وکلای یک زندانی فلسطینی که به خاطر اعتراض به بازداشتش بوسیله رژیم صهیونیستی بیش از ۱۶۰ روز در اعتصاب غذا بوده است، می‌گویند او هر لحظه ممکن است بمیرد.

Awawdeh,

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز  نیروهای رژیم صهیونیستی خلیل عواده ۴۰ ساله را در دسامبر ۲۰۲۱ دستگیر کردند و او از آن هنگام بدون ایراد اتهام یا محاکمه بر اساس رویه‌ای به نام «بازداشت اداری» در زندان به سر می‌برد.

رژیم صهیونیستی جزئیات چندانی درباره اتهامات عواده اعلام نکرده است. یک سخنگوی نظامی این رژیم روز چهارشنبه گفت بازداشت او چندین بار در دادگاه نظامی تایید شده است و «ثابت شده است که شواهد محرمانه درباره این پرونده نشان می‌دهند آزادی او امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد»

عواده در ماه مارس (اسفند) اعتصاب غذایی را برای درخواست آزادیش آغاز کرد. او به گفته احلام حداد، وکیلش از آن هنگام فقط با نوشیدن آب به حیاتش ادامه داده است.

یک زندانی فلسطینی پس از ۱۶۰ روز اعتصاب غذا در آستانه مرگ است

تلاش میانجی‌های مصری برای آزاد عواده

میانجی‌های مصری اخیرا در جریان توافق برای تش‌بس برای درگیری‌های سه‌روزه میان سازمان جهاد اسلامی فلسطین و رژیم صهیونیستی در غزه برای آزادی عواده تلاش کردند.

یک منبع امنیتی مصر روز چهارشنبه گفت مصر فهرستی از نام‌های زندانیان از جمله عواده را به افسران رژیم صهیونیستی تسلیم کرده و این رژیم وعده داده  است آن را بررسی کندِ هر چند که درباره برخی از نام‌ها در فهرست ملاحظاتی ابراز کرده است.

عواده از تخت بیمارستانش به خبرنگار رویترز گفت:‌«احساس می‌کنم بدنم دارد خودش را از داخل مصرف می‌کند. حمایت خداوند، استقامت و صبر به من امکان ادامه دادن می‌دهد.»

ارتش رژیم صهیونیستی جمعه گذشته به طور موقت بازداشت اداری بر ضد عواده را به حالت تعلیق درآورد، زیرا حال او داشت بدتر می‌شد. اما به گفته یک سخنگوی نظام یاو اجازه ندارد بیمارستان را ترک کند.

عواده اکنون ۴۰ کیلوگرم وزن دارد

ناجی عباس مسئول پرونده زندانیان در سازمان «پزشکان برای حقوق بشر» گفت اینکه عواده توانسته است این مدت طولانی را بدون غذا به سر ببرد، احتمالا به علت یک وقفه دو هفته‌ای در این اعتصاب غذایش در چند ماه پیش است که در حین آن مکمل‌های ویتامینی دریافت کرد.

به گفته عباس، در آن هنگام عواد که اکنون ۴۰ کیلوگرم وزن دارد، پس از دست دادن ۴۵ کیلوگرم از وزنش موافقت کرد که اعتصاب غذایش را پایان دهد، چرا که تصور می‌کرد قرار است آزاد شود.

تا به حال رژیم صهیونیستی به خانواده عواد که در نزدیکی شهر الخلیل در کرانه غربی اشغال‌شده زندگی می‌کنند، اجازه دیدار با او را نداده است، اما آنها از تصمیم او برای ادامه اعتصاب غذایش حمایت کرده‌اند.

دلال عواده، همسر این زندانی گفت «او بدون اتهام و محاکمه زندانی است. درست همانطور که او را با زور بازداشت و از ما جدا کرند، او آزادیش را خواهد خواست، چه اشغالگران آن را تایید کنند و چه نه.»

کد خبر 700408

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۳
    0 0
    ای بابا بنده خدا. رژیم کثیف آپارتایدی اسرائیل.