یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۷
۰ نفر

خرابی خودرو ممکن است در هر زمان ومکانی اتفاق بیفتد و در صورتی که مشکل خیلی حاد باشد گاهی حرکت دادن خودرو مقدور نیست و باید از روش بکسل کردن استفاده کرد

این در حالی است که برخی رانندگان با توجه به هزینه‌ای که خودرو‌های مخصوص برای بکسل کردن دریافت می‌کنند، دست به دامن خودرو های عبوری شده و از آنها کمک می‌خواهند.

البته در بسیاری از موارد هم حس کمک به هم‌نوع همچنان زنده است و دیگر رانندگان به کمک می‌شتابند و از همین‌جا مشکل آغاز می‌شود.

با توجه به اینکه معمولا تجهیزات کامل برای بکسل کردن در خودروها موجود نیست، گاهی از طناب‌های نازک یا پوسیده به این منظور استفاده می‌شود که احتمال پاره شدن آنها در طول مسیر بسیار زیاد است و این امر می‌تواند سانحه‌ساز باشد.

به همین‌ منظور توصیه می‌شود که حتی‌المقدور از خودرو‌های ویژه برای بکسل کردن استفاده شود و در صورتی که این امکان وجود ندارد، دست کم تجهیزات مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

در و پنجره‌ها را باز کنید

درست است که برای جلوگیری از خروج هوای گرم ساختمان‌ها در این روز‌های سرد، عایق‌بندی و درزبندی در و پنجره‌ها پیشنهاد می‌شود اما این نکته نباید مانع باز کردن در و پنجره‌ها در طول شبانه‌روز شود.

این روز‌ها سرماخوردگی یکی از بیماری‌های شایع است که نوع ویروسی آن به سادگی و حتی از راه هوا به سایر اعضای خانه منتقل می‌شود.

این در حالی است که به گفته متخصصان حتی در این هوای سرد هم باید چند بار در طول روز در و پنجره‌ها را برای مدت کوتاهی باز کرد تا هوا در منزل جریان پیدا کند و ویروس‌های موجود در هوا کاهش یابند.

به گفته کارشناسان این نوع تهویه هوا در مقایسه با تهویه مکانیکی که توسط سیستم های تهویه صورت می‌گیرد، 6 برابر بیشتر به سالم‌تر کردن هوا کمک می‌کند.

خداحافظی با سکه‌ای‌ها

از وقتی باجه‌های تلفن‌ کارتی در همسایگی باجه‌های‌تلفن سکه‌ای سکنی گزیده‌اند،
 به نظر می‌رسد سکه‌ای‌ها پیشاپیش بازنشستگی خود را اعلام کرده و در بسیاری موارد نیز ترک خدمت کرده‌اند.

این ترک خدمت به حدی رسیده که در برخی مناطق شهر به هیچ‌عنوان اثری از سکه‌ای‌های پیشکسوت عرصه‌ تلفن عمومی نمی‌توان یافت. حال آنکه شهروندان فاقد کارت تلفن برای استفاده از تلفن عمومی باید خود را میهمان یک پیاده‌ روی طولانی کنند تا شاید به یک باجه‌ سکه‌ای برسند.

به هر حال در شرایطی که هنوز گوشی‌های تلفن همراه و آنتن‌های آنها نتوانسته‌اند تمامی شهر‌های بزرگ و کوچک  و حتی تمام سطح پایتخت را به خوبی پوشش دهند، بهترآن ‌است که در میزان پراکندگی این باجه‌ها تجدید نظر شود.

به طور حتم پیوسته در شهر افرادی تردد می‌کنند که هنگام ضرورت یافتن تماس تلفنی به طور اتفاقی یا طبیعی،2هزار تومان برای خرید یک‌کارت تلفن ندارند. 

لبخند فلزی

این درپوش فلزی مستند خوبی است برای لزوم تقسیم‌بندی لبخند، به انواع گوناگونی مانند نیشخند، تلخند، پوز‌خند و ... زیرا این لبخند فلزی به خوبی می‌تواند پای کوچک و ظریف یک کودک بازیگوش را گاز گرفته و حتی آنرا بشکند.

هر روز حوادث مشابهی در شهر روی می‌دهد که مطابق آن، پای شهروندان  به اصطلاح در سوراخ‌ سمبه‌های  سطح شهر گیر می‌کند و صدمه می‌بیند.

به طور حتم، اینکه روی سوراخ‌های عمیق شهر، سرپوش‌‌هایی گذاشته شود که فقط چند روزی دوام آورده سپس بشکند، به هیچ‌وجه طرح درست و اصولی به نظر نمی‌رسد. برای نمونه این درپوش فلزی پس از عبور یک خودروی سنگین به این شکل در آمده و به رهگذران نیشخند می‌زند.

حال آنکه عمق دهان آن به چندین متر می‌رسد بنابراین باید در ساخت آن از آلیاژ‌های محکم‌تری استفاده شود یا در صورت معیوب شدن هر چه زودتر برای تعویض آن اقدام شود. درپوش یا بهتر بگوییم سرپوش یاد شده حدود یک ماه است که در این خیابان جا خوش کرده است

کد خبر 69707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز