«مبینا نعمت‌زاده» نماینده وزن ۴۹ کیلوگرم از حوزه جنوب غرب تهران در سیزدهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان بر سکوی نخست دنیا ایستاد.

مبینا نعمت‌زاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رئیس اداره ورزش و جوانان جنوب غرب تهران، سیزدهمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان با حضور ۷۶۸ ورزشکار در «صوفیه» بلغارستان برگزار شد و تکواندوکار حوزه جنوب غرب تهران که چندی پیش در مسابقات قهرمانی بزرگسالان آسیا مدال نقره کسب کرده بود، بعد از یک دور استراحت، در این دوره از رقابت‌ها «کیم مین سئو» از کره جنوبی را با نتیجه ۲ بر صفر (۱۳ بر یک و ۱۶ بر ۳) شکست داد. او در مرحله یک‌هشتم نهایی نیز برابر «لیلا حمدی» از مصر با نتایج ۱۶ بر ۴ و ۸ بر ۲ به برتری رسید و سپس «سوفیا گورابین» از استرالیا را در ۲ راند متوالی با نتیجه ۲ بر صفر (۱۴-۱ و ۱۳ بر یک) از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

طلای جهانی تکواندو چطور به جنوب تهران رسید؟ | پیروزی بی‌چون‌وچرای مبینا در پنج مبارزه نفسگیر


«نادر شاملو» در ادامه با بیان اینکه نعمت زاده در این مرحله «یکاترینا خامنکو» اوکراینی را با نتایج ۱۲-۱ و ۱۲- صفر شکست داد و راهی فینال شد، گفت: «این تکواندوکار در ادامه مبارزات خوب خود، ۹ بر صفر در راند اول و ۸ بر یک در راند دوم پیروز شد و به نشان طلا دست پیدا کرد.»
نعمت‌زاده پس از کسب این افتخار  در ترکیب تیم ۱۱نفره  در یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در سالن ارتش شهر هوشیمینه حضور پیدا کرده است.  
 

کد خبر 700738

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha