مهدی ربوشه: موضوع درگیری خداداد عزیزی با خبرنگار شیرازی واکنش‌های متفاوتی را در میان اهالی فوتبال به همراه داشته است.

عده‌ای خواستار مجازات سخت خداداد هستند و عده‌ای دیگر می‌گویند او هنوز آنقدر در میان مردم محبوبیت دارد که فرصت دوباره‌ای در اختیارش قرار گیرد. با این حال رئیس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با همشهری نظر دیگری دارد.

  • بهتر است از موضوع اسپانسر فدراسیون شروع کنیم.

ببینید، تلاش‌های ما هنوز برای جذب اسپانسر مالی به جایی نرسیده است. ما با شرکت‌ها و کارخانه‌های متعددی مذاکره داشتیم اما هیچ کدام در نهایت منجر به عقد قرارداد نشد.

  •  قرار بود با سایپا به توافق برسید. اینطور نیست؟

آنها پاسخ روشنی به ما نمی‌دهند و تکلیف ما را معلوم نمی‌کنند، البته قانون‌هایی باید ایجاد شود که آنها بتوانند با خاطری آسوده و به دور از مراحل سخت‌ اداری اسپانسر فدراسیون شوند. اگر می‌خواهیم به سمت خصوصی‌سازی پیش برویم باید برای حل چنین مشکلاتی قانون‌های حمایتی ایجاد کنیم.

  • اما در دوره‌های قبل فدراسیون بدون ایجاد همین قانون‌های حمایتی اسپانسر جذب می‌کرد. قبول دارید؟

 من از مشکلات فعلی حرف می‌زنم  . متاسفانه کارخانه‌ها می‌ترسند اسپانسر فدراسیون شوند. کارخانه‌ بنز نیازی به حمایت از فوتبال آلمان ندارد اما فرق آنها با ما در همین جاست. اینجا از فوتبال و فدراسیون کمتر حمایت می‌شود و بخش‌های خصوصی هنوز وارد عمل نشده‌اند.

  • فدراسیون پس از این همه مدت هنوز نتوانسته اسپانسری جذب کند. با این حساب چطور به‌عنوان فدراسیون فوتبال برتر سال آسیا انتخاب می‌شود؟

حتما پیشرفت‌هایی داشته‌ایم که به‌عنوان فدراسیون برتر انتخاب شدیم وگرنه که مسئولان AFC با ما تعارف ندارند.

  •  اما نظر صفایی‌فراهانی چیز دیگری است.

به هرحال آقای صفایی نظر شخصی‌شان را گفته‌اند.

  • اما از قرار معلوم فدراسیون فوتبال به دلیل کسب دو قهرمانی در آسیا به عنوان فدراسیون برتر سال انتخاب شده است. اینطور نیست؟

اگر این طور بود چرا امارات را انتخاب نکردند؟ آنها هم دو قهرمانی در آسیا کسب کرده‌اند. نه، به طور حتم فدراسیون به لحاظ ساختاری پیشرفت‌هایی داشته است.

  •  اما حداقل خود شما می‌دانید که صفایی فراهانی درخصوص موارد مربوط به AFC اطلاعات کاملی دارند. نه؟

ببینید، ما به طور حتم ضعف‌هایی هم داریم که به مرور در صدد حل آن برمی‌آییم. من قبول دارم که هنوز به استانداردهای لازم نرسیده‌ایم و راه‌درازی در پیش است. در ضمن آقای صفایی آگاهی‌شان از من بیشتر  است.

  •  راستی درجریان اتفاقات اخیر و موضوع درگیری خداداد عزیزی با خبرنگار شیرازی هستید؟

بله، به طور کامل در جریان هستم. جنجال و حاشیه همیشه در فوتبال وجود داشته است. گاهی بازیکن، مربی، مدیر یا حتی یک باشگاه چندبار اشتباه می‌کند و مورد تنبیه هم قرار می‌گیرد. اما اگر قرار باشد افراد اشتباه‌شان را مدام تکرار کنند باید برخورد جدی‌تری صورت گیرد. این افراد تا اصلاح نشوند، در میان اهالی فوتبال جایی ندارند.

  •  در مورد خداداد عزیزی نظرتان چیست؟

من از کمیته انضباطی خواسته‌ام که سخت‌ترین مجازات ممکن را برای عزیزی در نظر بگیرد. این خواسته شخصی من است. اما در نهایت کمیته انضباطی با بررسی لازم حکم عادلانه‌ای را صادر خواهد کرد. خداداد عزیزی باید جوابگوی افکار عمومی باشد.

  •  اما با حذف خداداد عزیزی نمی‌توانید خشونت در فوتبال را از بین ببرید. بهتر نیست راه‌حل بهتری پیدا کنید؟

من معتقدم عزیزی بازیکن بزرگی بوده است. او در بین مردم محبوب است.
به همین دلیل می‌گویم اشتباهات او به اندازه بزرگی‌اش در جامعه تاثیر منفی خواهد داشت. او برای این مردم شادی آفرین بوده است و حالا نباید در افکار عمومی چهره
یک پرخاشگر را به خود بگیرد.

  • آیا فدراسیون درخصوص محاکمه خداداد عزیزی مستقل عمل می‌کند؟

دقیقا همین‌طور است. کمیته انضباطی در این خصوص استقلال کامل دارد.

  •  با این حساب اظهارات کیومرث هاشمی که قبل از تشکیل جلسه کمیته انضباطی گفته بودند خداداد باید از صحنه ورزش محو شود، چه معنایی دارد؟

به هرحال آقای هاشمی به عنوان یکی از مسئولان ورزش کشور اینگونه رفتارها را محکوم کرده‌اند و من حرکت ایشان را تایید می‌کنم.

  • اما اهالی فوتبال حرکت هاشمی را تایید نمی‌کنند و معتقدند او پیش از اثبات اتهام خداداد عزیزی درصدد قضاوت برآمده است.

نه، اینطور نیست. آقای هاشمی نظر خودشان را مطرح کرده‌اند. حتی اگر من هم جای او بودم پرخاشگری را محکوم می‌کردم. حتی شاید من خیلی تندتر از آقای هاشمی حرف می‌زدم.

  • با این حساب فدراسیون در امور داخلی خود هیچگونه استقلالی ندارد. اینطور نیست؟

واقعا اینطور نیست. ببینید، آقای هاشمی بر امور همه فدراسیون‌ها نظارت دارد. او بنا برحسب وظیفه‌اش حرکت عزیزی را محکوم کرده است.

  •  اما حکمی که ایشان درباره خداداد مطرح کرده‌اند، شائبه دخالت  را تقویت می کند. رسانه‌ها پرخاشگری در فوتبال را همواره عملی زشت می‌دانند اما صدور رای به کمیته انضباطی مربوط می‌شود. موافقید؟

آقای هاشمی نظر شخصی‌شان را گفته و من هم نظر ایشان را قبول دارم. هرچند که تضمینی وجود ندارد که کمیته انضباطی طبق حرف هاشمی و بنده حکم خود را صادر کند. آقای هاشمی با اطمینان و آگاهی کامل صحبت کرده است.

  •  راستی بحث حضور روته مولر در تیم‌ملی به کجا رسید؟

پیش قراردادی تنظیم شده است و به زودی روته مولر فعالیتش را آغاز خواهد کرد.

کد خبر 69936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز