یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷ - ۰۶:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کشته شدن یک نوجوان یونانی توسط پلیس شورش‌هایی را در چند شهر این کشور در پی داشته است.

به گزارش بی بی سی، کشته شدن یک نوجوان با شلیک گلوله پلیس در آتن پایتخت یونان سبب شورش و تظاهرات گسترده در چندین شهر بزرگ این کشور شده است.

شورش مردم معترض به این عمل اشتباه پلیس از شهر آتن و از منطقه "اگزارچیا" محل وقوع تیراندازی مرگبار آغاز شده و به چندین شهر دیگر کشیده شده است.

هزاران جوان با پرتاب بمب‌های دست‌ساز به سمت پاسگاه‌های پلیس و پرتاب سنگ به سوی آنان اعتراض خود را اعلام کرده و تاکنون ده‌ها خودرو را به آتش کشیده‌اند.

شورش مردم و به ویژه جوانان در آتن خیلی زود به دومین شهر بزرگ یونان "تسالونیکی" و دیگر شهرهای شمالی این کشور کشیده شده و تخریب‌های بسیاری را به همراه داشته است.

شدت شورش و عدم توان کنترل پلیس به حدی بوده است که وزیر کشور یونان آقای "پروکوپیس پاولوپولوس" درخواست استعفای خود را مطرح کرد که نخست وزیر این کشور که دوران سختی را در دولتش می‌گذراند با آن موافقت نکرد.

آقای پاولوپولوس در انتشار بیانه‌ای مرگ نوجوان کشته شده توسط پلیس را محکوم کرد و اعلام کرد علت مرگ وی در دست بررسی و تحقیقات ویژه است.

شاهدان عنوان کرده‌اند که این حادثه زمانی رخ داده است که گروهی متشکل از دست کم 30 نوجوان خودرو پلیس را مورد حمله قرار داده و شروع به پرتاب سنگ کرده‌اند که با بالا گرفتن این درگیری پلیس مجبور به شلیک سه گلوله شده که یکی از آنها سبب مرگ نوجوان پسر 15 ساله شده است.

کد خبر 70218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز