وزیر بهداشت ضمن اشاره به تصویب طرح حذف سقف کارانه پزشکان مناطق محروم در جلسه روز گذشته هیات دولت گفت: براساس این مصوبه، نیروهای پزشکی در مناطق محروم هر قدر فعالیت کنند می‌توانند دریافتی داشته باشند و این دریافتی در مناطق محروم فاقد سقف خواهد بود.

بهرام عین‌اللهی - وزیر بهداشت

 به گزارش همشهری‌آنلاین، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از بیمارستان دکتر چمران کنگاور اظهار کرد: مصوبه روز گذشته هیات دولت مبنی بر حذف سقف کارانه پزشکان مناطق محروم، گام بلندی در جذب نیروهای پزشکی و تخصصی در مناطق محروم است و به تحقق عدالت در سلامت کمک شایان توجهی می کند. 

او افزود: این مصوبه برای ماندگاری بیشتر نیروهای پزشکی و تخصصی تصویب شد و نیروهای پزشکی در مناطق محروم، هر قدر فعالیت کنند، می‌توانند دریافتی داشته باشند و این دریافتی در مناطق محروم فاقد سقف خواهد بود.
عین‌اللهی با بیان اینکه وزارت بهداشت به زودی جایزه  ملی «خدمت ماندگار» را به پزشکان شاخص مناطق محروم اهدا خواهد کرد، افزود: این جایزه به پزشکانی تعلق می‌گیرد که عمر خود را در مسیر خدمت در مناطق محروم صرف کرده‌اند و در آینده نزدیک فهرست منتخبان این جایزه ملی اعلام می‌شود.
وزیر بهداشت گفت: طبق وظیفه و مسئولیت در وزارت بهداشت لازم است که بازدیدهای میدانی از مراکز بهداشتی و درمانی مناطق مختلف کشور داشته باشیم. از سوی دیگر بعد از پایان دور اول سفرهای استانی رییس جمهور به کل استان‌ها، وزرا نیز در حوزه فعالیت خودشان، سفرهایی در کشور دارند.
او خاطرنشان کرد: مشکلات و کمبودهای بیمارستان دکتر چمران را از نزدیک دیدیم و امیدواریم که در جهت حل این مشکلات گام برداریم. 
دکتر عین‌اللهی از اختصاص سهمیه بومی به دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد و گفت: امیدواریم به زودی پزشکان بومی مناطق مختلف کشور از جمله کنگاور، هرسین و صحنه بتوانند با استفاده از سهمیه ویژه بومی، در مقطع تخصص مورد نیاز همان مناطق، تحصیل کنند و دوباره به این مناطق، بازگردند. امسال برای اولین بار این طرح در کشور از مهرماه اجرایی می شود.
وزیر بهداشت با اشاره به برنامه‌ریزی برای جذب ۳۰ هزار پرستار در کشور یادآور شد: پرستاران شاغل در دوره پاندمی کرونا، حائز امتیازاتی برای جذب می‌شوند و امتیاز آزمون به اضافه امتیاز فعالیت در دوران کرونا، شاخص و ملاک جذب این نیروها می‌شود. 
 
او تاکید کرد: باتوجه به پیشرفت‌های قابل توجه و قرار گرفتن ایران به عنوان قدرت اول منطقه در حوزه پزشکی، خیلی از کشورها علاقه‌مند به استفاده از این ظرفیت هستند. مردم عراق هم باتوجه به همجواری با کرمانشاه می‌توانند برای درمان به این استان سفر کنند. امیدواریم با کمک استانداری بتوانیم با تقویت زیرساخت‌ها در نزدیک‌ترین شهرهای کرمانشاه پذیرای بیماران عراقی باشیم. 
 
گفتنی است، دکتر عین‌اللهی از بخش‌های مختلف بیمارستان ۷۰ تختخوابی شهید دکتر چمران کنگاور بازدید کرد.

منبع: وبدا

کد خبر 698841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۸
    0 0
    بیتوته دارن که فقط اونجادخدمت کنند؟ راهی برا فرارشون نیست چون ۱۲۰ میلیون از مناطق محروم سخت در میاد.قانون باید عام و خلل ناپذیر باشه
    • بابک IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
      1 0
      اقای معلم من پزشک متخصص مناطق محروم هستم اجازه کار تو هیچ جای دیگه ندارم تو بهترین دانشگاه های ایران با بهترین رتبه ها درس خوندم.الان که تو منطقه محروم هستم از سال 95 به ازائ 170 میلیون که بر اساس مصوب دولت کار میکنم حداکثر 38 میلیون میگیرم یعنی عملا 140 میلیون از کارکردم خورده میشه.شما اصلا از پلکان کارانه خبر دارین؟ از درصد مالیات ما خبر داری؟ من وقتی 170 میلیون کار میکنم در واقع معادل 200 عمل آپاندیس در ماهه که دولت فقط پول 40 تاشو میده بیشتر از اونم به سقف میرسه و حذف میشه. تازه همین 38 تومن مالیات 35 درصد میخوره 25 تومن میشه.شما اگه درآمد کمی داری دنبال مشکلات خودتون باشین نه ضربه زدن به بقیه.من متخصص منطقه محروم میتونم برم مرکز استان کار کنم با درآمد بیشتر اونوقت مردم ضرر میکنن