شهردار سنندج گفت: قبرستان‌های قدیمی سنندج با هدف جلوگیری از تجمع معتادان در صورت همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان به فضاهای فرهنگی و سبز تبدیل می‌شود.

اعتیاد

به گزارش همشهری آنلان، سیدانور رشیدی چهارشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با اعتیاد استان کردستان با تاکید براینکه معضل اعتیاد را باید ریشه‌ای حل کنیم، گفت: امروز یک چرخه نامیمون در خصوص مواد مخدر شکل گرفته و شاهد نازیباشدن چهره شهر به خاطر حضور معتادان هستیم.

رشیدی افزود:  قبرستان‌های قدیمی شهر که محل تدفین انسان‌های بزرگ و اولیای الهی هستند امروز به محلی امن برای حضور معتادین متجاهر تبدیل شده و این موضوع آسیب‌های اجتماعی جبران ناپذیری را متوجه شهروندان ساخته است.

شهردار سنندج با بیان اینکه تمام هم و غم ما ساماندهی معتادین متجاهر به صورت یک برنامه هدفمند و در یک چرخه مناسب است، گفت: جمع‌آوری، درمان و ارائه آموزش‌های حرفه‌ای با هدف توانمندسازی و جلوگیری از بازگشت به چرخه اعتیاد در قالب مرکز ترک اعتیاد دیده شده است.

او  از معتادان متجاهر به عنوان غده‌های سرطانی نام برد و با اشاره به عزم جدی برای ساماندهی آنان به صورت ریشه‌ای، گفت: قبرستان‌های قدیمی سطح شهر امروز به مامنی برای معتادان تبدیل شده است.

رشیدی از آمادگی شهرداری سنندج برای تبدیل قبرستان‌های قدیمی به فضاهای سبز و محیط‌های فرهنگی خبر داد و گفت: در این راستا نیازمند همراهی و همکاری اداره کل اوقاف به عنوان متولی قبرستان‌های قدیمی هستیم.

شهردار سنندج گفت: ظرفیت نگهداری ۴۰۰ معتاد در کمپ اجباری سنندج فراهم شده است.

کد خبر 698866
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 13
  • IQ ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    6 2
    این قبرها استان کردستان مثل قبرهای تهران نیست تنگ کور باشه یک نفری باشه جا داره خلاصه پنج شش نفری میتونن برن داخلش یک جوری لژ خانوادگی حساب میشه
  • عجبا IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    8 1
    لعنت بر اعتیاد که ظرفیت های انسانی جامعه را نابود می کند ، رسانه ملی خیلی ضعیف با مواد مخدر مبارزه می کند ، همه ی شبکه ها باید ملزم باشند برنامه هایی کوتاه و زیاد برای آگاهی نوجوانان از آفت اعتیاد پخش کنند جای این همه تبلیغ پفک و کفش و ظروف آشپزخانه...
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    17 0
    دوعامل شهر سنندج رو زشت کرده یک معتادان ولگرد دو زباله گردهایی که تمام کوچه ها رو کثیف وشلخته ومتعفن کردند باید کاری کرد
  • Borzoo NO ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    19 0
    شهردار سنندج تا بحال برای فضای سبز چکار کرده ؟ مگر نه اینکه شهر را به فضای زرد تبدیل کرده ؟ چرا تا در روزنامه منتشر نشود این شهرداران گوششان سنگین است ؟...کدام شهردار برای شهر کار کرده؟ همه در فکر حقوق های نجومی هستند.
    • لقمان IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
      5 0
      گل گفتی اینا به فکر جیبشان هستن نه به فکر مردم یا معتادان
  • سام IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    6 0
    سلام. کوردستان یه ابهتی داشت برای خودش. اما اعتیاد نه فقط سنندج تمام ایران رو مثل یه تومور در گیر کرده. به امید بهبودی کسانی که در حال عذاب مواد مخدر هستن
    • Shadiiii IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      0 0
      متاسفانه همین طوره من اطراف خودم دیدم جوونایی ک اولین ماشین و موبایل و تو سنندج خریدن ولی الان برای چندمین بار خانواده ش فرستادنش کمپ تا خدا کمکش کنه و نجات پیدا کنه😭😭😭😭
  • فرزاد US ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
    0 0
    اول میگن فضای سبز و فرهنگی ، اما بعد از اخذ مجوز فوری زمین را به آپارتمان تبدیل میکنن ، فقط و فقط پول ، به گورستان ها هم رحم نمیشه.