رئیس سابق سازمان انرژی اتمی کشور تاکید کرد: مردم نباید امیدوار باشند که توافق اثرات خیلی پر رنگی در زندگی آنها داشته باشد و اینگونه نیست که رفتار طرف های مقابل ما تغییر کرده باشد.

فریدون عباسی

به گزارش همشهری‌ آنلاین، فریدون عباسی با اشاره به روند مذاکرات هسته ای و ویژگی های یک توافق خوب، بیان کرد: از نظر بنده مردم نباید امیدوار باشند که توافق اثرات خیلی پر رنگی در زندگی آنها داشته باشد و اینگونه نیست که رفتار طرف های مقابل ما تغییر کرده باشد. رفتار اساسی طرف های مقابل که مبتنی بر فکر و ایدئولوژی آن ها است تغییری نکرده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: ایران از نظر آن ها هنوز یک دولت مبتنی بر انقلاب اسلامی است و توانسته تفکر خود را در بخش زیادی از آسیا و آفریقا اشاعه دهد. این برداشت آنها از جمهوری اسلامی ایران است و به دنبال کاهش قدرت ما در دنیا هستند. این موضوع را از طریق فشار اقتصادی بر مردم و گرفتن سرمایه اجتماعی ما دنبال می کنند. با این فرض آنها به دنبال دادن امتیاز به ما و رفع تحریم ها نیستند.

رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی گفت: اتفاقی که امروز افتاده این است که  طرف‌های برجامی تحت تاثیر عملیات نظامی روسیه در اوکراین هستند و پیش بینی می کنند برای زمستان مشکل خود را حل کنند. در چنین وضعیتی آنها به سراغ ایران آمده تا اروپا را از این وضعیت نجات دهند و بتوانند بخشی از نفت ما را ببرند. اما اینکه مراودات بانکی راحت شود و هر فردی بتواند پولی را جابجا کند به احتمال زیاد در متن توافق نخواهد آمد یا اگر هم بنویسند محدود خواهد بود. پس ما نباید فکر کنیم که دیگر فشار تمام شد و تمام پول های ما بازخواهد گشت و به احتمال زیاد قید می گذارند که ما این پول ها را در چه حوزه هایی هزینه کنیم. حتما قیدی می گذارند که بازهم منجر به خرید کالا از آن ها شود. یعنی اگر منابع پولی هم آزاد شود با آن می توان کالا و جنس مورد نظر آنها را وارد کنیم.

در هر شرایطی باید خنثی سازی تحریم‌ها را دنبال کنیم

وی در ادامه تاکید کرد: ولی ما باید یک خط را دنبال کنیم؛ در هر شرایط باید به دنبال خنثی سازی تحریم ها برویم. از سوی دیگر اگر انسجام مدیریت را در سه قوه حفظ کنیم و مدیران خوبی را سرکار بگذاریم می توانیم مشکلات را حل کنیم. مردم نباید کاری به مذاکرات داشته باشند مردم باید مطالبه کنند که دولت به درستی کشور را اداره کند حتی بدون منابع مالی. حتی اگر منابع کمی داریم نباید در تخصیص آن تبعیض قائل شویم.

عباسی افزود: نگاه ما باید به داخل باشد از سوی دیگر باید ببینیم چه کشورهایی در طول این چند سال با ما همکاری کردند. اگر گشایشی هم در مذاکرات اتفاق افتاد باید به همان میزان با کشورهایی که در طول این چند سال با ما همکاری داشتند تعامل داشته باشیم. نگاه به همسایگان و نگاه به شرق را باید دنبال و آن را نیز پررنگ تر کنیم. یکی از مسائل اساسی بحث فروش نفت است که ما به چه کشوری نفت خود را بفروشیم. ما فعلا نمی توانیم از خام فروشی دست برداریم برای اینکه بخواهیم صنعت نفت و گاز خود را توسعه دهیم نیاز به پول داریم و این پول نیز از فروش گاز و نفت به دست می آید.

تحریم‌های بانکی باید به طور کلی برداشته شود

این عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید نفت و گاز خود را به کشوری که تشخیص می دهیم بفروشیم نه کشوری که آنها می گویند. این یک مورد اساسی است که باید در مذاکرات قید شود. از سوی دیگر تحریم های بانکی باید به صورت کلی برداشته شود. هم بانک مرکزی و هم سایر بانک ها باید بتوانند به راحتی از سیستم انتقال پولی که موجود است استفاده کنند. تا جایی که ممکن است ما باید از شر دلار خلاص شویم. باید به سمتی برویم که ما با آمریکایی ها مبادله پولی نداشته باشیم. تحریم در حوزه کشتیرانی باید برداشته شود. کشتی های جمهوری اسلامی باید در هر نقطه ای با پرچم و بیمه خود ایران بتوانند تردد کنند. کشتی‌های ما نباید ملزم باشند که از پرچم کشورهای دیگر استفاده کنند. تجارت ایران باید رسمیت داشته باشد.

فرصت خروج از برجام باید از آمریکایی ها گرفته شود

عباسی با بیان اینکه زمان هایی که برای خروج آمریکا از برجام می گذارند غیر منطقی است، افزود: امروز چون اروپایی ها تحت فشار هستند می توانند آمریکایی ها را مجاب کنند که به خاطر مشکلات اقتصادی خودشان به برجام بیاید. گفته می شود اگر آمریکا از برجام خارج شد یکسال به شرکت هایی که آمدند در ایران سرمایه گذاری کردند فرصت داده شود یا یکسال بشود دو سال نیم، در حالی که اقتصاد دنیا اجازه نمی دهد که شرکت ها به ایران بیایند. شرکت ها اطمینان ندارند چراکه هر  پروژه ای را که بخواهند کار کنند معمولا بیش از دو یا سه سال طول می کشد. منطقی نیست که بگوییم اگر امریکا دوباره بدعهدی کرد و خارج شد شرکت ها دوسال وقت دارند که از ایران بروند. اصلا چنین مواردی نباید در مذاکرات گنجانده شود.

کد خبر 699149
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 207
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 850
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    بابا شماها کی هستید؟ برجام متوقف میشه میگید فشار توقف برجام و تحریم ها به مردم وارد میشه این وسط هر جو هم که میخواهید خودتون سواستفاده های کلان میکنید. از اونطرف برجام میخوادنتیجه بگیره یکی پیدامیشه میگه دلتون رو خوش نکنید هیج اتفاق مثبتی تو زندگی هاتون صورت نمیگیره.مردم را اویزون کردید به کفش هاتون
    • امین IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      چرا برای چیزی که هیچ مشکلی از مردم قرار نیست حل کنه، برنامه غنی سازی را متوقف میکنید، پس لااقل همان غنی سازی را ادامه بدهید،،
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      مسئولین عزیز تو رده های مختلف اصلا نگران نباشید ما سال هاست که از شما هیچ انتظاری نداریم،واستون آرزوی موفقیت،صحت و سلامتی داریم و خداوند به شما صبر جزیل عطا کنه
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      مردم انتظار زیادی دارند. خوب پول نفت باید سرمایه گذاری بشود و برای روز مبادا ذخیره کنیم چون دوباره تحریم می اید و باید برای ان روز خرج کنیم نه اینکه برای شادی زودگذر و خرج کردن در انتالیا و اروپا و کلوپهای تایلند و... قدری به فکر خوشی زودگذر نباشید مردم خوش گذران!
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      زنده اقای عباسی کاملا درست می فرمایند و حق با ایشان است
    • بینام IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      42 3
      اینا به همه چیه ما کاردارن حتی نوع لباس پوشیدن مون..ولی ما هیچی حق و انتظاری نباید داشته باشیم ...
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      139 7
      به اینا میگن کاسبان تحریم
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      86 3
      کار کشته هستند همگی
  • محمدی IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    467 4
    یعنی کی باید انتظار داشته باشیم که زندگیمون یه کمی درست بشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ میشه بگید؟؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      229 4
      بنظرم وقت گل نی
    • یه ایرانی IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      108 2
      توی تحریم و تورم میگن مردم تحمل کنید همه بدبختیها سر مردم هواره بعد مذاکرات رو میگن به مردم مربوط نیست!!! مقصر خودمونیم
    • ن IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      7 25
      باتوکل بر خدا و کار و تلاش همیشه وضعیت انشاا... بهتر میشه
  • فریاد دادرس IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    439 8
    فشار اقتصادی به مردم وارد میشه، میگید عاملش تحریمهاست. برجام داره نتیجه میده، نتیجتا طبق توافق تحریمها برداشته میشه، میگید دلتونه خوش نکنید. اصن معلوم تو با کدوم طرفی؟!!!!! به این نتيجه رسیدم از رفع تحریمها بنا به مصالح تو، راضی نیستی، سود تو در تحریمهاست.
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
      6 8
      اگه متن خبر رو می خوندید می دیدید فرمودن طرف مقابل هم چنان حاضر به امتیازدهی نیست و فقط برای حل معضل نفت اروپا اومده نشسته به مذاکره و یا امتیاز و پولی نمیده یا اگر بده میگه فقط باید تو این چیزایی که ما میگیم خرج کنی و میشیم خریدار کالایی که اونا میگن تیتر بسیار بدی برای خبر زدین متاسفم تیتر جنجالی میزنین یه عده هم نخونده نظر میدن
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    459 6
    بله خب بیشتر رو زندگی شما و آقازاده های خارج نشینتون تاثیر میذاره نه عوام
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    امر دیگری ندارید‌ . تا امروز همه مشکلات از تحریم بود اما با نزدیک شدن به توافق انتظار بهبودی نداشته باشیم!! . درود بر شما که به خوبی از امید مردم و توانایی و کارآمدی دولت دفاع میکنی . تکلیف ما را مشخص بفرما آیا دلیل دیگری جز ناکارآمدی وجود دارد. کمی تعقل در بیان و تحلیل
  • . IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    بنظر میاد به جای برجام بهتره یه تغییرات دیگه ای انجام بشه...
  • علی IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    351 3
    برجام اگه قراره تو اقتصاد تاثیر نداشته باشه ... بدرد چی میخوره پس
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      192 4
      که جیباشون پر پول بشه و مردم هم نظاره گر ماجرا
    • اسد IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      181 2
      درست میگی عباسی جان فروش ۵۹ م بشکه نفت در یک ماه و آزاد شدن پول های ایران تو کره طبق نظر شماچه ربطی به مردم‌ایران داره
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    332 7
    اره بابا مردم انتظار نداشته باشن ...منافع بر جام که سر سفره مردم خودمون نمیاد...
  • 3 IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    305 7
    چطور مردم توقع داشته باشند موقعی که گوجه و خیار هم گرون میشه میگید تحریم هستیم حالا که توافق بشه هیچ ربطی نداره واقعا که ...
  • محمدکاظم IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    267 6
    یعنی چه مردم کاری نداشته باشند... مردم بهمه چیز کاردارند
  • US ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    254 7
    خوب نیازی ب تذکر شما نیست چون در گذشته بابک زنجانیها وخاوری ها از برجام وفرجام سود بردن وحالا هم دوستان وبرادران انها فقط خدا وکیلی با هم کنار بیاین وبخورین جنگ راه ندازین
    • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      154 1
      پس هرچه بدبختی دست خودمون هست ربطی به تحریم نیست
  • د.ص SK ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    245 6
    آقای محترررررم پس چرا رفتید پای برجام؟شما میخوای همیشه از رانت ها خودتون استفاده کنید؟
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      154 2
      سفره شمارنگین بشه تمومه به فقیر وفقرا کاری نداشته باشین
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    66 14
    واقعا استدلالی درست اورده است و مرحبا به این تجزیه تحلیل
  • شهيدی محمد IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    122 4
    باسلام خدمت آقای فریدون عباسی احتراما به استحضار می رساند مردم خیلی وقت است از مجلسی ها و کمیسیون های مربوطه که همیشه نعل وارونه می‌زنند هیچ توقعی ندارند.
  • محمد IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    125 3
    من غلط بکنم همچین فکری بکنم. وقت بهم خوردنش زندگی ها نابود میشه وقت توافقش هم کسی انتظار ندارد اتفاق خاصی بیفتد.تحقیق و تفحص فولاد مبارکه گویای خیلی چیزاست.
  • ایوب IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    120 2
    جان ما نظرات غیر قابل انتشار رو نیگاه کنین.تعدادشون سه برابر منتشر شده هاست.یعنی اینهمه فحش دادند؟
  • شهلا IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    105 5
    یعنی هیچ امیدی نداشته باشید بروید بمیرید
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    85 3
    خدایا خودت شاهد باش
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    92 2
    اگه مردم کاری به مذاکره نداشته باشن پس کی بایدکارداشته باشه؟واصلا واسه کی دارن مذاکره میکنن؟بدشم بهتره این آقاجلوجلوبدون دمپایی ندوه بعدرسیدن به توافق تازه نتیجه عملکردهامشخص میشه که توافق روچی وروکی تاثیرگذاره....
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    92 1
    چشم اوسا هر چی شما بگین مگه مردم کار دیگ هم‌میتونند بکنند
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    97 2
    آخه اگر توافق در زندگی مردم سوددی ندارد پس چرا این همه گرانی رو دوش مردم به برجام گره زدید اگر جنسها پایین نیارید دیگه چه دلیلی دارید
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    102 1
    مردم رو بیشتر از این که هست،عصبی تر نکنید،🤬🤬🤬🤬
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    122 8
    مردم به چه چیز کار داشته باشند؟ فقط به حجاب ؟
  • ناشناس IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    92 4
    پس توافق برای شما صاحب منصبان است ملت چکار ه اند که وضع مالیشان خوب شود هرچی از توافق بدست امد شما ببرین واگر تحریم شد این ملت است که باید تاوان ان را پس بدهد
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    95 1
    دلیل این همه تحریم ها به خاطر همین هسته ای اتمی و غیره است با برداشتن تحریم ها اثری روی اقتصاد نداره پس معلومه خودتان همه چیز را بالا بردید و اقتصاد را فلج کردید علکی گفتید اثر تحریمه و مقصر آمریکا است پس اینجوری معلومه خودمان به خودمان گل زدیم
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    21 83
    آمریکا چه بابرجام چه بی برجام تحریم‌ها رابابهانه های مختلف حفظ میکنه تا ایران قدرت اقتصادی ضعیفی داشته باشه چون این به نفع صهیونیست‌ها ست وتصمیم گی آن اصلی آمریکا هم صهیونیست‌ها هستن پس تاثیر یادی برجام دررشداقتصادی مانداره باید اقاصادمقاومتی داشته باشیم تاتحریم خنثی بشه
  • ناشناس IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    93 5
    ملت باید بجای تغییر برجام یک تغییر اساسی در مدیریت کلان داشته باشد والا از این مدیران ابی گرم نمیشود
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      3 3
      چی میگی توووو
  • ع IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    93 2
    مردم اصلا انتظاری هم از شما ندارن راحت باشین
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    92 2
    مردم انتظار دارند خوبشم دارند زیادشم دارند. عضو کمیسیون انرژی مجلس هستی یا وزیر اقتصاد ؟ حتی ریاست جمهوری هم این حق رو به خودش نمیده که در مورد انتظارات به حق مردم منفی صحبت کنه.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    74 2
    پس چرا تحریم اثر و فشار مضاعف بر مردم وارد مبکنه؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    77 4
    نه داداش اصلاً نگران نباشید ما سالهاست از شما ها قطع امید کردیم و کاری بهتون نداریم شما ها هرجور راحتیید یه جوری که دعوا تون نشه عواید برجام رو بین خودتون تقسیم کنید 🤐🤐🤐🤐🤐🤐
  • ناشنا IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    68 2
    خوش به حال شما با این مردم.
  • حسین IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    67 1
    اگه سودی نداره پس لطفا توافق هم نکنید حداقل اونموقع دلمون خوشه تحریمیم.
  • رادمنش IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    88 2
    مگر این مذاکرات برای حقوق مردم نیست؟ چرا کاری نداشته باشیم؟ شما به چه حقی برای مردم تعیین تکلیف میکنی. باید عذر خواهی کنی.
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    80 2
    به نظرم راست میگه چون به مدیریت مملکت واقفه ومیدونه اگه تمام تحریمها هم برداشته بشه مدیرهای مملکتی نه میتونن و نه می‌خوان وضع بهتر بشه .پس امید به آینده ای بهتر در ایران یعنی کشک.
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    54 2
    پس توافق نکنید
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    51 2
    شما چرا برای مردم تعیین تکلیف میکنی مردم تورو قرآن به امثال این آقا رای ندین بیان بعدا برامون تعین تکلیف کنند معلومه از تحریم ها خیلی سود می‌برده حالاناراحت شده
  • مجید IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    60 0
    پس چرا اینهمه گرانی گرفتاری مشکلات بر گردن تحریم ها بود حالا می‌خواهند بر دارند پس این همه مصیبت سرمون آوردین چی میشه؟
  • . IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    68 1
    اینا عادت دارن موقع مشکلات مردم رو جلو میندازن موقع خوردن که میشه مردم رو پس میزنن
  • جواد IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    66 0
    باورکنید ما نه از برجام و نه از شما ها هیچ انتظار و توقعی نداریم. تازه مالیات هم میدهیم . فقط لطفاً شما ها کاری به کارمان نداشته باشید.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    49 1
    ببخشید پس مردم کلا همیشه بهتره نا امید باشن ؟ شایدم میخاین با این حرفها جلوی ضرر هاتونو بگیرین چون همه میدونن که یه عده چقدر از تحریمها سود بردن و به کجاها که نرسیدن
  • غلامحسین IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    43 2
    عجب خودتم هم ازمردمی تافته جدابافته نیستی که چنین مردم رادلسرد میکنی پس چندین سال گفتگو با هزینه های زیاد راتعطیل کنین
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    52 2
    پس چرا هر مشکل اقتصادی وجود داره می گید تحریم هستیم پس معلوم شد شما مسئولین ما مردم رو تحریم کردید
  • امیر IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    43 0
    بله درست می‌فرمایند، پس مشکلات از طرف تحریم‌ها که نیستند، جای دیگه جستجو کنید
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    35 3
    ای بابا توراخدا بذارید درست بشه بابا مردیم از این همه گرانی
  • بی نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    42 2
    بله زندگی ما پر رنگ نمیشه میدونیم زنگی شما پررنگ میشه
  • ناشناس IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    49 1
    هرکی ب فکر خویشه کوسه بفکر ریشه.منظورایشون هم اینه ک مردم زندگیاشون درست نمیشه
  • حیدر قلی IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    37 2
    مردم هرگز انتظار گشایش ندارند ،
  • درمانده IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    47 4
    خیالت راحت عزیزم ما کار نداریم همین که تو زندگی شما تاثیر مثبت میزاره ما راضی هستیم مدیونی اگه فکرکنی کسی از این وضعیت داره رنج میبره
  • محفوظ IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    43 0
    این قدر مردم ناامید نکنید میدانید مردم چه میکشند
  • غراوی IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    43 0
    برجام اگه به زندگی مردم تاثیر نداشته باشد به لای جرز دیوار میخوره اینهمه از پول بیت المال برای توافق کردن دارین هزینه میکنین به درد مردم نخوره پس برای چی هزینه میکنین پس توافق نمیخواهیم
  • شهرزاد IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    55 4
    جناب آقای عباسی با داشتن مدیران توانمندی مثل شما مردم خیلی وقته هیچ امیدی به اصلاح امور ندارن 😏😏😏 باید به امثال شما تبریک گفت
    • یوسف IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      33 1
      دم همتون گرم که همه نظراتون به حقه
  • هرمز IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    39 1
    با مدیرانی چون شما مردم همه تحت پوشش کمیته امداد خواهند رفت مدیران چهل وسه ساله بعد انقلاب همگی باید بازنشسته بشن مدیریت دوره ای وتکراری بس است
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    39 2
    خودت چکاره ای که باید کار داشته باشی
  • تقی عبدالهی IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    46 0
    بله برجام به نتیجه نرسد سودش توجیب عده خاصی می‌ره به نتیجه برسه هم عده خاص دیگری منتفع میشن این آقا هم حق داره که بگه ملت منتظر نباشن چون درهرحالتی مردم سودی نمیبرن دعوا هم بین گروه اول وگروه دومه
  • جاوید IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    31 4
    حتما تاثیر داره در برنامه قبلی خود طلا کیلویی از ۱۶۵میلیون امدفقط۸۰ میلیون نگران نباشید به حرف این آقا بیخیال باشید لااقل بازار در وحله اول ۴۰درصد افت میکنه
  • PL ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    43 1
    مردم کیلو چنده ؟ همه چیزو برای خودتون میخواهید
  • علی IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    44 0
    دیگه از بی تدبیری شماست
  • ایرانی عصبانی IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    50 1
    چطور سختیها و گرونی و هزار بدبختی رو با تحریم ها گره زدید اما موقع برداشتن تحریم ها کاری به مذاکرات نداشته باشیم؟حتما پولی بلوکه شده رو جای دیگه می خواهید خرج کنید
  • رمضون IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    46 0
    یعنی چی مردم کاری به برجام نداشته باشند فقط آقازاده‌ها سود ببرند...
  • فرهنگ IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    58 3
    مردم اصلا به برجام فکر نمی کنند چون اگر برجام فایده ای داشته باشد به لبنان و فلسطین و یمن و...بقیه کشورها دارد
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    44 0
    پس اگه اینجورِ این همه خودکشی وبوق وکَرنا ب اسم برجام ک این همه سال هزینه ی رفت وآمدتون شده برای چیه
  • احسان IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    35 1
    مردم عزیز زیاد به نظرات این افراد توجه نکنید. اینها برای اینکه خودی نشان بدن یه چیزی می گن.
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    49 1
    حرفهای این آقا را باید با آب طلا نوشت راست میگه قرار نیست پولی برای مردم بیاد کلا پولی وارو کشور جهت مردم وارد نمیشه از قبل تقسیم شده حالا برید ماست تون را بخورید
  • شهروند IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    44 1
    چطور تحریم توزندگی مردم تاثیر میذاره وبا کوچکترین سیگنال منفی کلی قیمتها تغییر می کنه وحالا اگه برجام به نتیجه برسه به مردم هیچ ارتباطی نداره واقعا که.... با جان وروح مردم بازی نکنید
  • زارع IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    26 3
    عجب ادم دلسوزی به به
  • یک ایرانیه بدبخت IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    56 0
    پس بااین حساب ما از خارجیها نمی خوریم از خودی میخوریم
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    19 23
    توافق گذشته برجام ننکین مگر جز نابودی برای گشور چیزی هم اه داشت نام برجام قبله ای است که غربگراها با ان عبادت میکنند یعنی دروغ بزرگ فری فریب مردم برای انتخابات اینده اگر این برجام نباشد همه چیز بهتر است گندی بوده که چاکران غرب برای کشور اب گرفتن باید اینها به یک سرانجامی انرا برسانن چون تعهد به دام افتادن کشور دادن
  • دیپلمات رزمی سیاسی نیروی مقاومت اسلامی پیروز IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    33 2
    مردم نباید پس از انجام برجام توقع ارزانی داشته باشند ؟ پاسخ مردم : پس لطفا لازم نیست بدنبال برجام باشید جناب قبلا رییس انرژی اتمی.
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    38 2
    اگر بی تاثیر است اصلا چرا دنبال برگشت به برجام هستیم؟؟؟!
  • س. م. آزاد IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    43 0
    اصلا مردم کیا هستن؟
  • مغعلي IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    39 0
    مطما باش مردم ميدانند اگر بهبودي حاصل شود براي شماست وخودشان بايد تاوان پس دهند
  • علی IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    33 1
    خدا وکیلی یه نفر پیداشد راستشو گفت توافق به مردم نمیرسه دلگرم توافق نباشید به کارتون برسید عالی گفتی مرسی
  • ناشناس IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    37 0
    انتظارات توسط خود مسئولین ایجاد شده با گفتن اینکه تمام مشکلات به خاطر تحریم ها است .
  • عطا IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    40 0
    یعنی همینه که هست دعا کنید وضع بدتر نشه بریم گور خواب شیم تو دنیا ما رو مسخره کنن
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    43 0
    منظورش اینه پولهایی که آزاد میشه به مردم چیزی نمیرسه
  • محمد طبیب چی IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    31 1
    سلام . نزدیک دو سالی است که هیچ انتظاری از برجام نداریم .
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    39 1
    اصلا مردم به هیچ چیز کاری نداشته باشند. وضعیت معیشتی هم همین که هست . می خواید بخواید نمی خواید نخواید.هر کی هم دوست نداره جمع کنه از ایران بره
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    29 0
    نه نمایندگان و نه مردم همه بی خبر پس به کی ربط داره
  • عیّار IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    31 0
    قربان این چه حرفیه مردم چکاره هستن که به این مسائل کار داشته باشند ما به شما مسئولان کاملا اعتماد داریم و دیدیم که هر روز و هر سال چقدر وضع ما بهتر می‌شود قربان ما در خدمت شما هستیم احیانا آقازاده ها گشنگی نکشند اونور پولی چیزی خواستید شرمنده ....دلمون خیلی برای آقازاده ها میسوزه به خاطر ما مردم رفتن در دیار کفر و تحمل میکنن وتا تخصص بگیرن وبیان داخل کشور خدمت کنند به ما .....ما خیلی مدیون شما هستیم راستی چرا قیمتا اینقد پایینه تو ایران نمی خواین فکری بکنید .
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    22 0
    راست میگی هر کسی رو تو گور خودش میزارن
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    34 1
    اینها مردم را فقط موقع رای گیری لازم دارن
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    30 1
    اﻳﻦ ﺑﺮﺟﺎﻡ اﺯ ﺭﻭﺯ اﻭﻝ ﺗﺎ اﻻﻥ ﻓﻘﻄ ﺑﺎﺯﻱ ﺑﻮﺩﻩ ﺗﻤﺎﻡ
  • محسن IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    18 1
    اگه مخالف قانون مجلسه پس نباید بپذیرید.
  • فری IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    30 0
    فقط یک هفته بیا زندگی مردم عادی بگذران بعد میفهمی متاسفم
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    16 5
    به نظرم به رفتار ایران در منطقه بستگی دارد
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    37 1
    چه بامزه. تا حالا که همه چی تقصیر عدم توافق نهایی برجام بود. از دارو بگیر تا صادرات نفت و بنزین و مشکلات اقتصادی مردم. حالا که برجام داره به توافق نزدیک میشه مردم انتظار نداشته باشند تغیییر بوجود می آید. تو رو خدا به شعور مردم توهین نکنید.
  • اسی IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 1
    اگه برجام هیچ تاثیری تو زندگی مردم نداره . پس چرا تا حالا این همه گرونی رو گردن تحریم ها انداخته بودین. بیشترازاین مردم رو عصبانی نکنید لطفا
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 0
    صد در صد برجام به صورت کلی روی اقتصاد و آینده کشور تاثیر داره و چیزی که به اقتصاد و آینده کشور مربوط میشه، حتما به مردم هم مربوط میشه. چون این مردم هستند که ستون‌های این کشور رو تشکیل میدن.
  • خسرو امینی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    5 0
    چطور تاثیر نداره ؟!میلیاردهادلارپول ایران آزادمیشه اگر بخواهید برای مردم خرج کنید یک فقیر هم باقی نمی مونه
  • معلم IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 0
    پس مردم چه خاکی تو سرشون بریزن
  • سهند IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    5 0
    خیلی هم در زندگی مردم تاثیر داره شما بیسوادید
  • تحلیل IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    8 0
    نفهمیدیم دقیقا"مردم کدوم کشورو میگن؟
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 0
    چطور وقتی تحریم میشیم کلی مشکل پیدا میشه ولی وقتی برداشته میشه زیاد تفاوتی نمیکنه؟.
  • FR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 0
    آقای عباسی میگوید مردم نباید انتظار داشته باشند که زندگی مردم تغییر یابد چرا معلوم نیست
  • حسن IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 4
    سلام آقای کارشناس مسائل روانی تحریم برای مردم خیلی مهم است خواهشمنداست نظریه منفی به مردم ندهید
  • جهانگیر حیدری IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    8 0
    خوب پس برای چی دارید مذاکره میکنید
  • کارگر ساختمان DE ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    5 0
    مگه به خاطر،دلار همه چی گرون نشده..در حالی که گوشت مرغ و گوسفند و میوه و مصالح خونه و همه چیز با اب و خاک ایران تولید میشه..پس چرا همه چیز انقدر گرون کردید در حالی که میگی ربطی به دلار نداره و میگی مردم انتظار ارزونی نداشته باشند..تورم مال وقتی که تحریم هست و نفت فروخته نمیشه تا با دلارش کالا وارد بشه و پول داخلی ارزش پیدا کنه پس چی میگی بعد تحریم که میشه نفت که چند صد میلیون بشکه انبار شده رو یکحا فروخت و با دلار وارد کرد تا حسابی اجناس و مواد غذایی داخلی ارزون بشه..این روشی که انحام میدید برای حمایت از تولید داخل و کم کردن نقدینیگی به خدا قسم درست نیست چون باعث گرونی و فقر مطلق برای مردم و ثروت برای سرمایه دار میشه..تازه چند تریلیونها تومن پولهای بلوکه شده و طلب ها از کشورهای دیگه مثل عراق و کره و .. رو نگفتم
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 0
    از دید شما هیچی به مردم ربط نداره
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    7 0
    آقای عباسی شما اگر میتونستید در دوران ریاست خودتون کاری انجام می‌دادید نه حالا که کنار گود نشستید
  • US ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    5 0
    پس برا چی توافق میکنید؟؟؟
  • علی IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    6 0
    پس آقای عباسی علت عقب ماندگی کشورو بیچارگی مردم چیه؟یه عمر به ما گفتین تحریم الان میگین اصلا ربطی نداره
  • mohamad IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 1
    خداقوت پهلوان
  • رضا IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 0
    چرا نباید انتظار داشته باشیم بهرحال بناست پولهای بلوکه شده ازاد بشه چرا این پول نباید رو سفره های مردم خودشو نشون بده اینهمه انتظار پس برای چه بود
  • صادق IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    6 0
    این همه نظرات و واکنش های مردم ، هشداری به مسئولان نظام است .لطفا حواستان باشد. این همه نظر نشان می دهند که مردم به وضعیت فعلی بخصوص در حوزه اقتصاد و معیشت ، حساس تر شده اند. حضرت علی (ع) در فرمان خود به مالک اشتر می فرمایند که ای مالک از خشم مردم بترس که نمونه ایی از خشم خداوند قهار است.لطفا مواظب خشم مردم باشید که این خشم به سود هیچکس نیست.
  • بازنشسته IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    6 1
    آقای عباسی با مذاکرات کار به اینجا رسیده، سیل سهمگین تورم و گرانی و آوار خراب شده بر سرملت ریخته شده حالا مردم نباید کاری با مذاکرات داشته باشند و دلخوش به تغییر و اصلاح امور نباشند، وای به حال ما!!!!!!!!!!
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    6 0
    ﺗﻴﺘﺮﻣﻴﺰﻧﻴﺪ ﺑﺎﻳﺪ اﺯاﺩﻱ ﺑﻴﺎﻥ ﻫﻢ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻳﺎ ﺗﻴﺘﺮ ﻧﺰﻧﻴﺪ ﻳﺎ ﺣﺮﻓﻬﺎﻱ ﻣﺮﺩﻡ ﺭا ﺛﺒﺖ ﻛﻨﻴﺪ
  • مرادی DK ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    6 0
    آقا فریدون شما زودتر چیزی رو‌که گفتی تکذیب کن . بگو‌خبرنگار اشتباهی فهمید
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 0
    خیلی جالبه پس مردم منتظر چی باشن.
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 1
    تنها تاثیر توافق برای تجار و سرمایه داران است و تاثیری برای عموم ندارد و ثروت تجار و پولدارها زیاد میشود
  • بختیاری IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 0
    تا الآن که میگفتید به خاطر تحریم‌ها مردم در فشارن الان هم که رفع تحریم‌ها هیچ تاثیری در زندگی مردم نداره مشکل از ما مردم ... هستش ...
  • بابک IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 0
    این بنده خدا سالهاست که تمرکزش رو از دست داده.. در زمان ریاست ایشون بر سازمان انرژی اتمی،، مجموعه به ویرانه تبدیل شد.
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 2
    هدف از مذاکرات نجات اروپا از سرماست نه اسایش ملت
  • رضا IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    1 5
    اگر بخاطر مشکلات اروپا وآمریکا می‌خواهند جام توافق بشه از حالا تا 100 سال دیگه که نشه به اجنبی نباید رحم کردبگذارید از سرما بشوند سنگ سیاه اما اگر خواسته های بر حق مردم ایران بر آورده نشه به هیچ وجه زیر بار زور نروید ما مشکلات را همین‌گونه که تا بحال تحمل کرده ایم از این به بعد هم تحمل میکنیم اما زیر بار زور و ظلم نمی‌رویم من جوان اول انقلاب هستم الان هم 63 سالمه وهنوز نتوانستم یه موتور سیکلت بخرم از این به بعد هم با پای پیاده راه میروم اما حاضر نیستم یه نیم امتیاز بدم به اروپا وآمریکا ما با چشمان خودمان می‌بینیم که می‌خواهند ما را ساقط کنند از همه نظر برای چی بیایم با اجنبی تعامل کنیم هر کس هم ناراضی هست میلش می‌کشد برود به اروپا و آمریکا بسم الله راه باز جاده دراز اما من صحبتم اینه که به اجنبی نباید باج داد
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    10 0
    بنظر بنده مردم به برجام کاری ندارند!!بلکه این برجام است که با زندگی که چه عرض کنم!!با روح و روان مردم هم کار دارد!!!حالا اگه امکانش هست جنابعالی لطف کنید به برجام بفرمائید دست از یقهء مردم بردارد،خوشحال میشویم!!! شاید هم خدا خواست و نفسی کشیدیم!!!
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    9 1
    آقایان راست می گویند ... تصمیم گیران وتصمیم سازان مملکت دوست ندارند مردم نفس راحت بکشند
  • حسن IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    10 3
    سلام ضرر تحریم برای مردم منافع تحریم برای کی بخدا کم مردم زیر تحریم و گرانی له شده دست از لج بازی بردارید لج بازی بازی باخت باخت است می خواهید امتیاز بگیرید اما امتیاز ندید نمیشه مردم خسته شدند
  • Ehsan IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    6 0
    این بنده خدا برای خودش گفته و نظر شخصی خودشه اگه تاثیر نزاره دیگه مردم هم به هیچ چیزی تاثیر نخواهند گذاشت
  • هادی IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    11 0
    برا شما مهم نیست که مردم چجوری زندگی میکنند
  • US ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    9 1
    راست میگه قرار نیست از مشکلات مردم چیزی حل بشه فقط یه حق ماموریت و اضافه کاری و رفاهیاتی برای مذاکره کننده ها در راه است حقوق مسئولین و نماینده های مجلس هم ۸۵درصد اضافه میشه بقیه مردم هم مشغول مقاومت باشن براشون خوبه تقویتشون می‌کنه کمی پیش بریم همه میشن هرکول اینقدر قوی میشن!!!
  • نوید IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    10 1
    گرون میکنن میگنن چون تحریمیم، تمحل کنید...میخواد برجام احیا بشه میگن مشکل ما برجام نیست...بله راست میگی مشکل ما خودمونیم
  • ازاد IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    11 0
    شماها که درفاه کامل هستید ... از یک طرف می گویید برجام باید تصویب شود تا وضع اقتصادی مردم خوب شود از طرفی سازوارونه می زنید که برجام تاثیری بر اقتصاد مردم ندارد
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    8 0
    اگر برجام برای مردم نفعی نداشته باشد بهتره که نباشه
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    8 0
    خب بازم بهتر از اینه که پول بدن دست شما یا برین از چین اسباب بازی بخرین
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    6 0
    مگر مردم مهم هستن
  • عدالت IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 0
    شما توافق کن اگر قیمت ها درست نشد بعد سخن بران
  • مهدی بلانیان IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 0
    مثل فشنگ میزنم میرم
  • سیفی IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    5 0
    ممنون که دلگرمی میدی !!!!!
  • امیدوار IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    8 0
    سلام! در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری مردم نیازمند روحیه و امیدبخشی هستند ،چنین افاضاتی جز مستاصل تر کردن مردم نتیجه ای ندارد. خداوکیلی یکی بباد ابن آقا رو بگیره لااقل تو دل مردم رو خالی نکنه.
  • هادی IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    7 3
    باز حرفهای کاسبان تحریم شروع شد . زنده باد ظریف
  • بی نام GB ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    6 8
    چشم چون شما گفتین کاری به هیچ کار شما نداریم شما سرگرم باشید برید وبیاین
  • یه خواننده IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    7 0
    معلومه ،اگه منم اندازه شما حقوق میگرفتم ،قطعا به برجام کاری نداشتم ،مهم هم نبود برام.
  • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    7 0
    عجب گشایشی بود برجام
  • داریوش IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    6 0
    مردم ؟توقع؟
  • شهبازی IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    7 0
    حالا کی گفت از شما انتظار داریم
  • نادر سعدونی IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    16 1
    اقای عباسی یه طوری صحبت میکنند که انگار کشور ایران جایی خارج از کره زمین است و قواعد دنیا شامل ایران نمیشود ... بعصیها درک درستی از تعامل ندارند و دودش ناخواسته توی چشم مردم و نظام میرود.تندروی و توهم خبلی به ایران ضرر زده و شاید در صورت ادامه جبرانش خیلی ممکن نباشه.
  • علی IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    5 2
    سلام مردم عزیز ایران توافق باعث شد حال هممون خوب بشه.توافق شد.مبالغ زیادی پول به حساب دولت بانک مرکزی واریز شده.خوشحالیم.اتفاقات خوبی درراه است
  • بازنشسته IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    10 0
    ما از شمامتشکریم که حقیقت را گفتید چون از شما انتظاری بیش از این نیست .
  • جلال محمدی IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    10 1
    اگر اجرای توافق هسته ای تأثیری در وضعیت اقتصادی مردم مظلوم ایران نداره،پس چرا دنبال توافق رفتید
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    10 0
    اینونمیگفتی هم مامیدونستیم که دردوعذابش وگرانی هایش مال مردم هست
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    10 0
    شما حالتان خیلی خوبه مگر تحریم را شما هم درک میکنید اگر با حقوق یک بازنشسته زندگی کنید حالتان عوض میشود
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    10 0
    کار از ریشه خرابه
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    15 0
    می‌بخشید میشه بگید مردم باید به چه چیزی کار داشته باشند که از این بخور نمیری در بیایند؟؟
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    5 0
    حالا چه توافق باشه نباشه به مسولین که اصلا فشاری نیست .حالا توافقم باشه مث اینکه معلومه ئمیخوان فشارا به مردم کم بشه چون دست خودشونه .تا تحریم بود میگن گرونیبخاطر تحریم ولی ثابت کردید گرونی بخاطر خواسته خودتون بوده
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    6 0
    چطور وقتی تحریم اعمال میشه ، داره، ولی وقتی برداشته میشه ،نداره
  • بازنشسته تامین اجتماعی سایر سطوح IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    9 0
    به اسم تحریم همه اجناس را پنج برابر به مردم فروختند پولهایی که آزاد میشه نفتی که فروخته میشه مال کیه
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    7 0
    همین مردم بودن انقلاب کردن
  • ایرانی IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    9 0
    خوبه که آب پاکی ریختید رو دستمان امیدی بشما نداشتیم
  • Borzoo NO ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    19 0
    خیالت تخت باشه .آقای عباسی ...کسی نه از شما انتظار دارد که وضع مردم را بهتر کنید و نه توقع دارد که قیمت ها به قبل برگردد..
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    7 0
    برای منفعت طلبان ضرر داره
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    9 0
    اگه برجام منافعی داشته باشه مخصوص مسولین وامسال آقای عباسی میباشد به مردم چیزی قرارنیست برسه،
  • نیما IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    6 0
    مابه تغییرات کمرنگشم امیدوار نیستیم
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    10 0
    چونکه تو دیگه کاره ای نیستی و تیم جدید داره کارهارو بخوبی مدیریت میکنه😁😁😁😁😁😁
  • بازنشسته IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 1
    جناب فریدون عباسی کدام وقت مردم کارداشتند که حالا داشته باشند . تا حالا به مردم نگفتند برجام چی هست .این شماها هستید که کاردارید
  • عمو IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    7 0
    راست میگه شما کارتان به خودتون باشه شامل مرغ . تخم مرغ /روغن /وغیره این فضولی ها به ما نیامده
  • US ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    8 0
    مشکوک حرف می زند
  • سالار IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 2
    کسی که تو دل این مردم رو خالی میکنه و دائم حرف های دلسرد کننده میزنه و آب به آسیاب دشمن میریزه در مقابل این نظام و مردم است مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • * IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 1
    خوشم میاد که همه برا خودشون رئیس هستن
  • ناشناس IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 1
    خوب په شماها الان دقیقا دنبال چی هستین اگر برجام خوب نیست، چرا ول کن نیستین، حتما شماها دنبال منافع خودتون هستین، تا کی باید صبر کنیم خدا میدونه، ما که پیر شدیم
  • کی IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 0
    15سال روزگار همه چیز صدها برابر گرون کردید گفتید بخاطر تحریم هست حالا که قراره تحریم برداشته شود مردم انتظار نداشته باشند حتما شما در بودن تحریم سود میبردید اگر ترس رهبری بالا سرتون نبود چه کارهایی که با ملت نمیکردید
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 0
    بزرگوار ، پس مردم کار به که و چه داشته باشند؟
  • جی اس اس IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 1
    تحریم ؟؟؟برجام؟؟؟اینا همه نفع میبرن همه چین شوروی آلمان اروپا انگلیس آمریکا حتی اسراعیل دوست عزیز و گرامی عرب ها تنها ملت و ملت و ملت ساده ایران نفع نمی‌برند..میلیارد ها دلار پول بلوکه آزاد می‌شود اما سیستان همونه خوزستان همونه تهراندهمونه چراااا ؟؟؟؟چون چن دهه است زیرساخت های مملکت به امان خدا ول شده است جاده ها ریل قطار اتوبوس ها تاکسی هواپیما همگی فرسوده هستند
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 3
    حق با شماست
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 0
    وقتی که تحریمها ی ظالمانه علیه ملت ایران برداشته بشه و اثر مثبتی بر زندگی مردم نداشته باشه حتما
  • مهران IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    5 0
    چه طور زمان های دیگه میایید میگین ملت همیشه در صحنه از مردم مایه میذارید حالا که دیگه داره توافق میشه به مردم ربطی نداره
  • داود IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 0
    تا دیروز می‌گفتید تحریم اینجوری گرونی بعد الان میگید تحریم حل بشه اثر پر رنگی نداره
  • حق IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 0
    اگر توافق اثر مثبت نداره پس چرا دارید ادامه میدید اتفاقان توافق بسیار موثر واثرمثبت داره منها کاسبان تحریم مخالف هستند
  • سعید IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 0
    مسولین آقازاده‌ها راحت باشند همسایه ها راحت باشند مردم خیالی نیست
  • احمدی IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 0
    این آقا چه مسئولیتی داره که چنین صحبتی میکند ، بعد از توافق با برداشتن تحریمها، مبلغ بسیار زیادی از پولهای بلوکه شده آزاد میشه، فروش نفت بیشتر و پولش ۱۰۰ درصد قابل انتقال بوده ، قنرخ دلار پایین آمده و دست سواستفاده گران و فرصت طلبان کوتاه مبشود، دولت باید و حتما میتواند، وصع اقتصاد کشور و مروم را بهبود دهد، این آقایون میگم که انتظار ایجاد نشه و کمکاری شان قابل توحیه باشه مگه شما از کشورهای بند انگشتی حاشیه خلیج فارس چی کم دارید که نمیتوانید کشور را اداره کنید.
  • حافظ IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    2 0
    اگر قرار به بهبود وضعیت مردم به لطف سیاست ها شما نیست پس توافق واسه چه گروه یا شخص یا کشوری خوبه مردم این وسط قربانی شدند چه با توافق چه بدون توافق، گنه در بلخ کردآهن گری زشوشتر زدند مس گری
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    5 0
    پس آقای عباسی وقتی شعار انرژی هسته ایی حق مسلم ما بود و شما ضریف را خائن و روحانی را غرب گرا میدونستید و همه ترسو بودند و چاله هسته ایی را سیمان گرفتند شما می‌گفتید که ایران جز کشورهای دارا انرژی هسته ای خواهد شد الان چی الان طرفهای ایرانی توافق برجام را امضا کنندترسو و غرب گرا و خود فروخته نیستند فقط مردم ایران را سر کار گذاشتید خوب بیست سال قبل که خاتمی امصا کرده بود
  • محمد IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    5 0
    آقای محترم این چه حرفیه که میزنی! فقط یه نمونه تنها که بگم قیمت مسکن بستگی به برجام داره دیگه بقیه رو الله اعلم
  • سعید IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    5 0
    . مگه میشه با دنیا تعامل داشت اونوقت مردم راحت نباشن
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    3 0
    پس برجام فقط نفع آن به دولتمردان می رسد وچه با برجام وچه بدون برجام ضرر مال مردم هست
  • سعید حیدر IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    4 0
    همین حالا کلی طلا و دلار و خودرو اومده پایین.
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    3 0
    شما ها دیگه کی هستین
  • حسین IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    4 0
    تمام این گرونی و بدبختی نتیجه این برجام لعنتی ، که یکسری هم از این اب گلالود ماهی گرفتن ، حالا مردم کاری به برجام نداشته باشند !!!!!؟
  • ح-ز IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    3 0
    مگه مردم میدونن که شما درباره چی دارید مذاکره میکنید مگه تا حالا فرقی تو زندگی مردم جز گرونی چیزی بوده
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    6 0
    مردم انتظار دارند بعد از توافق وضع اقتصادی شان بهتر شود تا از بدبختی و فلاکت نجات پیدا کنند و مثل مردمان سایر کشورها در رفاه و آسایش زندگی کنند و نه در بدبختی!!!
  • سادات جعفری IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    5 0
    تا الان که همه کاسه کوزه هارو برای گرونی و نابسامانی اقتصادی مملکت انداختید گردن تحریم‌ها، پس حالا چرا نباید توقع داشته باشیم اوضاع‌مان حوب بشود. هیچ معلوم هست چه خوابی برای این ملت و مملکت دیده اید. ...
  • بینام IR ۰۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    4 0
    اجاره خونه هارو پایین بیارید مشکل بیشتر مردم حل میشه ،
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    4 0
    خودتان زندگی مردم را به برجام گره زده اید، حالا میگید مردم به برجام کاری نداشته باشند!!
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    4 0
    مسوولین نگران نباشند، مردم مرده اند، مرده هم انتظاری برای زندگی خوب نداره.
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    6 0
    استعفا بدید برید فقط همین
  • رحیم IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    4 1
    ما نفهمیدیم مشکل از سمت ماست یا اروپا و آمریکا خب اگر قرار بر اینه که تاثیر نذاره چرا ۶ ماهه مردم رو گذاشتید سرکار.
  • پورسلیم IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    4 0
    آقای عضو کمیسیون انرژی مجلس کامنت های بالا را بخون و در خانه بمان. نیازی به تو نیست.
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    0 0
    ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم
  • دوست IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    4 0
    داداش ما از همون روز اول از شما انتظار گشایشی واسه معیشت مردم نداشتم..مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان..
  • علی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    5 0
    اگر توافق درزندگی مردم تاثیری ندارد پس چرا خودتون را علاف این توافق کردید
  • مهرشاد IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
    3 0
    زجرش واسه مردم بود بخور وبپاشش واسه شم