سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری تهران گفت: معضلات فرهنگی و اجتماعی به صورت زنجیروار به یکدیگر مرتبط هستند به طوری که ساماندهی هر یک از مشکلات تاثیر مستقیم بر کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

سیدعباس جوهری

به گزارش همشهری آنلاین – محمد بلبلی: سیدعباس جوهری افزود: در برخی از شهرستان‌های استان تهران در حال حاضر معضل بیکاری وجود ندارد و تقریبا تمامی افراد جویای کار اشتغال پیدا کرده‌اند، با افزایش ظرفیت بنگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی که در این مناطق ایجاد شده به نوعی بیکاری نیز ریشه‌کن شده است.

وی درباره کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان‌های استان تهران، اظهار کرد: حل معضل بیکاری در شهرستان‌ها ارتباط مستقیمی با پویایی حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی، همچنین به حداقل رسیدن آسیب‌های اجتماعی دارد. هرچه در شهرستان‌ها ایجاد اشتغال بیشتر باشد، آسیب‌ها و معضلات اجتماعی نیز کم‌تر خواهد شد.

سرپرست معاونت سیاسی اجتماعی استانداری تهران، ‌ادامه داد: به طور مثال در شهرستان‌هایی که جمع‌آوری معتادین متجاهر به خوبی ساماندهی شده، ‌ شاهد اثرگذاری آن بر حداقل رسیدن سرقت‌ها، جرایم و انواع آسیب‌های اجتماعی هستیم. تلاش ما رفتن به سمت رفع کامل معضل بیکاری در شهرستان‌هاست.

در همین رابطه بخوانید:

جوهری درباره هدف‌گذاری‌های اجتماعی استانداری، گفت: اهدافی که در حوزه رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی دنبال می‌شود و ارتباط مستقیم با کاهش جرایم دارد به صورت خودکار به بهبود وضعیت اجتماعی منجر خواهد شد. مثلا در ۱۰ ماه گذشته درباره جمع‌آوری معتادین متجاهر افزایش ۷۰ درصدی در ظرفیت نگهداری این افراد ایجاد شده که نسبت به سال گذشته رشدی چشمگیری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث تهیه و تامین تجهیزات و امکانات، استانداری کمک شایانی به افزایش ظرفیت کلانتری‌ها داشته است، ادامه داد: طی چند سال گذشته به هیچ وجه ظرفیت نگهداری معتادین متجاهر افزایش نداشته، اما در ۱۰ ماهه اخیر ۸ هزار و نهایتا در مدت ۲۲ ماه آینده به ۲۳ هزار ظرفیت خواهیم رسید، به طور حتم شاهد تاثیر آن بر کاهش جرایم خواهیم بود.

کد خبر 700174
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • محسن IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    2 0
    منظور شما دستفروشیه قطعا
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 0
      بله همینه.