چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۹
۰ نفر

برخی شهروندان می‌پندارند خودرو، سینمای صامتی است که با حرکت آن، هر فریم از فیلمی به نام «پیاده‌رو» به حرکت در می‌آید؛ بدین معنی که به جای حرکت با سرعت منطقی، پیوسته پیاده‌رو را نگاه می‌کنند.

مطابق این تلقی اشتباه چنانچه به قسمت جالب فیلم رسیدی می‌توانی دکمه کنترل را زده و با دقت بیشتری آن‌را نگاه کنی. البته دکمه کنترل سینمای داخل خودرو‌ها پدال ترمز است؛

بدین معنی که راننده‌ ابتدا صحنه جالبی همچون آنچه را در تصویر می‌بینید،مشاهده و سپس ترمز می‌کند. درست در این سکانس است که گره‌های ترافیکی کورتر می‌شوند و خیابان‌ها بی‌نظم‌تر و شلوغ‌تر.

به نظر می‌رسد برای دیدن کارگر ساختمانی که فقط روی یک میله نازک مشغول کار است، باید ابتدا خودرو را در جای مناسب پارک کرد، سپس با خیالی آسوده و به دور از ترافیک‌سازی مشغول برانداز کردن صحنه شد. به طور حتم با چنین حرکتی یکی از علل ایجاد ترافیک‌های سنگین برطرف خواهد شد.

پیاده‌روی با مانع

رهگذرانی که به تمام توصیه‌های شهری گوش فرا داده‌اند و در حد امکان از بیرون آوردن خودروی شخصی خودداری کرده‌اند گاهی به موانعی بر می‌خورند که از کرده خود پشیمان می‌شوند.

برای نمونه در برخی نقاط شهر مشکلاتی برای افراد پیاده‌ وجود دارد که به هیچ‌وجه گریبان سواره‌ها را نمی‌‌گیرد.

جدای از بحث کرایه‌ها، کمبود خودرو‌های مسافربر و ناهمواری‌های پیاده‌رو‌ها، گاهی اوقات برای عبور از خیابان باید از روی موانعی عبور کرد که خیابان را شبیه به محیط مسابقه دو با مانع می‌کند.

برای نمونه همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید، رهگذرانی که از این خط عابرپیاده استفاده می‌کنند وسط خیابان متوجه مانعی می‌شوند که در اصل برای جلوگیری از گردش به راست یا چپ خودرو‌ها و موتورسواران تعبیه شده است.

اما همین بلوک‌ها در برخی نقاط شهر دارای میله‌های افقی هستند که عبور افراد پیاده را نیز با مشکل مواجه می‌کند. بدین ترتیب برای عبور از عرض خیابان،‌ آن‌هم درست روی خط عابر پیاده باید از موانع سیمانی نه چندان کوتاه گذشت.

اجاره استخر‌ها و فروش بلیت آزاد

هرچند در سرمای هوای این روزها ورزش‌های آبی همانند روز‌های داغ پرطرفدار نیستند اما هستند عده‌ای که حتی در روز‌های برفی هم از استخر و شنا غافل نمی‌شوند.

این در حالی است که با توجه به خلوت شدن استخرها در فصل زمستان، برخی از آنها سئانس‌های خود را به ادارات و ارگان‌‌های مختلف اجاره می‌دهند.

البته این در حالی است که در برخی موارد با وجود اجاره بودن استخر، بلیت آزاد نیز فروخته می‌شود. اما مشکل اینجاست که از مشتریان آزاد خواسته می‌شود در استخر کوچکی که شبیه حوض می‌ماند و معمولا مخصوص کودکان است، شنا کنند تا مزاحم افرادی که استخر اصلی را اجاره کرده‌اند، نباشند.

این در حالی است که هزینه‌ای که از مشتریان آزاد دریافت شده بابت شنا کردن در استخر اصلی است و به این ترتیب آشکارا حقوق مشتریان آزاد استخر نقض می‌شود.

کم چرب یا پر آب

در سال‌های اخیر که توجه مردم به سلامت خود بیشتر جلب شده است، بر تعداد افرادی که از چربی گریزان هستند، افزوده شده و اغلب مردم به دنبال نوع بدون چربی یا کم چرب مواد غذایی از جمله لبنیات هستند.

با وجود اینکه بیشتر کارخانه‌ها در تولید محصولاتکم چرب خود بسیار خوب عمل کرده و محصولات با کیفیتی را ارائه می‌کنند اما محصولات کم چرب برخی از آنها، کیفیت پایینی دارد.

به عنوان مثال شیر کم چرب تولید شده توسط این کارخانه‌ها به اندازه‌ای رقیق است که به نظر می‌رسد، علاوه بر بدون چربی بودن، پر آب است.

خوب است که این کارخانه‌ها هم همانند اغلب تولید‌کنندگان به کیفیت محصولات خود توجه ویژه‌ای داشته باشند. همانگونه که از قدیم گفته‌اند در کاسبی نباید به دنبال مشتریان« یکبار برای همیشه» بود.

کد خبر 70013

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز