پیش‌بینی‌اش هیچ کار سختی نبود که اگر مهدی تاج از فیلترهای نظارتی بگذرد، گزینه اصلی پیروزی در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال خواهد بود.

به گزارش همشهری‌آنلاین؛ همه موانع تاج تا پیش از ورود به مجمع بود؛ جایی که بارها شایعه رد صلاحیت او منتشر شد و حتی شب قبل از رای‌گیری گفتند انتخابات لغو شده است. او اما به هر لطایف‌الحیلی که بود از این موانع گذشت تا در مجمع، اکثریت قاطع آرا را از دوستانش بگیرد و روی کرسی ریاست فدراسیون فوتبال تکیه بزند. رقیب اصلی تاج در انتخابات میرشاد ماجدی بود که تقریبا به اندازه نصف او رای آورد؛ ۵۱ به ۲۴. 

رئیس سابق فدراسیون فوتبال که با اعتماد به نفسی قابل توجه و نوعی اطمینان از پیروزی به صحنه آمده بود، برنده این کارزار شد و نبی و قنبرزاده را نیز به عنوان نواب رئیس معرفی کرد. با ورود ساکت به عنوان نماینده باشگاه‌ها هم، ترکیب اصفهانی‌ها در فدراسیون فوتبال دوباره شکل گرفت. این پایانی برای کشمکش‌های روزهای گذشته و همچنین بلاتکلیفی ادامه‌دار فدراسیون فوتبال ایران بود. 

انتخاب مهدی تاج به عنوان رییس جدید فدراسیون اما با استقبال چندانی از سوی اهالی و هواداران فوتبال همراه نشده است. به عنوان مثال وحید شمسایی در همان سالن برگزاری مجمع، رسما از هدایت تیم ملی فوتسال کنار کشید

از سوی دیگر نقدهای متعددی وجود دارد، نقدهایی که دامنه‌اش از داستان «ویلموتس‌گیت» و استقراض زیانبار از شستا تا بیماری قلبی ادعا شده از سوی این نامزد در سال‌های گذشته گسترده بود. حتی خیلی‌ها به درج نام تاج در پرونده تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه هم اشاره کردند.

بدون تردید این انتخابات، تاثیر مشخصی نیز روی آینده تیم ملی خواهد گذاشت. دقایقی بعد از انتخاب شدن مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال، یک نماینده مجلس از قول او سه گزینه احتمالی هدایت تیم ملی را معرفی کرده است. کارلوس کی‌روش از بیشترین بخت برای انتخاب به عنوان سرمربی جدید برخوردار است و ظاهرا گزینه‌های دیگر نیز برانکو و امیرقلعه‌نویی خواهند بود.

تاج تا امروز در گفتگوهای مختلف از تمایل‌اش برای استفاده از تجربه کی‌روش صحبت کرده و هیچکاه حمایت قاطعی از دراگان اسکوچیچ نشان نداده است. در نتیجه شانس اسکو برای باقی ماندن روی نیمکت تیم ملی اصلا زیاد به نظر نمی‌رسد. در  فاصله‌ای بسیار کوتاه تا برگزاری جام جهانی، این مسئله به یک بحران بزرگ دیگر در فوتبال ایران تبدیل خواهد شد.

گزارش: تحریریه همشهری

تدوین: مهدی کشوریان

کد خبر 701917
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • یاور IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    3 0
    ایشان ناراحتی قلبی داشتن وتوانایی کار نداشته اند واستعفا داده بودن چی شده بوی پول شنیده