بررسی آمارها نشان می‌دهد ۴۸ درصد تصادفاتی که تا چند ماهه ابتدای سال جاری اتفاق افتاده مربوط به عابران پیاده است. سرهنگ رابعه جوانبخت، رئیس مرکز صدور مجوزهای پلیس راهور تهران بزرگ این آمار را نشان‌دهنده نقش و اهمیت عابران پیاده به عنوان دسته مهمی از کاربران ترافیکی می‌داند.

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ جوانبخت گفت: اگر بخواهیم در زمینه کاهش تصادفات شهر تهران اقدام مثبتی انجام بدهیم، باید روی عابران پیاده کار کنیم این در حالی است که برخی تصور می‌کنند عابران پیاده همیشه مصون هستند و هیچ‌گاه مقصر شناخته نمی‌شوند. همکاران ما در صحنه‌های تصادف موارد متعددی را بررسی می‌کنند؛ اگر تصادفی در بزرگراه اتفاق افتاده باشد، در حریم ۵۰ تا ۱۵۰ متری پل‌های عابر پیاده یا ناشی از پریدن‌ها و دویدن‌های ناگهانی عابران به سمت بزرگراه‌ها باشد، به عابران پیاده هم سهم تقصیر داده می‌شود.

در این زمینه ببینید:

گفتگو: معصومه حق‌جو

تصویر: حسین اینانلو

تدوین: مهناز عباسیان

کد خبر 703129
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    2 0
    کاش مثل گشت ارشاد به عابرینی که به چراغ راهنمایی توجه نمیکنند تذکر لسانی و غیره بدهند
  • محمود IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    2 0
    سلام ، تنها وظایف راهنمایی و رانندگی و عابر پیاده نیست . واسه این کار یه پیشنهاد بسیار خوب دارم که برای همه مفید هست و مشکل و گره کار دست شرکت بیمه و سازمان ترافیک هست که لازم هست هر دو سازمان باتفاق نظر انجام دهند . اونم این هست که ..
  • بهروز CH ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    2 0
    با عرض سلام و احترام ، و متاسف از شنیدن اخباری از این قبیل ، برای رسیدن به فرهنگ سازی همانطور که سرهنگ جوانبخت به آن اشاره فرمودند ، به نظر این حقیر نیاز به یک آموزش دراز مدت به کودکان توسط مربیان در مقطع کودکستان و دبستان در سطح تئوری ، و در سطح عملی با کمک گرفتن از پلیس راهنمایی و رانندگی میباشد ، که نهایتاً با آشنا کردن کودکان با قوانین ، بدونه شک آمار حوادث رانندگی با عابر پیاده رو به تنزل خواهد گذاشت .
  • رحمان IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۸
    2 0
    بنام خدا، اگر در خطوط عابر پیاده چراغ قرمز نیز نصب شود و عابرین در محلهایی بجز چهار راهها برای عبور از چراغ استفاده کنند شاهد این همه تصادف نخواهیم بود.
  • سحر IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    0 0
    من خودم نمی توانم از پل رد شوم به خاطر پا دردم اگه میشد عابر پیاده میگذاشتن خیلی خوب میشد