تازه ترین خبرها از دنیای نمایش از این قرار است که دو اجرای اول نمایش «پدر» لغو شده است, همچنین قرار است فرهاد آئیش بازیگر با سابقه تئاتر ایران با نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور، پاییز سال جاری روی صحنه برود. اجرای نمایش «سگ‌ها و استخوان‌های مادرم» در سالن چهارسو از چند روز دیگر اغاز خواهد شد.

نمایش پدر

به گزارش همشهری آنلاین، دو اجرای اول نمایش «پدر» لغو شد. در پی این لغو گروه اجرایی توضیحاتی داده است. از طرف دیگر نمایش گالیله که حمید سمندریان همیشه در فکر کار کردنش بود، حالا توسط شهاب‌الدین حسین‌پور روی صحنه می‌رود و فرهاد آئیش در آن بازی می‌کند. همچنین نمایش «سگ‌ها و استخوان‌های مادرم» در سالن چهارسوی تئاترشهر اجراهایش را شروع می‌کند:

دو اجرای اول نمایش پدر لغو شد

گروه اجرایی نمایش «پدر» به کارگردانی آروند دشت آرای با انتشار متنی از لغو دو اجرای نخست نمایش «پدر» به دلیل بروز مشکل فنی خبر داد. به دلیل بروز مشکل فنی ناگهانی و کامل نشدن پاره‌ای از جزییات فنی اجرا، ۲ اجرای نخست نمایش «پدر» لغو و اجرای عمومی اثر از ۸ شهریور آغاز می‌شود. گروه اجرایی نمایش «پدر» که قرار بود اثر خود را از امروز یکشنبه ۶ شهریور در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرد، درباره وضعیت اجرای «پدر» اعلام کرد:

به دلیل بروز مشکل فنی ناگهانی در آخرین تمرین گروه و کامل نشدن پاره‌ای از جزییات فنی اجرا که می‌توانست منجر به ناقص شدن بخش‌هایی از اجرای نمایش شود، به احترام مخاطبان عزیز تئاتر ۲ اجرای نخست را به روزهای آتی منتقل کردیم. از تمامی مخاطبانی که بلیت ۲ اجرای نخست نمایش «پدر» را تهیه و قصد تماشای نمایش را در روزهای ۶ و ۷ شهریور داشتند، بابت اتفاق رخ داده عذرخواهیم.

لازم به ذکر است مشکل پیش‌آمده مربوط به گروه اجرایی نمایش «پدر» است و از مدیریت و عوامل مجموعه تئاتر شهر نیز بابت لغو ۲ اجرای نخست عذرخواهیم و بابت همکاری و همراهی با گروه نمایش «پدر» سپاسگزار. براین اساس اجرای عمومی «پدر» از روز سه‌شنبه ۸ شهریور آغاز و روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ شهریور ۲ اجرایی می‌شود.

«پدر» به کارگردانی آروند دشت‌آرای و نقش‌آفرینی رضا کیانیان، لیلی رشیدی، سعید چنگیزیان، مارین ول‌هولک، سوگل خلیق، بهزاد کریمی، نجوا صاحب‌الزمانی روی صحنه می‌رود.

 از تئاتر چه خبر؟  | فرهاد آئیش گالیله می شود |  لغو ۲  اجرای اول نمایش پدر

فرهاد آئیش گالیله می‌شود

فرهاد آئیش بازیگر با سابقه تئاتر ایران با نمایش «گالیله» به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور، پاییز سال جاری روی صحنه می‌رود.

شهاب‌الدین حسین‌پور بازیگر و کارگردان تئاتر درباره سرانجام وضعیت تمرین و اجرای نمایش «گالیله» که بیش از ۳ سال است قصد تولید و اجرای این اثر را دارد، گفت: سال‌های متمادی است که دغدغه تولید و اجرای نمایش «گالیله» نوشته برتولت برشت و ترجمه استاد حمید سمندریان را دارم و این کار را به نوعی ادای دین به استاد سمندریان می‌دانم.

او یادآور شد: در دوران پیش از کرونا تمرین‌های نمایش را برای اجرا آغاز کردیم ولی متأسفانه با شیوع ویروس کرونا، کار متوقف شد و طی ۳ سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی نتوانستیم برنامه‌ریزی مناسبی برای تمرین و تولید نمایش «گالیله» داشته باشیم.

حسین‌پور با اشاره به آغاز تمرین‌های نمایش «گالیله» برای اجرا در سال جاری، توضیح داد: در دور جدید تمرین‌های «گالیله» به دلیل شرایط جدید و بنا به شیوه اجرایی، بازیگران نمایش تغییر پیدا کردند و قرار است آقای فرهاد آئیش از بازیگران توانمند و دوست‌داشتنی تئاتر ایران، ایفاگر نقش «گالیله» باشد.

این کارگردان تئاتر افزود: نمایش «گالیله» به قلم توانای محمد امیر یاراحمدی بازنویسی و دراماتورژی شده و علی شمس نمایشنامه‌نویس و کارگردان موفق تئاتر نیز به عنوان ترانه‌سرای این اثر حضور دارد.

او در پایان تأکید کرد: به طور حتم مخاطبان و علاقه‌مندان به تئاتر با توجه به شیوه اجرایی متفاوت و همچنین نقش‌آفرینی به یادماندنی فرهاد آئیش و دیگر بازیگران توانمند گروه بازیگری نمایش «گالیله»، با اجرایی جذاب مواجه خواهند شد.

 از تئاتر چه خبر؟  | فرهاد آئیش گالیله می شود |  لغو ۲  اجرای اول نمایش پدر

«سگ‌ها و استخوان‌های مادرم» در سالن چهارسو

نمایش «سگ‌ها و استخوان‌های مادرم» به نویسندگی و کارگردانی مژگان خالقی از روز چهاردهم شهریور امسال در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز خواهد کرد.  

تئاتر «سگ ها و استخوان های مادرم» عنوان تازه‌ترین نمایش تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر است که از روز چهاردهم شهریور ماه سال جاری به نویسندگی و کارگردانی مژگان خالقی پیش روی مخاطبان قرار می گیرد.

ریحانه سلامت، فرزانه سهیلی، غزاله جزایزی، میثم عبدی، محمد علی کاظمی، سپنتا پزشکی، النا میرزاییان و نوید بانی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

مژگان خالقی از جمله کارگردانان و بازیگران حوزه تئاتر است که تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر به پایان رسانده و هم اکنون به عنوان دانشجوی دکترای مطالعات تئاتر در دانشگاه تهران مشغول به تکمیل مراحل تحصیلی خود است.

حضور در آثار نمایشی چون «بوف کور»، «دروغ»، «بیوه سیاه بیوه سفید»، «چکامه رستاخیز»، «کاپوچیونو، وقتی کابوس تمام میشود»، «پلکان»، «ویتسک»، «پرسه های موازی»، «هلند- آمستردام»، «نوشتن در تاریکی»، «یک دقیقه سکوت»، «اسب های پشت پنجره»، «بچه کشی»، «ماه در مرداب»، «در جمعیت گم شد»، «حورا»، «جشن سالگرد»، «معلم مدرسه» و کارگردانی نمایش «بازی استریندبرگ»، «کلاغ»، «کهکشان راه شیری» و چند اثر نمایشی دیگر به علاوه حضور در آثار سینمایی و تلویزیونی از جمله فعالیت‌های خالقی در عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون است.

سید محمد طباطبایی تهیه کننده، رضا سرور مشاور کارگردان، علی نصر مجری طرح، خسرو خالقی مدیر تولید، الهه افخمی دستیار کارگردان و برنامه ریز، فرشاد فزونی مشاور موسیقی، علی کوزه گر طراح نور، بهمن صنیعی طراح گریم، سمانه داودی پارسا طراح لباس، ایلیا تهمتنی طراح گرافیک، فهیمه میرزا حسینی و سمانه میرزا حسینی طراحی و ساخت عروسک، مهدی کریمی و امیرحسین مسعودی عکاسان، امیرحسین مسعودی و محمد مظفری ساخت تیزر و انیمیشن امیرحسین مسعودی و محمد مظفری، مجموعه «خط سوم هنر» روابط عمومی و تبلیغات، صدرا صباحی تبلیغات مجازی، غزاله مظفری منشی صحنه، سپهر عمادی مقدم تمرین نگار، آیه سلطانی مدیر صحنه، علی علیرضایی دستیار صحنه، محدثه کاوند و غزاله مظفری دستیاران لباس، رقیه دلک آبادی دوخت لباس، مهرداد تیموری ساخت کفش گروه اجرایی و طراحی نمایش را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 701231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha