مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۷ - ۰۷:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: زورخانه بازسازی شده جماران (شهید مهدی اژدری) واقع در منطقه یک با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در این مراسم با بیان این که از دو سال گذشته با دستور شهردار تهران برای بازسازی تمامی زورخانه‌های پایتخت اقدام شد گفت: شهرداری 4 میلیارد تومان به بازسازی زورخانه‌ها اختصاص داد و امروز در سراسر مناطق شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، حجت‌الله ملاصالحی با اشاره به وضعیت اسفبار تعدادی از زور خانه‌های تهران و فرو ریختن 5 مورد از آن‌ها در زمان بازدید شهرداری گفت: شهرداری تهران با همکاری شورای شهر به جز احیای زورخانه‌ها و تجهیز آن‌ها به وسایل جدید درآمد پایداری نیز به آن‌ها اختصاص داده شد تا گذران امور کرده و در جذب جوانان به خوبی عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه در بازسازی این زورخانه‌ها از نمادهای زیبای اسلامی، ایرانی استفاده شده گفت: امیدوارم شهرداری مانند توجه به زورخانه‌ها به سالن‌های ورزشی که برخی از آن‌ها نیز دچار وضعیت نامناسبی هستند توجه کند.

شهردار تهران در مراسم اتفتاح زورخانه بازسازی شده جماران گفت: شهرداری تهران در کنار همه فعالیت‌ها، ساخت و سازها و خدمات متنوع شهری توجه به سلامت جسمی و روحی شهروندان که یکی از موضوعات جدی و از دغدغه‌های مدیریت شهری است را در دستور کار خود قرار داده است.

محمدباقر قالیباف افزود: ورزش به خصوص ورزش های همگانی و باستانی ریشه در تاریخ و فرهنگ اسلامی ما دارند و توجه به این مقوله از اولویت های شهرداری بوده و هست.

وی با بیان اینکه قریب به 21 زورخانه توسط شهرداری تهران مورد بازسازی قرار گرفته است گفت: شهرداری برای توسعه این ورزش در سطح شهر نیز برنامه‌ای دارد که امیدواریم با توزیع مناسب در همه مناطق نیاز جامعه به این ورزش برآورده شده و شاهد رونق آن باشیم.

قالیباف افزود: وظیفه خود می‌دانیم که با توسعه فضاهای ورزشی و تکمیل وسایل ورزشی خسارات وارد آمده به روح و روان شهروندان ناشی از زندگی شهر نشینی و کمبودهای آن را جبران کنیم.

در بخش دیگری از مراسم نایب رئیس فدراسیون ورزش‌های باستانی با اهدای تندیسی از نماد ورزش زورخانه ای از محمد باقر قالیباف شهردار تهران به خاطر اقدامات صورت گرفته در شهرداری تهران و توجه به این ورزش تجلیل کرد.

شهردار تهران نیز در ادامه با اهدای هدایایی از تنی چند از پیش کسوتان ورزش باشتانی و همچنین علیرضا دبیر قهرمان سابق کشتی ایران و عضو شورای اسلامی شهر تقدیر کرد.

کد خبر 69974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز