چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم افتتاحیه ششمین جشن تصویر سال، به علت آماده نبودن صحافی شماره جدید مجله تصویر سال و تاکید بر رونمایی مجله در مراسم افتتاحیه، با یک روز تأخیر به روز پنج‌شنبه 14 آذر ساعت 17 موکول شد.

سیف الله صمدیان دبیر جشنواره با اعلام این خبر گفت: این دوره جشن تصویر سال علاوه بر نمایشگاه عکس، کاریکاتور، گرافیک و بخش فیلم تصویر هنرمند با بخش‌های تازه و ارایه متفاوت تا 29 آذر در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. [فراخوان ششمین جشن تصویر سال]

حضور در مراسم افتتاح و بازدید از نمایشگاه برای همه علاقه‌مندان آزاد است.

جشن تصویر، بزرگترین گردهمایی سالانه تصویری در ایران به شمار می‌آید که برگزار کننده خصوصی دارد و تا کنون در خانه هنرمندان ایران بر پا شده است.

امسال هم چون سال‌های گذشته این گردهمایی در دو بخش نمایشگاه عکس، کاریکاتور و گرافیک و جشنواره فیلم تصویر هنرمند بر پا می‌شود. تنها تفاوتی که به چشم می‌خورد، تقسیم شدن بخش نمایشگاهی به دو شاخه جوانان زیر بیست و پنج سال و آزاد است.

در بخش جوانان زیر بیست و پنج سال که نام «محسن رسول اف» را بر خود دارد، آثار داوری خواهند شد و به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود اما بخش آزاد همچنان غیر رقابتی باقی خواهد ماند.

محسن رسول اف، عکاس و کاریکاتوریست بیست و چهارساله ایرانی است که سوم شهریور سال جاری در حادثه سقوط هواپیمای قرقیزستان جان خود را از دست داد. [درگذشت رسول‌اف در سانحه هوایی قرقیزستان]

سی هزار عکس از 1050 نفر برای این جشن ارسال شده است. در بخش جوانان 200 اثر انتخاب شده و به نمایش در می‌آید.

در بخش کاریکاتور «کامبیز درم بخش»، «مسعود شجاعی طباطبایی» و «هادی حیدری» و در بخش گرافیک «فتح الله مرزبان»، «مریم کهوند» و «ایرج میرزاعلیخانی» کار بررسی و انتخاب آثار رسیده را بر عهده داشته‌اند.

سیف‌الله درباره بخش تصویر هنرمند گفت: این بخش قرار است در سه سانس همراه با جلسات نقد و بررسی برگزار شود. ما جشنواره جشنواره‌ها را در زمینه آثار غیر تجاری برگزار می کنیم. چرا که: فیلم های کارگاه کیارستمی با موضوع «باد» و «در» و آثار برگزیده جشنواره سینما حقیقت در بخش تصویر هنرمند به نمایش در می‌آید و در کنار آن با همکاری خانه سینما، انجمن مستندسازان و انجمن فیلم کوتاه نیز بهترین فیلم‌های غیرتجاری را به نمایش در می‌آوریم.

کد خبر 69962

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز