ولودیمیر زلنسکی خطاب به اروپاییان گفت باید انتظار زمستانی سخت را داشته باشند، چرا که حمله روسیه به کشورش به قطع صادرت نفت و گاز بوسیله مسکو به اروپا خواهد انجامید.

ٍEnergy

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز زلنسکی شنبه شب پس از اعلام مسکو درباره توقف کار لوله اصلی که گاز روسیه را به اروپا می‌رساند، سخن می‌گفت.

او در سخنرانی ویدئویی روزانه‌اش گفت: «روسیه آماده فرود آوردن یک ضربه قاطع در بخش  انرژی بر همه اروپاییان در این زمستان می‌شود.»

مسکو تحریم‌های کشورهای غربی اعمال شده پس از جنگ اوکراین و مشکلات فنی را مسئول اختلال‌ها در صادرات انرژی معرفی می‌کند. کشورهای اروپایی که از با کمک‌های نظامی و دیپلماتیک از دولت کی‌یف پشتیبانی کرند روسیه را به استفاده از منابع انرژی‌اش به عنوان سلاح متهم کردند.

برخی از تحلیل‌گران می‌گویند کمبود انرژی و افزایش هزینه‌های زندگی با نزدیک شدن زمساان ممکن است به قطع حمایت کشورهای غربی از کی‌یف بینجامد، چرا که دولت‌های این کشورها در تلاش هستند تا نارضایی‌های عمومی را فروبنشانند.

مسکو هفته پیش اعلام کرد که خط لوله نورد استریم ۱، خط لوله گاز اصلی صادارات گاز روسیه به آلمان را بسته نگه‌می‌دارد و کشورهای گروه هفت اعلام کردند به دنبال گذاشتن سقف قیمت بر روی صادرات نفت روسیه هستند.

روسیه گفته است که فروش نفت را به هر کشوری که چنین سقفی را اعمال کند، متوقف می‌کند.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز یکشنبه گفت دولتش در حال برنامه‌ریزی آمادگی برای توقف کامل تحویل گاز روسیه در ماه دسامبر (آذر) است و قول داد که کشورش بتواند زمستان را بدون این گاز بگذراند.

شولتس در یک کنفرانس خبری در برلین گفت:‌«روسیه دیگر شریک قابل‌اتکایی برای انرژی نیست.»

کد خبر 703236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha