌های تور شطرنج ۱.۴ میلیون دلاری است.

کد خبر 703624
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha