یکی از دکورهای پرهزینه برای نتفلیکس، دکور کلیسای سیستین و کپی از شاهکار میکل‌آنژ در فیلم دو پاپ (The Two Popes ۲۰۱۹) با بازی آنتونی هاپکینز و جاتان پرایس است. این ماکت ۵ میلیون دلاری بعد از پایان فیلمبرداری تخریب شد و همان زمان اعتراضات زیادی را برانگیخت. چند تصویر از این دکور عظیم و گران‌قیمت را در ادامه ببینید.

کلیسای سیستین نتفلیکس دو پاپ

به گزارش همشهری آنلاین، فیلم «دو پاپ» در سال ۲۰۱۹ توسط نتفلیکس منتشر شد. این فیلم راوی ماجراهایی درباره پاپ بندیکت محافظه‌کار و کاردینال خورخه برگولیو لیبرال و ارتباط آن‌هاست.

در بخشی فیلم این دو نفر یک روز صبح زود در کلیسای سیستین خالی با یکدیگر ملاقات می‌کنند. پاپ بندیکت (آنتونی هاپکینز) به کاردینال برگوگلیو (جاناتان پرایس) که به زودی پاپ فرانسیس می‌شود، می‌گوید: «باید به خاطر داشته باشید: شما خدا نیستید، شما انسان هستید.»

در ادامه این صحنه و صحبت‌های این دو نفر از جزییات شاهکار میکل‌انژ در کلیسای سیستین فیلم‌برداری می‌شود.

آنتونی مک‌کارتن نویسنده فیلم‌نامه دوپاپ به ارت‌نت‌نیوز اعلام کرده این ماکت بزرگ که ۵ میلیون دلار هزینه صرف ساخت ان شده و کپی از قضاوت نهایی میکل‌انژ در مقیاسی کوچکتر بوده پس از فیلم‌برداری تخریب شده‌است. این فیلم‌نامه نویس این تخریب را جنایت توصیف کرد.

این افشاگری سوالی را مطرح می‌کند: آیا در زمانی که هزینه‌های زیادی صرف ساخت چنین صحنه‌ای می‌شود نمی‌توان برای استفاده‌های بعدی از آن برنامه‌ریزی کرد و آن‌ها را تخریب نکرد؟

به دلیل اینکه واتیکان معمولا اجازه ورود فیلم‌برداران و گروه فیلمسازی را نمی‌دهد فیلمسازان برای بازسازی این فضا از راه حل‌های مبتکرانه استفاده می‌کنند. در خیلی از موارد این فضا با جلوه‌های ویژه دیجیتالی بازسازی می‌شود. اما مارک تیلدزلی طراح صحنه دو پاپ شاهکار میکل آنژ را با استخدام تیمی از هنرمندان ماهر که در بازسازی نقاشی‌های کلاسیک، بازتولید کرد.

آنها نسخه‌هایی از شاهکار میکل‌آنژ را نقاشی کردند، سپس از این کپی‌ها عکاسی و روی صفحات پلاستیکی چاپ شد. این عکس‌ها بر روی دیوارهای کلیسای ماکت قرار داده شد و در روند تکمیل کار با استفاده از رنگ‌ها و مواد شیمیایی تا جای ممکن به نقاشی‌ دیواری‌های واقعی کلیسای سیستین نزدیک شد. به زبان ساده هرگز کلیسای سیستین بهتر از این روی صفحه نمایش دیده نشده است.

این ماکت در Cinecitta، استودیوهای فیلم تاریخی رم ساخته شد. ابعاد آن نگهداری آن را در محل استودیو غیرممکن می کرد و جابجایی به جای دیگر هم دشوار بود. اما اعتقاد بر این است که نتفلیکس اصلا تلاشی برای تهیه خانه جدید برای این ماکت و نگهداری از آن نکرد.

این شرکت فیلمسازی می‌توانست برای این ماکت به دنبال یک خریدار باشد. 

مک کارتن می‌گوید: زمانی که تاریک‌ترین ساعت را ساختیم، اتاق‌های جنگ چرچیل را بازسازی کردیم و در نهایت آن را به یک هتل در کالیفرنیا فروختیم. آن‌ها کل مجموعه را خریدند و به عنوان جاذبه گردشگری استفاده کردند.

آنتونی مک کارتن می‌گوید این بخشی وحشتناک از صنعت فیلمسازی است. ما قطعات بزرگ و باشکوهی از تاریخ می‌سازیم و پس از پایان فیلمبرداری آن هنگامی که از صحنه خارج می‌شویم صدای پتکی را می‌شنویم که صحنه تخریب می‌کند. این خیلی ناراحت‌کننده است.

تصاویری از این دکور پرهزینه را ببینید: 

تصاویر | وقتی نتفلیکس دکور شاهکار ۵ میلیون‌ دلاری میکل‌آنژی را تخریب کرد

تصاویر | وقتی نتفلیکس دکور شاهکار ۵ میلیون‌ دلاری میکل‌آنژی را تخریب کرد

تصاویر | وقتی نتفلیکس دکور شاهکار ۵ میلیون‌ دلاری میکل‌آنژی را تخریب کرد

منبع: مجله موتیف

کد خبر 700044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha