گروه‌ ورزشی: بیست‌و‌یکمین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان آسیا به یکی از صحنه‌های رقابت بسیار سخت برای همه وزنه‌برداران این قاره از جمله وزنه‌برداران ایران تبدیل شده است.

 اما تیم کشورمان با تکیه بر ورزشکاران خوب و دو سنگین وزن- یکی رضازاده در کسوت مربی و دیگری علی حسینی در کسوت وزنه‌بردار- امید زیادی به شگفتی‌سازی در کره جنوبی دارد. رضازاده زمانی در قامت  قهرمانی، ستاره‌ای در میان هم رده‌های خود بود و اکنون نیز در کسوت مربیگری نیز بدون اغراق، وزنه بزرگی از لحاظ روحی و روانی برای تیمش محسوب می‌شود.

رضازاده در کنار سایر همکارانش نخستین کسی است که وارد سالن تمرین می‌شود تا انگیزه‌ای شود برای وزنه‌برداران نوجوان و جوان. او در همه لحظات تمرین تک‌تک وزنه‌برداران را زیر نظر دارد. درست است که اکنون او شش دستیار در کره جنوبی دارد اما باز هم خودش می‌خواهد به صورت بدون‌واسطه با وزنه‌برداران در ارتباط باشد و نکات فنی را با فریاد گوشزد کند.

رضازاده در کره نشان داد که مربی  شجاعی است. او در وزن 49+ کیلوگرم برای دو وزنه‌بردارش، وزنه‌هایی را انتخاب کرد که تابه حال به هیچ وجه در تمرین‌ها بالای سر نبرده بودند. همین مسئله باعث شد تا محسن داودی در این رده به رکورد بالای 200 کیلوگرم در دو ضرب رسیده و بهترین وزنه‌بردار رقابت‌ها شود.

تیم ایران پس از قهرمانی در رده نوجوانان، کار بسیار سختی برای کسب این عنوان در رده جوانان دارد. تیم جوانان کشورمان در اوزان 56 و 69 کیلوگرم نماینده‌ای ندارد. در
62 کیلوگرم هم سجاد بهروزی نایب قهرمان شد.

امروز در وزن 94 کیلوگرم، 12 وزنه‌بردار با یکدیگر رقابت می‌کنند. مهدی آگاه از ایران با رکورد مجموع 320 کیلوگرم شرکت کرده است. در وزن 105 کیلوگرم، ایران دو وزنه‌بردار دارد؛ انوش آرمک با رکورد مجموع 350 کیلوگرم و سعید اسماعیل‌نژاد با رکورد مجموع 320 کیلوگرم. حریفان آنها در این گروه 9‌نفره وزنه‌بردارانی از سوریه، کره‌جنوبی و قزاقستان با رکورد مجموع 320 کیلوگرم، وزنه‌بردار قزاق با رکورد مجموع 350 کیلوگرم و وزنه‌برداری از چین با رکورد مجموع 370 کیلوگرم هستند.

اما چشم همه به دسته 501+ کیلوگرم است؛ جایی که سعید علی‌حسینی جوان ایرانی در آن حضور دارد تا دوباره شایستگی‌های خود را به اثبات برساند. علی حسینی چیزی حدود یک ماه پیش در رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان و بزرگسالان باشگاه‌های آسیا رکورد جوانان جهان را در یک ضرب، دو ضرب و مجموع شکست تا زنگ خطر را برای همه سنگین‌وزن‌های دنیا به صدا درآورد.

وی در آن رقابت‌ها هم با رکورد 205 کیلوگرم در یک ضرب، 242 کیلوگرم در دو‌ضرب و
447 کیلوگرم در مجموع به کار خود پایان داد اما، در این رقابت رکورد مجموع او در یک گروه پنج نفره 420 کیلوگرم اعلام شده است. یعنی 27 کیلوگرم کمتر از رکورد یک ماه پیش‌اش. این در حالی است که او در آخرین ماه حضورش در رده سنی جوانان قرار دارد و می‌خواهد در آخرین فرصتش رکوردهایی را از خود باقی بگذارد که تا سال‌ها شکسته نشود.

در این شرایط  اگر اتفاق خاصی نیفتد، علی حسینی قهرمان جوانان آسیاست اما، تیم ایران در این وزن، بهداد سلیمی را هم دارد که با رکورد مجموع 390 کیلوگرم آمده است. حریفان آنها از کره‌‌جنوبی با رکورد مجموع 350 کیلوگرم، چین‌تایپه با رکورد مجموع 340 کیلوگرم و اندونزی با رکورد مجموع 270 کیلوگرم هستند.

کد خبر 70307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز