جمعی از خوانندگان و نوازندگان ایرانی در خارج از کشور کنسرت برگزار می‌کنند که اجرای گروه‌های «سیاوش» با عنوان «به رنگ صدا» با خوانندگی همایون شجریان و «افرا» با اجرای کنسرت «آواهای سرزمین مادری» با حضور نوازندگان ایرانی به سرپرستی حسین بهروزی‌نیا از این جمله است.

همایون شجریان

به گزارش همشهری آنلاین، جمعی از خوانندگان موسیقی سنتی همایون شجریان و سالار عقیلی و موسیقی پاپ علیرضا عصار، احسان خواجه امیری و علی یاسینی کنسرت‌هایی را برای ایرانیان مقیم خارج از کشور و فارسی‌زبانان برگزار می‌کنند.

همایون شجریان خواننده موسیقی سنتی کنسرت به رنگ صدا را همراه با ارکستر سیاوش به رهبری آرش گوران تیر و مرداد سال جاری در سالن وزارت کشور برگزار کرد. این کنسرت با توجه به استقبال علاقه‌مندان طی سه نوبت تمدید شد و اجراهای آن از پنج اجرا به ۳۰ اجرا افزایش یافت و یک رکوردشکنی بی‌سابقه پس از چهار سال در تاریخ موسیقی کشور به ثبت رسید.

پس از این موفقیت، کنسرت به رنگ صدا، دوم و سوم سپتامبر (۱۱ و ۱۲ شهریور) در تورنتو، چهارم و پنجم سپتامبر (۱۳ و ۱۴ شهریور) در مونترال، نهم و دهم سپتامبر (۱۸ و ۱۹ شهریور) در ونکوور و ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) در کَلگْری کانادا اجرا می‌شود.

کنسرت سالار عقیلی خواننده موسیقی سنتی نیز نهم سپتامبر (۱۸ شهریور) در تورنتو، دهم سپتامبر (۱۹ شهریور) در مونترال، ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) در کَلگْری و ۲۳ سپتامبر (اول مهر) در ونکوور کانادا برگزار می‌شود.

کنسرت افسانه، چهارم سپتامبر (۱۳ شهریور) در سالن کویین الیزابت لندن برگزار می‌شود. سحر بروجردی، سهراب پورناظری (آهنگساز، کمانچه)، علی قنبری (تار/عود)، آرین کشیشی (گیتار باس)، شایان فتحی (پرکاشن)، سیامند محمدی (طراح صدا/ موسیقی الکترونیک) از جمله هنرمندان و نوازندگان این کنسرت هستند.

کنسرت شهرداد روحانی با همراهی سعید فرج‌پوری و سپهر حجتی، ۱۴ اکتبر (۲۲ مهر) در سالن سنتنیال تئاتر ونکوور اجرا می‌شود. همچنین کنسرت تار ایرانی علی قمصری آهنگساز و نوازنده تار با همراهی نوازندگان؛ محمد جابری (دف) و راون راپیک (پرکاشن) ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) در لندن برگزار می‌شود.

گروه موسیقی افرا به سرپرستی حسین بهروزی‌نیا آهنگساز و نوازنده عود، کنسرت آواهای سرزمین مادری را در ماه‌های اکتبر و نوامبر طی یک تور در آمریکا اجرا می‌کند، ملیحه مرادی، فهمیه موسوی، فرج علیپور (نوازنده کمانچه و خواننده)، حمید بهروزی‌نیا (تار)، احسان مطوری (سنتور) و نریمان اسعدی (پرکاشن) از هنرمندان این گروه هستند.

کنسرت خواننده‌های پاپ

کنسرت علیرضا عصار با سرپرستی پویا نیکپور، ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) در سالن John Bassett Theatre تورنتو و ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) در سالن Vogue Theatre ونکوور کانادا برگزار خواهد شد.

کنسرت احسان خواجه امیری ۲۱ اکتبر (۲۹ مهر) در برلین، ۲۳ اکتبر (یکم آبان) در دوسلدورف آلمان، سوم دسامبر (۱۲ آذر) در سالن John Bassett Theatre تورنتو و ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) در سالن Vogue Theatre ونکوور کانادا برگزار می‌شود.

علی یاسینی دهم سپتامبر (۱۹ شهریور) ساعت ۲۱ در استانبول ترکیه (MKM - attila ilhan hall) به روی صحنه می‌رود. کنسرت گروه ایوان بند نیز هفتم اکتبر (۱۵ مهر) در تورنتو برگزار می‌شود.

کنسرت رضا یزدانی به سرپرستی بهروز پایگان، ۲۷ آگوست (پنجم شهریور) ساعت ۲۰ در سالن ریچموندهیل سنتر تورنتو برگزار شد.

کد خبر 701924
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha