رهبر جریان صدر عراق از ملت عراق بابت فتنه پیش آمده معذرت‌خواهی کرد و از هوادارانش خواست تا اطراف منطقه سبز در مرکز بغداد را ترک کنند.

مقتدی صدر

به گزارش همشهری آنلاین، مقتدی صدر در ادامه سخنان خود خواستار عقب‌نشینی طرفدارانش از منطقه سبز بغداد شد و تصریح کرد: «در عرض یک ساعت طرفداران صدر باید از اطراف منطقه سبز و پارلمان عقب نشینی کنند و گرنه من از آنها تبری می‌جوییم».

وی تأکید کرد: جریان صدر یک ساختار منضبط و مطیع است و اگر تا یک ساعت دیگر همه از منطقه سبز عقب‌نشینی نکنند، من از اعلام برائت می‌کنم و اگر اطاعت نکنند، موضعی دیگر خواهم گرفت.

رهبر جریان صدر عراق افزود: من یک شهروند عراقی هستم و دیگر در سیاست دخالت نمی‌کنم و کناره گیری من از سیاست، یک کناره گیری شرعی براساس موضع مرجعیت دینی است.

وی تصریح کرد که ریختن خون عراقیها حرام است.

مقتدا صدر گفت که صرف‌نظر از اینکه چه کسی این فتنه را آغاز کرده، من از مردم عراق بابت اتفاقاتی که افتاده است، عذرخواهی می‌کنم.

وی کناره گیری و عزلت خود از سیاست را نهایی و حتمی دانست و خطاب به هوادارانش در منطقه سبز بغداد افزود: عقب نشینی کنید و من دیگر حتی تظاهرات مسالمت آمیز نمی‌خواهم.

رهبر جریان صدر گفت: من از نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی به خاطر پایبندی به بی طرفی و فرمانده نیروهای مسلح تشکر می کنم.

کد خبر 701867

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    1 0
    این آقا که دفعه پیش برای همیشه !!!!! از سیاست کناره گیری کرده بود ؟!!!!
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    1 2
    درود بر تو مقتدی صدر بابت این بیانیه و آب سرد ریختن به روی آتش فتنه.تمام گروههای شیعی جدای از اختلاف نظرها باید منسجم کنار هم متحد بمانند.
  • کامران رضوانی US ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    2 2
    واقعا خسته نباشن ایشان با این بصیرتشان .نوشدارو پس از مرگ سهراب ؟؟؟ بعد ازاینکه ماه ها درست در راستای منافع امپریالیسم و صهیونیزم عراق را بدون دولت نگه داشت آخر سر هم پرده آخر نمایش آمریکایی یعنی به آشوب وهرج ومرج کشاندن عراق و بسط شعارهای ضد ایرانی وضد جمهوری اسلامی بین معترضین و خبرهای دیگری حاکی ازبه میدان آوردن تسلیحات جنگی نیمه سنگین آنهم برای درگیری در محلی همچون منطقه سبز بغداد که مسلسل نیمه سبک کلاش هم حتی برای آنجا زیادست بایه معذرت خواهی تمام؟ کلید سوریه سازی عراق و احتمال ظهور یک تکفیری دیگری از جنس ابوبکرر بغدادی را تو و هواداران بی بصیرت تر از خودت زدید مردک ... معذرت خواهی و تمام؟؟ نمک نشناسان بی خرد. حیف حاج قاسم که عمرش را برای کمک ویاری به شما نمگ نشناسان گذاشت حیف
  • جانباز IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    4 0
    مردم به هم ربختی وکشتی ومجروح کردی بعد معذرت خواهی می کنی وای بر شما
  • زهرا DE ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    4 5
    بازم دست مريزاد به اين كاشكي موسوي و كروبي و خاتمي سال ٨٨ فتنه رو خاموش ميكردن