همشهری آنلاین: فاز اول سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت از طریق شماره 111 با دستور رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، فاز اول پروژه ملی سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت (سامد) راه‌اندازی شد.

در فاز اول این پروژه مردم استان‌های مختلف کشور و حتی هموطنان خارج از کشور می‌توانند شکایات، درخواست‌ها و پیشنهادات خود را با استفاده از شماره تلفن 111 و ارسال نامه پیگیری کنند و پس از بهره‌برداری فاز دوم سامانه از طریق پیامک، پست الکترونیکی، نمابر و پایگاه اینترنتی با سامانه سامد ارتباط برقرار کرده و مطالبات خود را پیگیری کنند.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده راه اندازی این پروژه ملی در فاز اول به صورت استانی است و در مرحله نهایی تمامی استان‌ها با اتصال به سامد مرکز سیستمی یکپارچه را تشکیل می‌دهند.

محمود احمدی نژاد، در آئین بهره‌برداری از فاز اول سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت که از طریق ویدئو کنفرانس از استانداری اذربایجان شرقی انجام شد، با یکی از شهروندان این استان به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد و این شهروند مشکل خود را با رئیس جمهوری در میان گذاشت؛ احمدی‌نژاد نیز برای رفع مشکل وی دستورات لازم را به مسئولان محلی صادر کرد.

احمدی‌نژاد در سخنان کوتاهی در این مراسم ارتباط مردم با دولت و مسئولان حکومت را برخواسته از یک اصل مهم اعتقادی دانست و گفت: از نظر ما حاکمان اصلی، مردم هستند که باید در اداره امور کشور نظارت داشته باشند.

وی افزود: راه‌اندازی این سامانه می‌تواند هم مسئولان را یاری دهد و هم مردم را در جریان امور کشور قرار دهد و طبیعتا به اصلاح امور و سرعت بخشیدن به کارها کمک می‌کند.

رئیس جمهور به مسئولان این سامانه توصیه کرد که ظرفیت آن را در مقیاس همه آحاد ملت ایران طراحی کنند.

احمدی‌نژاد ابراز امیدواری کرد که راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت مشمول خیر و برکت شود و در پیشبرد امور به مردم و مسئولان کمک کند.

کد خبر 70052

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز