مجله «رولینگ استون گزارش می‌دهد که دونالد ترامپ در صحبت با دستیاران نزدیکش درباره اینکه اسراری از زندگی خصوصی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه می‌دهد، لاف می‌زد.

trump

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین این مقاله مجله «رولینگ استون» در هنگامی منتشر می‌شود که  فهرست منتشرشده اسناد محرمانه و دفاع ملی یافت‌شده در جستجوی استراحتگاه مارالاگوی ترامپ در فلوریدا بوسیله ماموران اف‌بی‌آی در ۸ اوت (۱۷ مرداد) پرونده‌ای با عنوان «اطلاعات درباره: رئیس‌جمهور فرانسه» به چشم می‌خورد.

هنوز معلوم نیست که این پرونده درباره مکرون یا محتویات آن محرمانه بوده‌اند یا نه. رولینگ استون مدعی شده است که این عنوان اشاره به یک سیاهه رسمی از اسناد یافت‌شده در مارالاگو دارد که باعث تنش میان پاریس و واشینگتن شده بود.

سخنگوی سفارت فرانسه در واشینگتن در واکنش به انتشار این گزارش گفت که درباره روندهای قضایی در آمریکا اظهار نظر نمی‌کند و این سفارت از دولت آمریکا درباره اسناد یافت‌شده در سکونتگاه ترامپ درخواست اطلاعات نکرده است.

رولینگ استون مدعی است که ترامپ در حین دوران رئیس‌جمهوری‌اش و پس از آن در گفتگو با نزیکترین دستیارانش ادعا کرده است که جزئیاتی درباره زندگی خصوصی مکرون می‌داند که آنها را از «اطلاعاتی» که دیده یا برایش خلاصه شده به دست آورده است.

مکرون در ابتدا روابط گرمی با ترامپ داشت و او را برای رژه نظامی روز باستیل در سال ۲۰۱۷ فقط دو ماه پس از انتخابات به پاریس دعوت کرد و این سفر ترامپ را به این فکر انداخت که نمایش مشابهی با رژه نظامیان در واشیتگتن به راه بیندازد.

اما روابط این دو رهبر به سرعت به سردی گرایید، به خصوص پس از آنکه مکرون نتوانست ترامپ را قانع کند در توافق هسته‌ای با ایران باقی بماند. ترامپ در سال ۲۰۱۸  از این پیمان خارج شد و این موضوع از آن هنگام حل‌نشده باقی مانده است.

آنها همچنین پس از دستور ناگهانی ترامپ برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال سوریه و ابراز بی‌اعتمادی او به پیمان ناتو بیشتر از هم دور شدند. ترامپ در دسامبر ۲۰۱۹ هنگام سخنرانی برای گروهی از سفیران اعزامی کشورها به سازمان ملل مکرون را آدمی آزاردهنده خواند.

کد خبر 702648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha