گروه «بیارک اینگلز» (Big)، تصاویری از طرح جامع ساخت دانشگاهی در جزیره «اسبیرگ» را رونمایی کرد. این جزیره بخشی از یک محیط دانشگاهی خواهد بود که قرار است رویکرد جدیدی به مقوله آموزش دانشجو داشته باشد.

دانشگاه جزیره‌ای

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از آرک‌دیلی،  پروژه «اسبیرگ» بر مبنای یک پلتفورم آموزشی نوآرانه بنا خواهد شد که قرار است با اجرای آن تجدید نظر اساسی در سیستم آموزشی سنتی در دانمارک ایجاد شود. در این پروژه قرار است یک شهر کامل در یک ساختمان باز آفرینی شود.

در این محیطی که بر اساس فناوری‌های روز ساخته می‌شود، با به‌کارگیری شیوه‌های نوین آموزشی و تربیتی چارچوب جدیدی از زندگی برای جوامع جدید ایجاد خواهد شد. همچنین در این جزیره از گستره متنوع و وسیعی از عملکردها در جهت ایجاد یک اکوسیستم انسان محور، استقبال به‌عمل خواهد آمد.
 

تصاویر دانشگاهی بر روی آب | چگونگی باز آفرینی یک شهر در یک ساختمان



در طرح جدید «اسبیرگ»، نسبت به طرح جامع اولیه ساخت بنای دانشگاه تجدید نظر انجام شده است. پیش‌تر قرار بود این دانشگاه در فضایی ۱۵ هزار متری ساخته شود. طرح اولیه همچنین با وضعیت زیست محیطی ساحل جزیره انطباق نداشت. در طرح جامع جدید اما فضایی که بنای دانشگاه قرار است اشغال کند کاهش یافته و به ۱۳.۷۰۰ متر مربع رسیده و فضاهای ساختمانی در پیرامون محیط جزیره گسترش یافته است. از این طریق فضای وسیعی در مرکز برای احداث یک پارک بزرگ و منطقه وسیعی محاظت شده در برابر وزش باد و سرو صدا، ایجاد شده است.
این پارک سبز و خرم در واقع به مثابه یک حیاط بزرگ درونی برای دانشگاه عمل می‌کند. این پارک تضاد غریبی میان بندر صنعتی پر هیاهو و فضای آرام دانشگاه ایجاد می‌کند. محیط خارجی دانشگاه نیز رو به آب، بندر، مارینا (بندر تفریحی) و دریاچه خواهد داشت.
 

تصاویر دانشگاهی بر روی آب | چگونگی باز آفرینی یک شهر در یک ساختمان



ساخت بلوک ساختمانی در ابتدا پیرامون جزیره در ۷ طبقه آغاز شد، اما بعدا ارتفاع این بنا از نظر هندسی به گونه‌ای تنظیم شد که بتواند در برابر سر و صدای بندری که در نزدیکی واقع شده عملکرد بهینه‌ای داشته و حداقل سر و صدا از محیط بیرونی به محیط درونی ساختمان نفوذ داشته باشد. بنای دانشگاه هم در سطح زمین و هم روی سقف در برابر وزش باد بهینه سازی و مقاوم سازی شده است. حجم به هم پیوسته این بنا همچنین فرصتی را برای همگان ایجان کرده که بتوانند همزمان مناظری از پارک و هم مناظری از دریا را تماشا کنند. ساخت یک باغ و یک پیاده‌راه برای سقف بنای دانشگاه که از نظر هندسی موج‌دار است، نیز طراحی شده. کف ساختمان نیز به منظور پیشگیری از وقوع سیل ۷ متر از کف زمین فاصله داده شده است.

 

تصاویر دانشگاهی بر روی آب | چگونگی باز آفرینی یک شهر در یک ساختمان


این پروژه بر اساس اصول ساخت و ساز پایدار احداث خواهد شد. هدف طرح جامع این دانشگاه، دستابی به ۱۱ هدف از ۱۷ هدف توسعه پایدار سازمان ملل از جمله افزایش سطح کیفی آموزشی، انرژی پاک و در دسترس، کاهش نابرابری، تامین آب خالص و بهداشت و ایجاد شهرها و جوامع پایدار است. این ساختمان سایتی خواهد بود که انرژی مورد نیاز آن از طریق انرژی‌های تجدید پذیر تامین می‌شود.  

تصاویر دانشگاهی بر روی آب | چگونگی باز آفرینی یک شهر در یک ساختمان



  

کد خبر 700953

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 0
    امان از پول باد اورده وزیاد