چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۵ - ۰۸:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین‌: نخست وزیر ایتالیا گفت در صورت مهار نشدن خشونت‌های بی‌سابقه در ناپل، نیرو‌های ارتش را به آن شهر اعزام می‌کند.

به نوشته ال موندو،رومانو پرودی در این باره گفته‌است:در حال بررسی این مساله هستیم که اعزام ارتش در دراز مدت چه مزایایی را به همراه خواهد داشت.

این اظهارات در حالی از سوی نخست وزیر عنوان می‌شوند که وزیر کشور ایتالیا در سخنانی جداگانه اعزام هزار نیروی پلیس به منطقه ناپل در تاریخ 9 نوامبر را تایید کرده‌است.

پرودی نیز در این باره گفته است:این بار نبرد به مدت چند روز  یا چند ماه به منظور آرام کردن افکار عمومی طول نخواهد کشید بلکه نبردی دائمی برای تضمین امنیت شهروندان در جریان خواهد بود.

در همین چهارچوب و بر اساس نظر سنجی‌ به عمل آمده  از سوی موسسه IPR مشخص شده که 47 درصد ایتالیایی‌ها اعزام نیرو‌های ارتش به ناپل برای مبارزه با جرایم و خشونت‌های سازمان یافته را ضروری می‌دانند.در حالی که 43 درصد از ایتالیایی‌ها در این باره نظر مخالفی دارند.در این نظر سنجی هزار نفر از اقشار مختلف جامعه ایتالیا مورد پرسش قرار گرفته‌اند.

اوج گیری خشونت‌ها

در سال جاری خشونت‌ها در ناپل این شهر بندری ایتالیا که یک میلیون نفر جمعیت دارد.67 کشته بر جای گذاشته‌اند.به گفته دادستان ناپل 50 فقره از این قتل‌ها توسط کامورا،نامی که به مافیای ناپل اطلاق می‌شود،انجام می‌گیرد.

جیوان دومنیکو لپوره در توجیه دیدگاه خود می‌افزاید:این قتل‌ها در شرایطی به وقوع پیوستند که در آن موقع از سال درگیری‌ خاصی میان کلان‌های عمده شهر رخ نداده بود.

همزمان با مطرح شدن احتمال اعزام نیرو‌های ارتش به ناپل سه نفر دیگر در این استان کشته شدند.دو تن از قربانیان حوادث اخیر ادریانو کریلو و پاسکواله رکورارو نام داشتند.این دو در بخش توره دل گرکو پس از آنکه دو فرد ناشناس‌مسلح موتور سوار به سمتشان تیر اندازی کردند،به قتل رسیدند.

در این میان کریلو از شناخته ترین اعضای خانواده‌های مافیایی در منطقه بود.خانواده‌ کریلو  از جمله خانواده‌هایی بود که اخیرا با یکی از دیگر خانواده‌هایی مافیایی بر سر انجام فعالیت‌های غیر قانونی سر جنگ داشت.

کد خبر 7029

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز