قائم‌مقام بانک مرکزی با تأکید بر اینکه فعلاً تصمیمی برای تغییر نرخ سود سپرده‌ها گرفته نشده است، گفت: بانک‌هایی که نرخ سود بالا پرداخت می‌کنند، هزینه‌های خود را بالا می‌برند.

بانک

به گزارش همشهری آنلاین، اصغر ابوالحسنی، درباره تغییر نرخ سود سپرده‌ها گفت: هنوز تصمیمی درباره تغییر نرخ سود گرفته نشده است.

وی درباره پرداخت نرخ سود بیش از ۲۰درصدی در برخی از بانک‌ها گفت: اگر نرخ سود سپرده افزایش پیدا کند، هزینه بانک‌ها بالا می‌رود.

این در حالی است که برخی از بانک‌ها که تعدادشان کم هم نیست و اتفاقاً دولتی هستند درحال پرداخت نرخ سود ۲۰ تا ۲۲ درصدی برای سپرده‌های بانکی هستند.

قائم‌مقام بانک مرکزی در این خصوص تصریح کرد: وقتی نرخ سود را افزایش داده‌اند به این معناست که سود و زیان خودشان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که "آیا بانک مرکزی با بانک‌های متخلف در حوزه نرخ سود برخورد می‌کند؟" گفت: قواعد ابلاغ شده و ضوابط مشخص است. ضوابط در شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده است و بانک‌ها باید به آن عمل کنند.

کد خبر 702877
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • ایرانی IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۲
    9 3
    من سال 96 مقداری پول در بانک سپرده گذاری کردم .اون موقع دلار سه هزار و پانصد تومان بود و حالا دلار 30هزار تومان شده یعنی 10برابر ولی پولی که در بانک سپرده گذاری کردم 15درصد زیاد شده . این دور از انصاف هست کاری که بانک به پول ما کرده
  • زهرا IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    13 4
    تورو‌خدا‌سود‌بانک‌را‌درست‌کنید
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    17 1
    توابع خدا سود بانکی را درست کنید حداقل همون 40درصد تورم بالا ببرید چون این جوری پول ما خاکستر میشه وسود اصلی را بانکها میکنند از پول ما
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    18 3
    نرخ سود خیلی کمه ارزش پول ما هم سالی ۳۰ درصد کم میشه
  • رضا IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
    19 3
    همه چی چند برابر گرون شد سود بانکی چندین سال هست که تغییری نکرده واقعا ظلم هست در حق کسانیکه امرار معاششان از طریق این سود بانکی هست
  • کارشناس اقتصاد IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    16 1
    سلام..کاهش ترخ سود بانکی موجب خواهد شد دوباره نقدگی خرد بسمت واسطه گری ،دلالی برود.علاوه بر‌ دلار،سکه،مسکن‌بسمت کالاهای خاص می رود.چون مردم برای جبران هزینه زندگی شان یک طوری باید جبران کنند.دنبال کسب و کار غیر متعارف و بسمت اقتصاد پنهان می روند .دخالت های آدم های غیر متخصص در نظام بانکی کشور اقتصاد را فلج خواهد کرد.سیاست های پولی نقش زیادی در ۴ بازار مهم اقتصاد..بازار کالاها و خدمات ،بازار عرضه و تقاضا پول و عرضه و تقاضای نیروی کار و تولید دارد.تغییرات نرخ بهره بر همه بازارها اثر گذار است.
  • نصیر IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    13 1
    اینکه دائم بانک مرکزی روی سود سپرده ها زوم میکنه و دستور کاهش آن را صادر میکند واقعا بی انصافیه اگر خیلی هنرمندید یا تورم را کاهش دهید یا بهره های بانکی را کم کنید فقط بلدید در مورد سود سپرده ها تصمیم بگیرید هنر دیگری ندارید اینطوری سفره مردم کوچک و کوچکتر میشود
  • حبیب IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    12 0
    بهتر است دولت قیمت کالا ها را به بانک مرکزی واگذار کند و بانکها را فروشگاه تا مثل سود سپرده کنترل شود
  • نعیم IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۴
    3 0
    ... آقاجان وقتی درچنین روزی تورم بالاست یعنی عملا معنای 20درصدسودبانکی دست کم 7درصدسالهای قبل ازتحریم آخری آمریکاوتورم حاصل ازاونه واصلا تاحفظ وبهره برداری ازپول مردم نباشه آخه کدوم بانکی حاضرمیشه سودبانکیشوکم کنه!؟
  • عبدالله IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
    0 0
    بانک ها باید هزینه های مردم را بالا ببرند و بیشتر سود بگیرند و سود مردم را دستوری کم کنند مردم هم چاره ای ندارند پولشان را جای دیگه نمی توانند ببرند به این میگن مدیریت جهان سومی