معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از مشارکت ۷۰ درصدی مردم در بیرون گذاشتن زباله در ساعت ۹ شب خبر داد و گفت:‌ مشکل در جمع‌آوری زباله را شهروندانی ایجاد می‌کنند که بین ساعت ۷ تا ۱۲ ظهر زباله خود را بیرون می‌گذارند.

زباله

شادی مالکی در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان اینکه ۳۰ درصد شهروندان در هر ساعتی از شبانه روز که دلشان بخواهد زباله‌هایشان را در مخازن زباله شهرداری می‌گذارند، گفت: درست است که اغلب مردم زباله‌هایشان را شب‌ها بیرون می‌گذارند اما این همکاری سر ساعت ۹ شب انجام نمی‌شود. شواهد نشان می‌دهد همین که غروب می‌شود مردم زباله‌ها را بیرون می‌گذارند و در واقع این اتفاق ارتباط مستقیمی با تاریکی هوا دارد.

او گفت: مثلا در پاییز شهروندان این کار را ساعت ۵ یا ۶ بعدازظهر انجام می‌دهند و در تابستان این کار را تا ۱۱ شب طول می‌کشد. ناگفته پیداست که با این روش، شهرداری در جمع‌آوری زباله‌ها با مشکل مواجه می‌شوند.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران افزود: در این میان برخی از افراد شاغل، شب زباله‌هایشان را بیرون نمی‌گذارند و اغلب از ساعت ۷ صبح این کار را انجام می‌دهند که باعث می‌شوند زباله تا نوبت تخلیه ظهر در این مخازن بماند و شیرابه‌ آن بوی تعفن در کوچه و خیابان ایجاد کند.

مالکی با بیان اینکه اگر شهروندان راس ساعت ۹ شب، زباله را مقابل در منزل بگذارند، آن را جمع آوری می کنیم، گفت: این کار با خودروهای مکانیزه از مقابل در منزل در کوچه‌هایی انجام می‌شود که در آنجا امکان جانمایی مخزن نیست و یا در برخی از کوچه‌هایی که دو طرف ماشین پارک است از خودروهای مینی‌پک استفاده می‌کنیم.

او از وجود ۵۳ هزار مخزن زباله در سطح شهر خبر داد و گفت:‌ جانمایی این مخازن در شهر براساس تراکم جمعیتی محله‌ها و با ضوابط و شرایط خاص انجام شده است. در نظر داشته باشید که جانمایی آنها چندان پروژه راحت و آسانی نیست چون با محدودیت‌هایی همچون تنگی معابر، طویل بودن کوچه‌ها یا نارضایتی شهروندی که دوست ندارند، مخزن روبروی خانه‌شان تعبیه شود، روبرو هستیم. 

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری افزود:‌ این مخازن گنجایش ۲۰۰ تا ۲۵۰ کیلوگرم زباله را دارند ولی اگر زباله‌ها به صورت فشرده در این مخازن قرار بگیرد، گنجایش‌شان به بیش از ۵۰۰ کیلوگرم هم می‌رسد. متاسفانه به دلیل تفکیک نشدن زباله از مبدا چون زباله‌های خشک و تر یکجا در مخزن ریخته می‌شود و حجم زباله‌های خشک بیشتر است، استفاده بهینه‌ای از این مخازن نمی‌شود بنابراین از شهروندان درخواست داریم که در تفکیک زباله و ساعات دفن آن دقت کنند تا استفاده درستی از مخازن صورت گیرد. 

کد خبر 700312
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • soha IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    1 2
    هرچقدر شهرداری به مردم خدمت کند فیتیله فرهنگ بعضی ها پایین تر می آد بنابراین از این مردم هیچ انتظاری نیست که هر ساعت از شبانه روز زباله رو بیرون از خونه هاشون بگذارن. بعد همین مردم دم از نظافت شهرهای کشورهای دیگر جهان می زنند