مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مصرف مواد ترکیبی در کشور افزایش یافته که بسیار جای نگرانی دارد موادی مثل گل، حشیش، تریاک و... را با هم ترکیب و مصرف می‌کنند که خطرات بسیاری به دنبال دارد.

مسعود زاهدیان

به گزارش همشهری‌آنلاین، مسعود زاهدیان، مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در نشستی که در سالن جلسات موسسه همشهری با موضوع «چرا مافیای مواد مخدر کوچک‌تر شده و روی جوانان و نوجوانان با مخدرهای جدید تمرکز کرده است؟» برگزار شد، به افزایش مصرف مخدرهای صنعتی و مواد روان‌گردان در کشور اشاره کرد. 

زاهدیان متوسط سن مصرف‌کنندگان را در ایران ۲۴ سال اعلام کرد و گفت: البته بین سن ۱۴ تا ۱۵ سال هم فراوانی مصرف زیاد است.

او درباره ماده مخدر گل گفت: تولید آن به صورت گلخانه‌ای در کشور افزایش یافته است.

او با اشاره به پایین آمدن سن اعتیاد در کشور گفت: اقدامات خوبی در آموزش و پرورش و همین‌طور پلیس انجام شده است تا با آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها و نوجوانان بتوانیم از افزایش مصرف در گروه سنی نوجوانان جلوگیری کنیم. 

مشروح این نشست را بخوانید:

کد خبر 701795
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • عجبا IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    1 0
    مواد مخدر به انسان آسیب های شدید میزند ، انسان را بی اعتبار می کند ، تهدید جدی برای جامعه ، نیروی انسانی ، صنعت ، گردشگری ، ورزش ... مخدر = تهدید اصلی
  • AU ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    هشدار؛ سن مصرف کنندگان مواد مخدر به ۱۴ سال کاهش یافته است این جمله من را یاد فیلم تاراج انداخت که جمشید هاشم پور در آن بازی می‌کرد .
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    دیگه خیلی دیره برا این حرفا،
  • عجبا IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    شما فقط بروید توی پارک ها این کارتل های فروش مواد مخدر از پیرمرد و پیرزن و بچه برای فروش استفاده می کنند ، زاغ زن هاشون پخش شدن توی پارک هر مورد مشکوک به مأمور رو علامت میدن ، توی پارک و اطراف جاساز دارند ، گروه تجسس دارند در حد یک گروهان وزارت اطلاعات برخی افراد مشکوک به زاغ زن پلیس رو زیر نظر دارند، از محیط های تجمع ورزشکارن ، بازنشستگان و ... پارکها به عنوان پوشش کار نامشروع خودشون استفاده می کنند و کنار آنها پرسه میزنند ، ... خیلی چیزا
  • AU ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
    0 0
    سن مصرف کنندگان مواد مخدر به ۱۴ سال کاهش یافته است فیلم تاراج را حتما تماشا کنید .