روزنامه نیویوک تایمز گزارش داد بیش از ۳۰۰ سند محرمانه از جمله اسنادی از سیا، سازمان امنیت ملی آمریکا و اف‌بی‌آی از خانه ترامپ در فلوریدا به دست آمده است.

classified

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز نیویورک تایمز نوشت مجموعه اولیه شامل بیش از ۱۵۰ سند دارای مهر محرمانه در ماه ژانویه بوسیله سازمان بایگانی ملی آمریکا از خانه ترامپ به دست آمد. مجموعه دوم در ماه ژوئن بوسیله دستیاران ترامپ به وزارت دادگستری تحویل داده شد و سومین مجموعه در جستجوی اف‌بی‌آی از خانه ترامپ در این ماه به دست آمد.

ترامپ از یک دادگاه فدرال خواسته است به طور موقت مانع بازبینی اسناد به دست آمده از خانه‌اش بوسیله اف‌بی‌آی شود تا زمانی که یک مدیر ویژه برای نظارت بر این بازبینی منصوب شود.

جستجوی خانه ترامپ بخشی از تحقیقات قضایی درباره خروج غیرقانونی اسناد بوسیله ترامپ هنگام ترک مقام رئیس‌جمهوری در ژانویه ۲۰۲۱ است.

اف‌بی‌آی در جستجو از خانه ترامپ ۱۱ مجموعه از اسناد محرمانه را از خانه ترامپ به دست آورد که برخی از آنها مهر «فوق سری» داشتند،‌ یعنی بالاترین درجه طبقه‌بندی اسناد محرمانه که برای اطلاعات مربوط امنیت ملی آمریکا به کار می‌رود و فقط می‌توان آنها را مراکز دولتی ویژه مرور کرد.

ترامپ می‌گوید این اسناد را از حالت محرمانه خارج کرده بود و به گفته کارشناسان رئیس‌جمهور آمریکا اختیار تقریبا مطلق دارد که هر سندی را از حالت محرمانه خارج کند یا به حالت محرمانه در آورد، اما برای اینکه روندی طی شود و معلوم نیست که ترامپ این روند را رعایت کرده باشد، از جمله اینکه روی اسناد خارج شدن آنها از حالت محرمانه نشان داده شود.

حتی اگر ترامپ همه این اسناد به دست آمده را از حالت محرمانه خارج کرده باشد، باز هم مشکلات قانونی او تمام نخواهد شد. به عنوان نمونه، رئیس‌جمهور آمریکا نمی‌تواند اسناد هسته‌ای را از حالت محرمانه خارج کند و فوق سری بودن این اسناد ذاتی است و روزنامه واشینگتن پست هفته پیش گزارش داد که ماموران اف‌بی‌آی هنگام جستجوی خانه ترامپ به طور خاص به دنبال اسناد هسته‌ای بودند.

کد خبر 699866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha