پارلر، یک برنامه رسانه اجتماعی محبوب در میان محافظه‌کاران ایالات متحده، پس از حدود ۱.۵ سال بار دیگر به فروشگاه برنامه گوگل باز می‌گردد.

پارلر

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این برنامه در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد و خود را به‌عنوان فضایی به منظور گفتمان آزاد برای کسانی که به دنبال جایگزینی برای پلتفرم‌هایی مانند توییتر هستند، طراحی کرد که به سرعت مورد توجه حامیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده قرار گرفت.

با این حال، پلتفرم‌های بزرگ فناوری، روابط خود را با پارلر به دلیل عدم نظارت بر محتوای خشونت‌آمیز که منجر به حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در ششم ژانویه شد، قطع کردند.

پارلر با اتهامات متعددی در خصوص این حمله و باز بودن فضایش برای استفاده آشوبگران روبرو شد.

سخنگوی گوگل گفت: «این برنامه اکنون پس از انجام یک سری اقدامات برای تعدیل محتوا در پلتفرم، از جمله ویژگی‌هایی برای مسدود کردن کاربران سوءاستفاده‌گر و حذف محتوایی که می‌تواند خشونت را تحریک کند، بازیابی می‌شود.»

این سخنگو اضافه کرد که پارلر (Parler) برنامه خود را به‌طور قابل‌توجهی تغییر داده است تا با سیاست‌های Play Store مطابقت داشته باشد و از جمعه برای دانلود در دسترس خواهد بود.

کریستینا کریونز، مدیر بازاریابی پارلر نیز گفت: «پارلر تعهدی قوی به آزادی بیان دارد و با وجود دوگانگی بازار، در تلاش است تا گزینه‌ها و انتخاب‌هایی را برای میلیون‌ها صدایی که در حال حاضر بر اساس دیدگاه‌شان سانسور یا سرکوب شده‌اند، ارائه دهد.»

بیشتر بخوانید:

پارلر برنامه خود را از طریق یک نسخه جداگانه برای گوشی‌های اندرویدی در دسترس قرار داده بود که پس از حذف از Play Store می‌توان آن را در وب‌سایت خود دانلود کرد.

اپ استور شرکت اپل در ماه مه سال گذشته، این برنامه را به فروشگاه بازگردانده بود.

کد خبر 702786

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha