عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: خانه‌های مجردی و پلاک قرمز از معضلاتی هستند که مردم منطقه ۱۳ با آن روبه‌رو هستند.

ناصر امانی

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر امانی در هشتاد و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارشی در خصـوص محـله شهید اسدی واقع در منطقه ۱۳ شهرداری تهران با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی و بافت فرسوده ازجمله مشکلات اصلی این منطقه است، اظهار کرد: ۷۰۰ خانواده بی سرپرست در این منطقه ساکن هستند که زنان سرپرست خانوار، این خانواده‌ها را مدیریت می‌کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش تعداد خانه‌های مجردی و قرمز در این منطقه، یادآور شد: افزایش تعداد معتادان متجاهر و سرقت در محله شهید اسدی یکی از انتقادات مردم منطقه به شمار می‌رود. بافت فرسوده که کالبد این منطقه را تشکیل داده در چنبره قوانین دست و پاگیر ساخت و ساز گرفتار است. جلسه‌ای با حضور سازندگان در بافت فرسوده برگزار شد که از دوره قبل، برای دریافت پروانه ساخت چند سال با کفش آهنین دویده‌اند و اگر تعهدی به مردم نداشتند، عطای این اقدام را به لقای آن می‌بخشیدند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با اشاره به قطع انبوه درختان در بوستان بوعلی، یادآور شد: برخی از ساکنین ادعا داشتند که درختان توسط شهرداری قطع شده که البته این موضوع از طرف شهردار منطقه تکذیب شد.

او با اشاره به خواسته های مردم منطقه، خاطرنشان کرد: پیگیری مسائل فرهنگی و اجتماعی در قرارگاه اجتماعی شهرداری تهران در موضوع زنان سرپرست خانوار، خانه های مجردی و پلاک قرمز، حضور اتباع بیگانه و معتادان متجاهر باید در دستور کار قرار بگیرد.لازم است تا مراکز خرید و فروش ضایعات محلی کنترل شود. در خصوص خودروهای رها شده در معابر هم اداره حقوقی با همکاری قوه قضاییه لازم است مساله را حل و فصل کند.

کد خبر 696589
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • مسعود IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    6 5
    طبق قوانین بی اساس ساخت پنج طبقه برای مساحت زیر ۲۵۰متر ممنوع است
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    17 3
    در شهر جدید پرند هم مشکل خانه های مجردی در حال اوج گیری است. بعلاوه خانه های زیادی بصورت سرمایه گذاری خریداری شده و خالی قفل شده اند. مجلسی ها در قانون مالیات بر خانه های خالی، به هرکس اجازه داشتن دو خانه داده اند. اما واحدهای مسکن مهر باید از این قانون مستثنی شوند . این خانه ها برای کمک به اقشار ضعیف ساخته شده، نه برای سرمایه گذاری ویا خانه فرعی اشخاص ثروتمند.
    • پیمان IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      12 0
      مجرد با این هزینه ها کجا باید زندگی کنه آقای خیلی خوب و آگاه؟؟
    • علی IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
      10 0
      دوست عزیز فرمایش شما زمانی صدق میک د که مساکن مهر بین 2 تا 10 میلیون تومان قیمت داشت. نه الان که قیمت هر واحد مسکن مهر 2 میلیارد تومان شده. بخدا قسم بنده از تهران آمده ام و توان پر داخت اجاره خانه در همین مسکن مهر را هم ندارم. تو رو خدا به مسکن مهرمالیات نبندید که مالکین روی اجاره امثال من میگذارند وگرنه برای مالک هیچ اتفاقی نمیفته.
  • Ml IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    15 0
    اونی که مجرده مگه گناه کرده
  • عصمت IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    9 0
    اینگه فقط باید دولت یه فکر اساسی به حال معتادان متجاهر کرد از ریشه. نه ببرن متادون بدن شش ماه نگه دارن بعد ولش کنن تو خیابان
    • عباس IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۹
      0 0
      مجردها هم باید خانه وزندگی داشته باشند تا کی وبال پدر و مادر باشند شما اگر راست میگویید خانه های مسکونی که شده انبارهای پنهانی کسبه را دریابید ومالیات مضاعف بر آنها قرار دهید
  • بازنشسته بدون مسکن IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    11 3
    الان افرادی در سطح تهران خونه سالیانه اجاره میکنند(هرچندتاکه توان مالی داشته باشند) بعدبصورت روزانه اجاره میدهند که این خانه ها شدن خانه فساد کسی هم نیست جلوی آنها رو بگیره!
  • فاطمه ساسانی IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    7 1
    به بلوار اسدی رسیدگی نمیشه وفقط هر دو روز آب داده میشه اکثرر د ختان دارند خشک میشه سم زدن ودرختا تمام برگهاش خزان کرد وداره خشک میشه لطفا رسیدگی کنید این بلوار دلخوشی مردومه ممنون
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    10 1
    پلاک قرمز یعنی چی؟
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    6 0
    حمایت از فضای سبز و حفظ باغات فقط شعاره .بعضی شهرداری ها نه تنها هیچ کمکی به حفظ باغات شخصی نمی کنندبلکه چوب لای چرخ مالک میگذارند تا بیخیال نگهداری باغ شوند و آنوقت شهرداری برای پیشنهاد پایین ترین قیمت و تصاحب ملک به بهانه حفظ فضای سبز وارد شود .متاسفانه این یک حقیقت تلخ است .
  • ن IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    6 18
    باوربفرمایید سگ گردانی از هر چیزی بدتر است که با دین و آسایش مردم بازی میکند
  • H.k IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    11 2
    قطع درختان بوستان بوعلی توسط شهرداری منطقه تکذیب میشود، فروش مواد در ایستگاه های بی آر تی امام حسین ، منتظری،بوعلی، فرودگاه، سبلان ،وحیدیه که ظاهر مدیریت ایستگاه های، بی آر تی ،با شهرداری است و تبدیل به جای امن برای معتادین و مواد فروش ها شده را هم میخواهند تکذیب کنند.
  • منتقد IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    11 0
    خانه مجردی یعنی چی ؟ اگه فسق و فجور میکنن و همسایه ها شاکین که خب حق دارن شکایت کنن و پیگیری بشه. اما گه طرف مجرده و داره زندگی میکنه و شاغله که حالا زیاد هم بشه ! این یه نوع فضولی محسوب میشه!
  • فرناز IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۸
    13 0
    از امثالی که یک فرده مجرد در بک خانه ای زندگی میکنه رو بد میدونن چه انتظاری دارین به حریم شخصی هم احترام بزاریم
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    0 0
    مگه هر کس مجرده آدم نیست؟