مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران وضعیت مدارس تهران را نامناسب و فرسوده توصیف کرد و گفت: مدارس تهران جزو مدارس فرسوده کشور و در کنار مدارس سیستان و بلوچستان و البرز قرار دارد.

مدرسه سروش

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا کریمیان با حضور در هشتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران، گزارشی از وضعیت فضای آموزشی شهر تهران ارائه کرد و گفت: در شهر تهران در ۱۹ منطقه، پنج هزار واحد آموزشی داریم که یک میلیون و ۱۶۰ هزار دانش‌آموز در این واحدهای آموزشی تحصیل می‌کنند و ۱۰۰هزار نفر آموزش و پرورش شهر تهران را اداره می کنند.

او با بیان اینکه وضعیت فضای آموزشی شهر تهران مناسب نیست و جزو استان‌های آخر از نظر فضای آموزشی است، گفت: متوسط سرانه فضای آموزشی در کشور ۵/۲ متر است، در حالی که در شهر تهران ۴/۲ متر است. باید با کمک شورا، شرایط فضای‌های آموزشی شهر تهران را بهبود ببخشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: تراکم آموزشی هر کلاس در این استان بین ۸ تا ۱۰ نفر از سرانه متوسط کشور بالاتر است و از نظر فرسودگی و قدمت، مدارس استان تهران جزو استان‌های آخر است و در کنار البرز و سیستان و بلوچستان قرار دارد.

کریمیان از بی‌اشتیاقی خیران مدرسه ساز برای ساخت مدرسه در تهران گلایه کرد و افزود: در منطقه ۲۲ نیز به دلیل ساخت ساز زیاد و نبود زمین با کاربری آموزشی دچار مشکلات و معضلات بسیاری هستیم.

او در ادامه به مدارس کاشی آبی که در دهه ۴۰ و قبل از آن در تهران ساخته شده‌اند، اشاره کرد و گفت: این مدارس که سن آنها به ۶۰ سال می‌رسد، در حال حاضر با مشکل فرسودگی مواجه هستند و مشکلی که دارند این است که به دلیل نداشتن سند مالکیت به نام دولت، امکان بازسازی و نوسازی در آن وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، از مدیریت شهری خواست تا کمک کنند اسناد مالکیت این نوع مدارس به نام دولت با بهره‌برداری آموزش و پرورش واگذار شود.

واکنش چمران به کمبود مدرسه در تهران

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه زمین برای فضای آموزشی در تهران کم نیست، اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران آمادگی دارند که مدارس کاشی آبی را با دولت تهاتر کند و طلب شهرداری از دولت در این مسیر برطرف شود.

کد خبر 699937
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha