مقامات بهداشت فدرال آمریکا در حالیکه شمار موارد آبله میمونی در این کشور از مرز ۱۴۰۰۰ گذشته است، اعلام کردند میزان عرضه واکسن برای این بیماری را به شدت افزایش خواهند داد.

monkeypox

به گزارش همشهری آنلاین به نقل سی‌بی‌اس نیوز در حالیکه شمار موارد آبله میمونی در آمریکا نسبت به فقط یک هفته پیش بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است، کاخ سفید اعلام کرد تحویل ۱/۸ میلیون دوز اضافی واکسن آبله میمونی از روز دوشنبه آغاز خواهد کرد. آمریکا بر اساس آخرین ارقام منتشرشده بوسیله مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC) اکنون بیش از ۱۴۰۰۰ مورد ثابت‌شده آبله میمونی دارد.

راشل ولنسکی، مدیر CDC در یک کنفرانس خبری در روز پنجشنبه پذیرفت که دولت هنوز در حال بررسی کارآمدی این واکسن است.

او گفت: «بگذارید روشن کنم، ما تازه داریم درمی‌یابیم که این واکسن‌ها تا چه حدی در مقابل آبله میمونی و در این شیوع خاص مؤثر هستند. گرچه ما پیش‌بینی می‌کنیم این واکسن‌ها باعث حفاظت شوند، به طور موقت کاهش دادن یا پرهیز کردن از رفتارهایی که خطر قرارگیری شما را در معرض آبله میمونی بیشتر می‌کنند، مهم است، به خصوص در فاصله دوز اول و دوز دوم واکسن.»

CDC از مراقبان بهداشتی خواسته است که واکسن را درست زیر پوست تزریق کنند تا امکان تبدیل کردن یک دوز واحد واکسن به پنج دوز فراهم شود.

مقامات دولت بایدن گفتند که حدود ۹۸ درصد موارد آبله میمونی در شیوع فعلی در مردان و اکثریت آنها در مردانی رخ داده است که در تماس جنسی با مردان دیگر بوده‌اند. بر اساس داده‌های مربوط به ۶۰۰۰ مورد آبله میمونی ۳۵ درصد بیماران سفید پوست، ۳۳ درصد لاتین‌تبار و ۲۸ درصد سیاه‌پوست هستند.

شمار موارد عفونت در کودکان در آمریکا هم شروع به افزایش کرده است و تا به حال دست کم ۱۲ کودک مبتلا شده‌اند. کارشناسان می‌گویند یکی از محتمل‌ترین منشاهای عفونت کودکان از طریق مراقبان و پرستاران آنهاست که ممکن است یک عضو خانواده یا یکی از کارکنان مهد کودک باشد. به گفته آنها، احتمال انتقال ویرو سبیماری در هنگام حمام کردن کودک، عوض کردن پوشک یا کمک کردن به توالت کردن که تماس نزدیک‌تری با کودک وجود دارد، بیشتر می‌شود. این موارد در موارد کودکان کم‌سن صدق می‌کند که برای رفع نیازهایشان به کس دیگری نیاز دارند. نکته مهم این است که کودکان در معرض خطر بیشتر دچار شدن به بیماری شدید آبله میمونی هستند.

کد خبر 698919

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha